Fant dette på TN sitt forum, kan kansje være av intresse for noen her også.
For meg betyr det at det er fra magen fettet forsvinner sist, ikke særlig hyggelig.
På den annen side så skal det jo gå fort når jeg bare er kommet lavt nok i fettprosent.
....også vil du få bedre resultater jo mer konsekvent du er i kostholdet siden målet med lavkarbokosthold er hormonell balanse. :) (ja, vet at de fleste har som mål å endre vekten, få bedre velvære osv, men den underliggende årsaken er den hormonelle balansen en oppnår ved kosten. :) )
Han sikter nok til første avsnittet der det beskrives effektene av testosteron som han har litt av siden han er blandt den mannlige delen av befolkningen. :)
Åååååja. Da skjønner jeg. Men jeg som "starter ut som en mann", vil jeg da følge slankeprosessen på kroppen som en mann? Jeg mener; jeg har mest fett på mage/rygg/pupper (det siste dog ikke så mannlig), men relativt slanke lår, rumpe, ben, armer. Vil jeg også miste magen til slutt, eller vil det at jeg (faktisk!) er kvinne bestemme mest, og gjøre at jeg mister magen først? Nå spør jeg kanskje mer enn hva ti vise kan svare, men....
Så lenge du ikke stresser og spiser riktig, så vil jo både testosteron, kortisol og adrenalin komme i balanse, og da vil du jo ha en fettforbrenning som en kvinne... Eller enda bedre: Som en kvinne på lavkarbodiett... (har hørt det er visse fordeler med å spise lavkarbomat skjønneru...:p )
Hormonelt sett så er vel vi alle så ulike at man i utgangs punktet ikke kan si at det er damer forbrenner der og der. legger inn link til tråden jeg så kan dere jo heller spørre Børge.
Kanskje det er håp for meg tilslutt og da......Synes ikke jeg går ned noe over rumpe lår. Puppene, ja men rumpe:nei: ....tålmodighet,Anne....tålmodighet *gjesp* *Sukk*
Okey, - det jeg gjerne vil vite er HVOR TÅLMODIG MÅ EN VÆRE DA ??
[center]sukk[/center]
[center](og et var et innmari tungt et og !!)[/center]
[center][size=1][/size] [/center]
Jeg har nå drevet med kaloriunderskudd, lavkarbodiett, forbrenningstrening og tålmodighet i månedsvis. De to første 100% de siste to årene, - de to siste Iallefall siden 1. desember. Og hvor mye er forsvunnet ?? Jooooooda, hele 1 cm !! Yippy !! :o
Jeg visste det nok jeg..... jeg er en av de det sto om i avisa. Jeg har feil gener. Mine gener er ikke muskelbyggende :(
[/center]
[center] [/center]
[left]NÅR FETTPROSENTEN HAR BLITT LAV NOK...leste jeg, gjorde jeg ikke? Hadde vært interessant å høre hvor lav fettprosent...[/left]
Den kan jo aldri bli så lav når fettprosenten på baken er "50%" og den vil ikke bli mindre før.....Hvor tynn skal man bli på resten av kroppen da, før noe skjer der nede....:D Bare en tanke:D
Kanskje man (bare) må bli megatynn først, og så bygge opp igjen kroppens fett og muskler, vakkert fordelt på kroppen av all den riktige maten? Er man garantert at det ikke legger seg på feil steder igjen da, begod? :snill:
Mageruter ja. Hos meg syns stripa i midten og på sidene, men de på tvers har jeg bare en og en halv av ! (den øverste og litt, så det kommer seg) :p Og nedenfor navlen er det ikke striper i det hele tatt :D Det er igrunnen DER problemet ligger. Nedenfor navlen altså. Med min bygning, - når jeg er "normalt" sunt slank ligger fettprosenten min på rundt 23-24 % (normalt for kvinner i min alder). Når jeg er tynn og trent (har vært det også for tenk !!) - og da mener jeg tynn.... har fettprosenten ligget på under 19%. Tror det er veldig forskjellig fra person til person. Nå ligger den på 33-34 (sier målene) eller 29 sier Tanita vekta til MHM. Og de fleste av de prosentene er samlet nedenfor navlen :mad: Mest på lårene - og for å være spesifikk: PÅ INNSIDEN AV LÅRENE !! Og dette, mine damer og herrer, kan IKKE fettsuges. Har snakket med kirurg (spesialist), og han sa at de måtte fjerne hudogså om de suget ut fettet mitt der...... fordi huden min ikke ville trekke seg så mye sammen etterpå ! Er visst for gammel og har for lite elastisitet i huden akkurat der... sukk Er det rart jeg sukker ?? :(
Jaja, jeg er jo fornøyd med kroppen MED klær på. Og jeg føler meg vel ! Og jeg ER sunn & forholdsvis frisk. I dette landet er det jo ikke mange månedene jeg løper rundt i bikini eller badedrakt heller ! Og ellers,( - ja Anne, som du sikker husker, det har jeg jo sagt før). Uansett hvordan jeg har sett ut har jeg aldri fått noen klager fra det motsatte kjønn på min kropp eller utseende.....snarere tvert i mot tror jeg menn liker damer som ikke sliter buksene fra innsia og ser ut som "stick insects". Myke og gode damer er best ! Så sier vi ikke mer om det ! :p
Jeg er veldig skeiv fordelt når det gjelder fett, nesten alt ligger på magen.
Etter ca 14 dager var det kun på lårene at fett prosenten var godt ned. fra 12 til 10,5 mm.
Mens magen var like fet. Kansje like greit å bare måle lårene i starten.:rolleyes:
Er såkalt tynnfeit 1,75 meter høy og tynn/spinkel unntatt magen. Det er grunnen til at jeg vil opp i muskelmasse. I følge fettklypa så er fettfri kroppsmasse 62 kg. Har et mål om å komme meg ned i 65 kg i sommer.Langsiktig mål er å kunne veie 70 kg med en fettprosent på ca 10%.
Hvis man er heldiger med genene enn det jeg er så kan man godt ha synlige mageruter med en fettprosent på 12-15 %.
Det finnes fotomodeller som passer på å ikke ligge på siden når de er nakne fordi at da får de valker på siden...
Det finnes massevis av store og små jenter som ikke er fornøyd med kroppen sin, og det vil vel til en viss grad synes...
Det finnes massevis av ikke-perfekte jenter som ER fornøyd med kroppen sin - og det synes!
Så jenter - er dere ikke 100% fornøyd er trikset å late som dere er det ;)
Jeg trodde nå forresten menn likte nakne damer uansett jeg :D
Insinuerer du at Lise er et "stick insect" ?? :eek: Lise er kanskje tynn, men hun ER myk & go ! Nemlig - for det vet jeg for jeg har fått klem av Lise jeg ! Hun passer slett ikke inn i insekt kategorien. Og hun vet godt hva jeg mente, santvel Lise :snill:
En god holdning øker puppestr. din enormt! Strutt i vei! Rett opp ryggen. Vis dem fram...he..he.
[color=#008080][/color]
(Det øver jeg meg på, men jeg føler meg litt dum...:cool: )
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.