Shy sa for siden:
Ja, ja så er jeg her da :) Falt liksom inn her etter et lite foredrag sist helg om hvor fantastisk lavkarbo skal være. Så jeg tenkte hvorfor ikke prøve, det kan jo bare gå riktige veien vel. Håper det er mange her som kan gi meg masse dytt på veien og dette inkluderer også den harde sannhet, jeg er gammel nok til å tåle den :)
Øs meg ned med oppskrifter, tips om bøker osv osv.
Har jo nå brukt noen dager på å komme meg hit. Vurdert litt delmål, tenkt klarer jeg dette da???
Det er ikke det at jeg er et matvrak, heller tvert i mot. Gått gjennom tester om det er stoffskiftesykdom eller andre årsaker til at jeg bærer på for mange kilo og alle er plassert fra hoften og opp ?? Måtte en periode på 2 uker skrive ned alt jeg spiste for å kunne se realiteten i øynene (legens ordre) var dønn ærlig hver minste sjokoladebit og andre småtygg ble sirlig notert. Svar fra legen .... Kroppen din tror det er hungersnød hele tiden den, derfor samler den på alt, gå hjem og spis mer......
Men hva når mat ikke frister og når kroppen omsider skriker av sult og det da blir fort nødløsning av det som en sikkert helst ikke bør ha ??? Ja vet jo at det blir feil men som sagt mitt forhold til mat er litt forvrengt :( Klart jeg liker god mat men jeg er ikke glad i å lage mat og det er vel der det skofter mest, veldig travle dager med jobb kommer sent hjem, det og da lage mat til seg selv frister ikke. Da blir det liksom en brødskive, som slett ikke frister men som en må ha for å overleve.
Som dere skjønner her trengs masse dytt og gode ord. Har sett litt på diverse oppskrifter og skjønner at dette blir en tøff kamp for meg (men så er jeg heller ikke redd for utfordringer), ser oppskrifter med masse majones, smør osv osv og skjønner at jeg kommer til å slite. Er jo den som ber om rekesmørbrødet uten smør og masjones :confused:
Men jeg tar utfordringen, alt må prøves
Så mine delmål.
- Kjøpe meg en badevekt :):):)
-
- 2,5 kg hver mnd i 6 mnd
-
- 1,5 kg hver mnd i 6 mnd
Alt over det er plussbonus.
- 1,5 kg hver mnd i 6 mnd
Premie !!!! ny garderobe til neste sommer :::::::::rolleyes: