De første ukene gikk jeg jo mye ned som er vanlig.
Men etter det så har det stått stille i over en uke kankje å så pluttselig over natta nesten så går jeg ned en kilo eller mere.
Sist nå så sto det stille i nesten to uker å fra i går så har jeg pluttselig gått ned 500g.
Er selvfølgelig superglad :D, men trodde det skulle være litt gjevnere.
Jeg går også ned i rykk og napp. Men er jo den jevne nedgangen som er viktig, sier jeg til meg selv. Jeg har gått ned 8,5 kilo siden oktober, da jeg startet. Men inn i mellom har jeg jo gått opp, så sikkert gått ned egentlig 12 kilo!
Utrolig frustrerende, hadde det enda stått bom stille i to uker, men opp er demotiverende altså. Ikke finner jeg noe mønster heller.... (mat, trening, søvn)
Her også går det i rykk og napp :( Men har stått stille litt lengre denne gang og gått opp.. Men det er jo greit å se at det er normalt. Det blir litt lettere å forstå at sånn er det bare. Klarer kanskje å stresse litt mindre med det da :) Og stress er jo ikke det beste for vekt nedgangen :p
Kroppen og hodet må jo også få følge med ;)
Ta det med ro! Jeg har opplevd akkurat det samme. Har en kompis som har gått ned dobbelt så mye som meg, men han skulle ned mer i utgangspunktet. Men nå synes jeg det er greit, ser dette mer som et kosthold jeg ønsker å holde meg til i framtida også.
Og tross alt går det jo nedover :) Jeg har prøvd å finne ut hva som stopper nedgangen og har faktisk endt opp med at jeg i perioder har spist for lite og for lite fett. Som gammel "vanlig" slanker har jeg hatt innebygd aversjon mot mye fett og mat. Nå spiser jeg mer og da går utrolig nok vekta ned også. Det kan være litt vanskelig å forstå (i hodet mitt). Stå på :)
Jeg reagerer ikke på at det stopper opp innimellom. :)
Som sakt så er jeg strålende fornøyd med resultatet så langt.
Det er bare det at pluttselig er 1,5kg forskjell på et døg pluttselig jeg reagerer på, nesten litt skummelt.
Da hadde det vert bedre å gått ned 200g i uka gjevnt. :)
Det er vannet i kroppen som varierer. Jeg merker veldig godt hvis kroppen har mye vann, ser det på ansiktet bl.a. Prøv å reduser saltinntaket, og legg merke til hva du spiser dagen før du veier deg. Mye salt mat?
Går veldig i rykk og napp hos meg også. Har mistet nesten 12kg siden jeg begynte, men nå har jeg stått mer eller mindre stille en god stund (litt opp, litt ned). Ved forrige veiing gikk jeg ned en halvkilo da, så nå håper jeg det har sluppet litt igjen.
Det er bare å bite tennene sammen og holde motivasjonen oppe tenker jeg :)
Samme hva, det får gå som det vil, litt opp og litt ned, klærne er løse, magen er flat (hm, nesten), selv om vekta står stille. Hva er alternativet? Denne maten jeg spiser nå vil jeg ikke bytte i noe annen mat!
Godt å høre at vi er flere, selv om det er kjipt :D
Her forsvinner plutselig en kilo over natten, så står det stille et par dager. Syns det er merkelig, men kan ikke klage når jeg har tatt av så mye som jeg tross alt har på bare 10 DAGER!!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.