xeena82 sa for siden:
oppskrift:
skinnyshepherd.blogspot.com/2010/04/bursdagskake.html
Den er farlig god!!!
xeena82 sa for siden:
oppskrift:
skinnyshepherd.blogspot.com/2010/04/bursdagskake.html
Den er farlig god!!!
Arka sa for siden:
Den skal prøves i helgen - tusen takk - gleder meg! :D
crystall sa for siden:
:sikle:
Jammen godt både jeg og sambo har bursdag snart, så jeg får testa ut noen kakeoppskrifter! :lol:
mat1977 sa for siden:
Skikkelig grønn på sånne oppskrifter jeg, skal eggene piskes hele( både hviten og plommen) smøret skal det smeltes? Ja jeg vet må ha det inn me teskje:)
Takker for svar:)
xeena82 sa for siden:
ja, eggene piskes hele, og smøret smeltes. :)
Fumle sa for siden:
Den så farlig god ut!!!!!!!!!! sikle
xeena82 sa for siden:
Den er det!!!! Man kan lage en vri på den å ha kaffe i sjokolademoussen... nam, det er også kjempegodt!!! :D Man bestemmer selv fastheten på moussen ettersom hvor mye gelatin man har i...
mat1977 sa for siden:
Tusen takk:)
xeena82 sa for siden:
håper du liker den :)
R0SA sa for siden:
Ser fantastisk ut!! :eek:
xeena82 sa for siden:
Jeg synes jo selv den er nyyydelig, og min samboer også. :)
lisamo sa for siden:
du må prøve denne ostekaka her altså, himmelsk
ligger innpå bloggen min her; ketolysemat.blogg.no/1271340151_ostekake_oppskrift.html
xeena82 sa for siden:
ja, den så god ut... :)
MadamMim sa for siden:
Nå skal jeg igang med å bake ja... weehee!!!! Gleder meg til resultatet :-)
MadamMim sa for siden:
Hmmm.... jeg fikk den ikke til å smake godt.... :-(((((((
xeena82 sa for siden:
jaha? ja, det kan jo være at du ikke liker mudcake?? Jeg liker sånn tung kake veldig godt. Du får komme å smake min da å se om det er noen forskjell :)
MadamMim sa for siden:
Elsker egentlig alt som heter sjokolade... hehe.. (er vel derfor jeg ser ut som jeg gjør....) men noe må jeg ha gjort feil. Synes bunnen smaker sjokoladeegg.... Men er vel såpass dårlig kokk at jeg ikke har fått rett blanding mellom sjokolade og søtning kan jeg tenke meg. Må nok ha sånne oppskrifter i nøyaktig mål... hehehe
xeena82 sa for siden:
Du må smake på røra før du steiker kaka. Bakekakao har en litt dypere smak enn sånn drikkekakao. Jeg bruker bakekakao...
Det kan også være at du har brukt større egg enn det jeg bruker. Jeg kjøper sånne billige egg i 18 pk på coop, og det er små egg. Ser at andre typer egg er veldig mye større... Bare å bruke litt færre egg neste gang du prøver. :) Å hvis man ikke vil ha sjokolademousse på toppen kan man smelte cloetta mørsk sjokolade sammen med litt smør og kaffe å ha på toppen. Nam det er godt! :)
Men hvis du vil ha en oppskrift som er lik denne med litt mindre egg i :
skinnyshepherd.blogspot.com/2008/11/benedictes-chocolate-mudcake.html
MadamMim sa for siden:
Jeg smakte og smakte til jeg ble helt kvalm... hehehehe Men ble aldri helt fornøyd. Jeg brukte også bakekakao, men synns bare det ble beiskt.. Kanskje for mye av alt? :confused:
Nei jeg får vel heller vente til kiloene er borte før jeg skal unne meg en liten sjokoladekakebit. Fråtsing i sjokolade er et tilbakelagt stadium.... :D
Lullen sa for siden:
Denne fikk jeg lyst til å teste ut :)
Hvordan søtning bruker du? Tror du den blir mildere på smak med drikkekakao?
xeena82 sa for siden:
jeg bruker flytende natreen. Ja, drikkekakao har ikke så dyp smak. Går å prøve med den. :)
lisamo sa for siden:
denne kaka er veldig god, men nå skal jeg prøve samme bare jeg skal bruke sjokoladekake glasur istedenfor ;)
jeg bruker flytende natreen å det funker kjempe fint :)
Yonah sa for siden:
Den ser kjempegod ut!
Men kan du ikke komme med litt mere eksakte mål da?
lisamo sa for siden:
prøvde denne men jeg brukte sjokoladekake glasur oppå istedenfor mousse, men det er godt det også ;)
xeena82 sa for siden:
når det gjelder kakao og søtning smaker jeg på røra, og dermed smaker den til. Har før også lagt ut hvor mye kakao jeg har hatt i og søtning og sånn, men så er det alltid masse kritikk fordi folk synes den er for mørk eller for søt eller omvendt. Smak deg til med kakao og søtning, det er aller best. :)
Men jeg bruker ganske mye kakao i.
Småspiseren sa for siden:
Den kaka ser ufattelig god ut, mamma pleide å lage Sjokolademouse kake før vi startet på Atkins, og denne her ser akkurat like ut !! Den skal nok prøves ganske snart :D
imorgen sa for siden:
Hvor mye gelantinpulver bruker du til kremen? Det sto bare gelantinpulver.
Tvilling82 sa for siden:
Fikk så lyst til å prøve å bake denne kaka nå. Men har bare 100 gr ost... Kan jeg erstatte de restrerende 100 grammene med cc? Som jeg kjører med stavmixeren? Eller noe annet?
Tvilling82 sa for siden:
Ingen som vet?
xeena82 sa for siden:
Alt er lov, bare å prøve seg frem. Ser ingen grunn til at det ikke skulle være mulig å erstatte de siste 100 g med cc.
xeena82 sa for siden:
brukte så mye som det stod på pakken. så å så mye pr dl veske! Husker ikke nøyaktig hva som stod, men det stod nå der hvor mange ss eller ts som skulle være pr dl.
imorgen sa for siden:
Ok. Hadde ikke pakken. Får høre med noen som har en pakke eller kikke på en i butikken i morgen. :)
Sissi sa for siden:
HJELP!!!!
Jeg skal lage dennne nå men står jo ikke hvor mye fløte jeg skal ha !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
xeena82 sa for siden:
hvor mye fløte du skal ha avhenger av hvor mye du vil ha på toppen. fløte er jo ganske mektig, så d kan fort bli for mye. Jeg skal ha et tynnere lag neste gang... kanskje 2 dl?
Sissi sa for siden:
Jeg lagde den i går.. Men likte den ikke :S
Smakte eggesjokolade
xeena82 sa for siden:
det kommer an på hvilke type egg du bruker. det er ulik størrelse på dem. jeg bruker coop xtra egg, de er små.
men ikke alle har lik smak, for deg som ikke liker oppskrifta så kan du jo forsøke å endre på mengdeforholdet. jeg bruker så mye egg for å få minst mulig karbo!
Sissi sa for siden:
Brukte coop xtra egg
xeena82 sa for siden:
jaja, men da kan du ha i mer philadelphia ost for å få en anna smak, og mer kakao! :) du må prøve dæ frem for å få en god kombinasjon. smak e individulet, og d e lov å prøve sæ fræm sjøl. d e d æ jør!
Malin_ sa for siden:
Er dette en kake man kan kose seg med i ny og ne? :rolleyes:
Trulte67 sa for siden:
dette ser ut til å være en herlig kake! Tror jeg vil ha et lag med vanlig piska krem på toppen, eller kanskje tilsette gelatin i bare kremfløte øverst, for å få en kontrast-smak.... tenker
Tror dette må bli bursdagsgave til gubben i år!
imorgen sa for siden:
Jeg lagde denne med 3 små spiseskjeer kakao i bunnen og ganske mye søtning. Ville ha litt tykt lag med mousse så jeg brukte 4 dl fløte og 3 ts gelantin. (har litt stor kakeform). Smakte til moussen med kakao, sukrin, natren og noen vaniljedåper. Den ble helt fantastisk.
Serverte den i min bursdag og alle syntes den var veldig god.
Men tror nok den fort kan bli litt bitter hvis man bruker for mye kakao. Men som sagt tidligere her så må man bare smake seg fram. :)
Labomba sa for siden:
:p Elsker mudcake, så dette er sikkert noe for meg. Den så jo skikkelig mums ut på bildene. Takk for oppskrift :D
MadamMim sa for siden:
Jeg likte den heller ikke første gang jeg laget den, men etter at den har stått et døgn i kjøleskapet og likksom fått satt seg litt mer er den bare ufattelig god!!!! :love: Jeg bruker ikke gelantin i fyllet heller, for det bare klumper når jeg prøver, men funker helt fint med bare krem også!
Har spist et stykke av denne idag, med 2 rørte jordbær til... F A N T A S I S K!!!!!
xeena82 sa for siden:
Godt å få noen fine tilbakemeldinger... :)
Man må alltid bare smake seg frem med kakao og søtning i oppskriftene, for det er individuellt hvordan man liker kaka. Jeg bruker ikke spise denne kaka annet enn kald. Smaken er ikke lik om man forsøker å spise den varm.
Lullen sa for siden:
Lagde denne her om dagen. Ikke vellykket dessverre...:(
Bunnen ble som en "kakaoomelett" og litt sånn svampeaktig. Har prøvd før med en annen oppskrift a la denne, og den ble likedan. Moussen var veldig god da :D Samme smak og konsistens på kaka idag som igår, så da gikk den i søpla...
Huff, får prøve meg på andre kaker enn lavkarbosjokoladekaker skjønner jeg :p Jeg liker jo mudcake høykarbo..
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.