Jeg er ny her. Har lest nybegynnertråden og skal prøve å ikke stille dumme obeus spørsmål.. Men asså, jeg er med i vk i tillegg, teller altså kalorier, som d va litt delte meninger om her. Der er det også et kakediagram der 50-60% skal va fra karbo, 10-20 % proteiner og 20-30% fett. Den seneste uken har jeg hatt runt 40% fett 30 proteiner og 30 el litt i underkant, med karbohydrater. Kommer jeg å gå ned i vekt på det?
Takker for svar :)
Velkommen!
Det kan vel ikke akkurat kalles Atkins, i alle fall. På Atkins skal man ha maks 20 gram karbohydrater pr dag og masse mer fett enn du spiser. Lavkarbo regnes vel som under 150 gram karbohydrater daglig (rett meg hvis jeg husker feil, noen).
Det finnes en tråd her som forklarer veldig greit hva som er lavkarbo-kosthold og forskjellen på de vanligste formene.
Lykke til :)
Tullprat. Atkins er langt mer enn en 2 ukers induksjonsperiode, dette trodde jeg folk visste. Du må ikke gå gjennom induksjonen for å leve etter atkinsprinsippene.
Ok :) ja jag leste at det va en livstil og ikke en kur. Tror jeg blanner litt av hvert jeg. Se om det funker.. takk
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.