< Tilbake til oversikten

Den store grillmat-tråden

Maja sa for siden:

Nå står grillsesongen for tur og dette blir min føste vår/sommer på lavkarbo.

Jeg har et ønske om at vi kan samle alle grilloppskrifter og tips i denne tråden (også de som ligger her fra før), så blir det lett og overskiktlig å finne frem.

Så herved kommer jeg med en oppfordring: Legg inn ditt beste grillmåltid, hvilken marinade bruker du, hvilket tilbehør, hvilken saus?

Hvis en slik tråd er uønsket eller allerede finnes, så må moderator gjerne slette denne.

tuttifrutti sa for siden:

Tzasiki er utrolig godt på grillmat:D

1 beger rømme
1/2 revet agurk(kan også skjære den i biter)
salt og pepper
hvitløkspulver etter smak..

MMMM!! NAM:)

trinelis sa for siden:

fant pølser på rema 1000 i dag 0 karbo.fra grillkongen craig spicy chicken sausage har ikke prøvd de enda men ser veldig goe ut.rimelig i pris også

trinelis sa for siden:

skrive feil 1 karbo var d i pølsene.

BlirFjong sa for siden:

Er så heldig at jeg har mulighet til å få tak i pølsene til Idsøe, en veldig bra slakter i Stavanger. Disse finnes i flere varianter, har masse smak og ikkeno karbo :) Anbefales på grillen!

Kitt sa for siden:

Gjett om jeg skal sende med gubben kjølebag neste gang han skal til Stavanger også!:D
Idsøe- pølsene er bare såååå gode!:sikle:

Elizabeth sa for siden:

Jeg har laget blomkålsalat som erstattning for potetsalat.
Jeg har ikke noe spesiel oppskrift for jeg lager på slump..

men kok litt blomkål
bland sammen:
ca 1/2 boks creme fresh
1/3 tube majones
hakk litt løk eller vårløk
pittelitt eddik og flytende natreen
salt
pepper
hvitløkspulver

Når blomkålen er så kokt som du liker det må helle av vannet og skylder og skylder godt med kaldt vann før du blander den inn i creme fresh blandingen. nam nam

blåbær sa for siden:

For de som bor i Oslo-område er Idsøe-pølsene også å få tak i på Gutta på Haugen. De er så gode, de!

kamp sa for siden:

GAbbas lager og noen som heter "meget allergivennlige". De er knall gode! Finnes som wiener, grill og kjøttpølse.

Kitt sa for siden:

Takk!:)
Må sjekkes ut!:D

MinMort sa for siden:

I går lagde jeg en alldeles nydelig middag!
Vi har starta grillsesongen for fullt og det er da jaggu ikke noe bedre enn grillmat! :heia:
Du trenger:

• ett stykke indrefilet av svin (eller lignende)
  • 2 fedd hvitløk
  • smør!
  • blåmuggost
  • olje
  • krydder og grønnsaker etter eget ønske

Jeg tok stykket med indrefilet og banka den litt flat.
Så la to fedd hvitløk, en par klatter med smør, et par skiver blåmuggost og litt chili på det flate stykket.
Jeg rulla det sammen og surra et par skiver bacon rundt og festet det hele med tannpirkere.
Jeg pensla stykket med olje og krydra det godt med chili, lime, curry og pepper.

Tilbehøret var bernaise og diverse grønnasker, grillet i folie med MASSE smør, pepper og salt.
Svinaktig grisedigg!

ekenna sa for siden:

Blåser litt liv i denne tråden igjen jeg :)

O herlige grillvær! Endelig er våren kommet, og det betyr at jeg kan ta frem grillen. :D Jeg ELSKER å grille, hehe.

MEN, jeg leter etter en tråd som jeg snublet over en tid tilbake. Det var med lenke til en som hadde egen blogg med masse nydelig oppskrifter på grillmat og gode grilltips. Husker spesielt en "baconrullade" som var av kjøttdeig, fylt med et eller annet godt og dekket med bacon som var lagt i sjakkbrettmønster. Er det noen som husker denne tråden? Finner den ikke! :nei: Mannen som skrev den, var fra Vestlandet, nærmere bestemt Karmøy.

ekenna sa for siden:

Jaaaa! :D Takk Kitt! Jeg søkte på google, men fant ikke. Du er god å ha ^^

Øystein sa for siden:

Fortsatt litt grillsesong igjen :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.