StegforSteg sa for siden:
Hei
Etter to tette barn, overvekt og lite trening har jeg en "pølse" nederst på magen. Regner jo med at denne blir mindre ved vektnedgang - men jeg lurer på hvordan jeg kan få trent denne delen av magen.
Noen tips?
Hei
Etter to tette barn, overvekt og lite trening har jeg en "pølse" nederst på magen. Regner jo med at denne blir mindre ved vektnedgang - men jeg lurer på hvordan jeg kan få trent denne delen av magen.
Noen tips?
Karissima sa for siden:
Zumba flat abs har strammet opp min hengemage. Har alltid syntes mageøvelser har vært kjedelig men her er øvelser for både øvre og nedre del av magen som gjøres i stående stilling :)
Ferskenbeinet sa for siden:
For meg kjenner jeg at det tar mer helt nederst i magen om jeg tar sit ups uten bøy i beina. Altså at beina ligger rett ut. Men en må være forsiktig at en ikke får vondt i rygg osv av det.
Pga svai i korsryggen kan jeg ikke ta situps ;)
Spennende :spent:
Jeg trener jo Zumba på treningssenteret 2 ganger i uka - og skal kjøpe DVD'ene når jeg får råd....
Vettel sa for siden:
Jeg står rett og slett. Altså vipper bekkenet litt opp og tilbake, slapper av i bena/låra -lar magen holde inn. Og konsentrerer på de indre magemusklene. Gjør dette mens jeg pusser tenna, venter på bussen etc.
Ellers er faktisk gå/jogging bra for magemusklene! Raskt tempo, rett i ryggen, skuldrene rette, der de faktisk skal være.
tangoto sa for siden:
Hei StegforSteg:)
[color=darkolivegreen][/color]
Jeg vil selvfølgelig anbefale rockering! :D Har kun hatt rockeringen en snau uke, men har selv heng etter to akutte keisersnitt, og har stor tro på at rocking er tingen for nedre mage, rygg, hofter og lår.
Har nettopp rocket nå, og det kjennes godt - veldig effektivt;)
Ellers vil jeg som alltid anbefale yoga - helst iyengar yoga, som er utrolig bra for hele kroppen Det gir masse styrke også i mageregionen:rolleyes:
Startet i januar med 106 cm rundt navlen og har trent yoga jevnlig. Nå er jeg 85cm rundt navlen. Vært på Ketolysekuren i denne perioden, men kun gått ned i overkant av 3 kg (per i dag - oppdaterer ticker på mandag). Kan jo være yoga-treningen..?
Lykke til ;)
studine:) sa for siden:
For å fjerne fett nederst på magen (eller hvor som helst) er det kondisjonstrening, kondisjonstrening, kondisjonstrening som gjelder. Styrketrening på isolerte muskler vil ikke gi et vekttap rundt disse musklene, bare sterkere og større muskler. Så situps o.l. er kun hjelpsomt i form av å styrke core-muskulaturen din. Hvis du vil bli kvitt magefettet foreslår jeg minimum 45-60 min kondisjonstrening minimum 3 ganger i uken. Det vil gjøre susen. Er snart kvitt mitt eget:D og så kan du godt drive styrketrening i tillegg, for styrketrening gir muskler som forbrenner mer energi=)
Forresten, ikke bli skremt av ordet "kondisjonstrening". Det kan være å gå tur i litt raskt tempo, sykle, gjøre hagearbeid i litt høyt tempo. Pass på at du gjør det som er best for deg. Det viktige er at pulsen øker betydelig (til rundt 70-90% av maxpuls) (maxpuls er ca rundt 220-alderen din) og at man svetter godt. Helst bør det være slik at du ikke kan ha en sammenhengende samtale hele tiden, men du kan godt ta det med ro i intervaller, om det føles bedre. Jeg anbefaler innkjøp av pulsklokke! Da kan man stille inn egne innstillinger, se hvor høy pulsen blir og også se hvor mange kalorier går på en treningsøkt. Da går det litt sport i det=)
nellie sa for siden:
Situps med rette bein = NEINEINEI.
Hilsen fysioterapaut svigermora mi:p
Vettel sa for siden:
Sit-ups er en av de minst effektive formene for mage trening.
Cherry sa for siden:
Pilates er kjempebra.
Planken, benløft, statisk benløft, combo extention rotation leg drop, hel situps på skråbenk, osv. Samt kondisjonstrening.
Helt vanlige situps er trolig en av de mest unødvendige øvelser som finnes. Den gir ikke noe annet enn styrke til øvre mageregion og styrker ikke den coren som vi trenger i dagliglivet.
nellie sa for siden:
bicykle crunches er favorittøvelsen min for magen
www.youtube.com/watch?v=wqoD0Bdggto&feature=fvst
Den funker på alt.
Noe annet som funker veldig godt er å lage et lite treningsopplegg på ca 10 minutter hvor du veksler mellom kardio og styrke.
(Kardioøvelser ala jumping jacks, hoppetau, step osv)
Da brenner du fettet mer effektivt siden du trener den styrken som er fokusert på magen underveis + at pulsen er på topp hele veien.
Eller så hadde nok 30 days shred tatt godt på det fettet;)
Bulldog sa for siden:
Sånn. ;)
nellie sa for siden:
Åh, er det?? selvom man bare tar sånn små bevegelser?
Bulldog sa for siden:
Ja. Det er en øvelse med dårlig effekt, som belaster ryggen på en måte den ikke er laget for å tåle.
Hvis man på død og liv vil gjøre en sånn øvelse, så hold armene opp og prøv å "ta i taket" i stedet for å rulle opp.
Bedre alternativer hvorav flere sikkert allerede er nevnt: planken, sideplanken, hengende benhev (hengende fritt, ikke i sånn stol), dead bugs, dragon flags, roll outs, koffertmarkløft, og mulighetene er endeløse :lol:
nellie sa for siden:
og youtube er vår venn
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.