Har søkt litt men ikke funnet noe om mitt nye "problem"; Etter at jeg begynte på ketolysekuren har huden min forandret seg. Overarmene mine er fulle av nupper, og håret mitt blir fryktelig fort fett. Mener å ha lest at man skal få så fin hud under kuren, men hos meg er det altså motsatt!?? Flere?? Håper det forbigående....
Har ikke hørt om noen av disse problemene ifm ketolyse el.l, men min umiddelbare tanke er at du er litt dehydrert, som jo kan være en konsekvens av kosten dersom du ikke drikker nok. Nuppene kommer gjerne av for tørr hud, så første bud for sunn hud er å drikke masse vann. For å få det bort kan du skrubbe områdene til huden blir litt rosa (NB! Det skal ikke gjøre vondt) og smør deg godt etterpå. Evt kan du skrubbe deg med en hjemmelaget peeling av sukker og olje.
Det samme skjer med håret dersom man ikke drikker nok. Trolig er håret ditt egentlig veldig tørt nå, og da skilles det ut mer fett for å kompensere. Videre; ikke vask håret for ofte og bruk en mild sjampo uten parfyme. Parfyme tørker ut håret. Om du bruker balsam, så ikke gni det inn ved hårrøttene. Mange syns det hjelper å vaske håret med grønnsåpe, men det anbefales ikke dersom du har langt hår:o
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.