< Tilbake til oversikten

Forhåpentligvis geniale pølser fra Solvinge

raskall sa for siden:

Hei

Jeg var på Rema 1000 i dag og ble i fyr og flamme over noen pølser som ser veldig, veldig gode ut. Dette er pølser fra Solvinge og har følgende næringsinnhold pr. 100 gram:

Kcal: 233
Protein: 19 gram
Karbohydrater: 1 gram (JIPPI)
Fett: 17 gram

Disse skal testes i dag sammen med en god salat. Jeg skal komme med en rapport når de er ferdig testet.

Nå gleder jeg meg til middagen. :)

raskall sa for siden:

De heter "Spicy chicken sausage" og er fra produsenten Solvinge. På størrelse med knakkpølser og ser ut som medisterpølser i fargen.

LiMe sa for siden:

Jeg har prøvd dem i dag. Kjempegode, men ikke så "spicy" akkurat!

raskall sa for siden:

Jeg synes faktisk de var helt pyton. Smaken var merkelig og konsistensen ennå verre. Dette blir nok ikke noe fast innslag i kostholdet her huset.

Carisma sa for siden:

De smaker veldig "tyrkisk". Passer i f.eks salat med fetaost og youghurtdressing :ja:

Men det har kommet flere andre pølser i samme serie ("Grillkongen") med lite karbo også, Hot Link er f.eks veldig gode.

crystall sa for siden:

Kjøpte den italienske varianten nå nettopp, spent på hvordan den smaker.. :)

trillian78 sa for siden:

Disse fikk jeg også med meg fra butikken i dag. Jeg synes de var veldig gode :ja:

Knoll og Tott sa for siden:

Veldig enig! Prøvde i dag og det var ikke noe for meg.

Nannah sa for siden:

Smaker fenikkel syntes jeg..ikke helt i min smak...men de andre jeg har smakt fra Solvinge var gode:)

Iset sa for siden:

Fennikel takler jeg virkelig, virkelig ikke så da er visst ikke disse noe for meg.

Yonah sa for siden:

Pølsene er OK, var spent på smaken etter å ha lest at flere ikke likte de, men jeg syntes ede var gode middagspølser jeg:D Men hot link var mye bedre, de var knallgode!

kamp sa for siden:

Inneholder dem melk?

Yonah sa for siden:

Jeg har hot spicy chicken i kjøleskapet, og det står laktose, gluten og e-stoff fri på de. Og det står ikke nevnt noe i listen. Men det er masse rene krydder i de, og jeg vet ikke hva du tåler eller ikke.. Husker bare at det var mye på nei-lista;)

crystall sa for siden:

Ikke de italienske heller :) 93% kjøtt, og resten var vann og krydder.

kamp sa for siden:

Tviler sterkt på at jeg kan spise dem siden ejg ikke tåler karragenan og solvinge bruker karragenan til ALT! (Selv de frosne kyllingfilet og lårene er dekket med det :mad::mad::mad:). Vis det står at de er "estoff" fri så skal dem vel ikke inneholde det tenke. Må en tur til rema å sjekke..

Men uansett har jeg noen venner med barn på gluten/melke fri diett som har blitt utrolig mye mindre autistisk etter oppstart. Så det er da kanskje et alternativ for dem!

Ferskenbeinet sa for siden:

noen som har bilde av disse pølsene? Har tråle rema uten hell nå!!!

crystall sa for siden:

Her ser du bilder av pakningene :)

wevi sa for siden:

Synes også de solvingepølsene var ordentlig fæle, Men jeg kan ikke finne de hot link pølsene på remaen her i bøgda. :) Må prøve en annen rema. Er veldig glad i pølser å blir helt lykkelig hvis det finnes gode pølser jeg kan spise.

Kitt sa for siden:

Så lenge pølsene finnes i sortimentet, er det bare å be dem ta inn akkurat det de du vil ha!:D

Husk "Ta 3 betal for 2" av alle pølser merket med det derre grillmerket!;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.