Arka sa for siden:
Sist uke gikk jeg ned 1 1/2 kg og 2cm i livet. Fettprosenten hadde gått opp med 5%.?? Noen som vet hva som kan være årsaken?
Arka sa for siden:
Sist uke gikk jeg ned 1 1/2 kg og 2cm i livet. Fettprosenten hadde gått opp med 5%.?? Noen som vet hva som kan være årsaken?
Svadadama sa for siden:
Hvordan måler du den fettprosenten?
Arka sa for siden:
Har en vekt som måler den. Ikke en billig utgave, men en som brukes på kurs.
Kitt sa for siden:
Dersom det du har gått ned er væske/vann, vil fordelingen ha endret seg. En uke er for kort tid til å trekke noen som helst konklusjon.
Gi det 4 uker før du evnt bekymrer deg!:D
Arka sa for siden:
Hei Kitt - det er ikke min første uke dette. Har holdt på i flere uker. Startet pga høyt blodsukker men har fått vekttap som en bonus. Drikker rundt 4 liter med vann pr dag, så jeg tviler på at det er væsketap.
Kitt sa for siden:
Alle mister væske når de går på ketogen kost! Har ikke noe å si hvor mye du drikker!:)
Faktisk er det sånn at jo mer du drikker, jo mer væske kan kroppen tillate seg å slippe!
Det jeg mente var om fett% hadde gått opp den siste uken!
Da må du se det an noen uker før du mer sikkerhet kan si at den faktisk har gjort det!
Hvordan går det med blodsukkeret, da? Og hva definerer du som høyt?
Arka sa for siden:
Ok da misforsto jeg deg.:) Skal se ann.
Jeg ligger på 5,6 i blodsukker og med tanke på at jeg lå på 13 og 14 med medisin - synes jeg det er fantastisk. Har holdt seg stabilt i 2 1/2 uke nå.
Håper det holder lenge.
Alt over 7 anses vel som forhøyt vil jeg tro.
Kitt sa for siden:
Alt over 7 ansees som høyt, og over 7 to dager på rad kvalifiserer til dia2 diagnose. Selv om de vel helst kjører glukosebelastningstest nå til dags. Da jeg fikk diagnosen for 5 år siden, var det ikke snakk om det en gang.
Jeg har med metformin ligget på mellom 5.3 pg 6.7 i 5 år, de 2 siste årene med periodevis ketogen kost. (Sprekker littt her og der:o)
Plutselig nå etter jul, var jeg oppe 13.1:eek:
Fikk beskjed fra legen om at jeg hadde brukt opp bufferen min og bare måtte komme meg ned i vekt! Men det er jammen ikke lett!:p
Arka sa for siden:
Pga en tarmsykdom fikk jeg kjempedoser med bl.a. kortison og som en bivirkning av dette fikk jeg diabetes 2 for 3 år siden. Vil tro diabetes lå latent men at medisinen utløste det. Så ingen test ble tatt - men gikk rett på insuling og amaryl.
Pga "livskvaliteten" skulle jeg spise brød til frokost og potet med gr.saker til middag. Men når jeg var oppe i 60 enheter med insulin og 6 mg amaryl pr dag - så ga jeg meg.
På nåværende tidspunkt ligger jeg på 5,2 - 5,6 uten noen medisin.:D Har hørt at det ikke er mulig på lang sikt, men jeg skal være fornøyd jeg om jeg kan ligge på ditt nivå med noen gram amaryl i døgnet.
Ja, det er fort gjort å sprekke - det sitter en liten luring i hodet og vil ha oss til å skeie ut :rolleyes: fra tid til annen.
Får hente motivasjon fra disse sidene og sette pris på overskuddet lavkarbo kosten gir - jeg elsker det.:)
Kitt sa for siden:
Jeg har kun brukt metformin og den store skrekken er å måtte over på insulin. Da kommer jeg for det første til å legge på meg en god del mer og så blir jo ikke livet helt det samme.....
Nei, om legen min ikke vil gi meg henvisning til GBP, må jeg snart få byttet lege, gitt!
Men enn så lenge prøver jeg meg på nok en runde ketolyse. Det skader i hvert fall ikke!:p
Arka sa for siden:
Ja insuling er lik ekstra kilo - ikke morsomt.
Håper du klarer deg med ketolyserunden. Ikke bare bare med GBP heller.
Lykke til:)
Kitt sa for siden:
Jeg vet at GBP ikke er noen lettvint løsning, men nå har jeg slanket meg aktivt siden 2004 og det eneste jeg kan vise til er 6kg pluss!
Etter at jeg sluttet å røyke la jeg på meg masse og får det bare ikke vekk. Jeg legger på meg så lett som bare det og sliter virkelig bigtime med å få det av.
Vet ærlig talt ikke om jeg kommer til å klare 30kg på egenhånd! :o
Arka sa for siden:
:)Da beundrer jeg deg for utholdenheten din. Det er tøft å slite slik. Har stor forståelse for GBP-vurderingene dine. Håper virkelig du klarer det.
Kitt sa for siden:
Tusen takk!:)
Det er vel stort sett bare dette forumet som gjør at jeg klarer å fortsett! Tips og råd og hjelp og støtte! Dette er et flott sted å være!:love:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.