Hvordan får dere til å knuse baconcrisp til mel, sånn at det kan brukes til Hellmann-kylling f.eks.? Jeg har prøvd det meste, fra å banke det, kjøre det med stavmixer, med den kuttekniven som følger med kjøkkenmaskinen, kjevle det, ha det i morteren - men det blir bare seige og store klumper.
Jeg kjører det i den bollen med kniv som fulgte med stavmikserern. Blir hverken seigt eller klumpete, men det må ikke kjøre for lenge, for da blir det ekkel!
Tror det varierer litt hvilket baconcrisp du bruker. Disse baconsvor-greiene i små poser blir ofte klumpete, da de er mer "fuktige" enn endel andre. Jeg har best erfaring med Kims (eller er det Maarud?) sin, de sorte store posene. De er porøse og gode. Kjører det i food processor.
Det tenkte jeg ikke på.:p
Jeg bruker også de i den store, sorte posen. Det er Kims baconsnacks. Kjøper den på Rema!
Har også brukt noe vi har kjøpt i Sverige. I gjennomsiktig pose med rød og blå skrift. De blir også veldig bra når de knuses.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.