Vet ikke om denne oppskriften ligger ute fra før, men dette er en helt vilt god salat, som så vidt jeg kan skjønne, er lavkarbo.
1 boks med reker i lake/ ca 400 gram ferske reker
1 pose med ekte majones
6 hardkokte egg
Hell av eventuell lake fra rekene, kok eggene hardkokte( ca 10 min), kutt opp eggene i biter etter preferanse( jeg pleier å ta dem to runder i eggkutteren), bland så sammen rekene og eggene så de blir en deilig blanding. Hell så på majonesen, og bland denne inn i rekene og eggene. Voila. Helt syyyyykt god egg- og rekesalat! :D
Jeg liker dill veldig godt, men det passer ikke til så mye, så jeg bruker det der jeg kan!:D
Er helt enig i det med majones/rømme! Liker majones, jeg, men det kan bli litt mye!
Ellers er Salatmester'ns majones veldig god. Den smaker rett og slett ikke så mye!
Var ikke bilde av majonesen, men flasken ser sånn ut! Jeg kjøper min hos Rema! Veldig god til Nannahs Hellman- kylling!:sikle:
Du får sende dem en mail og spørre, da!
De fleste er svært greie om man spør pent!:)
Jeg bruker så sjelden majones at jeg ikke har brydd meg om at jeg ikke vet nøyaktig hvor mye kabrer det er. Er litt sukker i, men det får da være grenser!:p
Mine damer, dere har glemt to vesentlige ingredienser.
En halv til en teskje med apotekets sennep, og noen dråber tabasco.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.