< Tilbake til oversikten

Ketose...

NÅ! sa for siden:

Er det sånn at når stixen blir rosa/lilla, så er det BÆNKERS at man forbrenner fett???

Charlott sa for siden:

Utslag er utslag! Er den for mørk kan det rett og slett bety ay du får i deg for lite væske... altså ikke noe poeng i å jakte på den mørkeste fargen :)

NÅ! sa for siden:

hmmm... kan liksom ikke få inn i hodet at jeg er såpass mett og fremdeles slanker meg liksom....

Charlott sa for siden:

Er ganske herlig, ikke sant? ;)

NÅ! sa for siden:

..men nå leste jeg noe om at du kan få utslag på stix, men ikke forbrenne fett :confused: (en gammel tråd om å gå ut og inn av ketose..)

Jabba sa for siden:

Selv om du er i ketose er det ingen garanti for at du går ned i vekt.....

NÅ! sa for siden:

hmmm.... men hvorfor jakte på dette da..?

NÅ! sa for siden:

hjelp, anyone? jeg forstår ikke dette helt...

Alt med måte:) sa for siden:

Jeg lurer faktisk på det samme. er jeg i ketose når stiksen viser mellom 10 % og 50 % rosa? Har gått i flere dage rå trodd at jeg ikke er i ketose. Forstår jeg det rett at så lenge den er farget er jeg i ketose. Trenger jeg ikke prøve å få den lilla?
Ikke lett dette her

Ferskenbeinet sa for siden:

så lenge den er rosa er du i ketose, den lilla er ingenting å jakte på! ;)

Trodde jeg leste noe om at hvis den var lys så hadde jeg spist for mye carb. Men prøvde i to dager og spise så lite carb som bar mulig, drikker heeeeeele dagen, er tørst heeeeele tiden. Men den ble ikke lille. Så lenge det viser at jeg er i ketose så hurra. Nå ble jeg glad. Jeg har lest masse, og nå skal jeg klare dette.
Du Gerd du er jo guruen i mat oppskrifter. Fantastisk god mat du lager:)
Jeg har bakt ketolyse brødet. Hvor mye carb er det i det? hvis jeg spiser det med smør og ost uten carb mye får jeg i meg da? Vanskelig å regne hele tiden;) En ting til hvorfor snakkes det så mye om å få i seg masse ekstra fett, forbrenner jeg ikke det da, og fra kroppen mindre?

Gracella sa for siden:

Alt dette står det jo om i "Slank med ketolysekuren" som virkelig bør leses før man prøver seg på ketolyse.

Ellers er det masse tråder om dette her inne.
Å ha ketoner i urinen betyr ikke at kroppen din er i fettforbrenningsmodus, men hvis du har levd ketogent i noen dager, så er det en god indikator på at du er på rett vei.
Etter 2-4 uker har man som regel oppnådd at kroppen er maksimalt innstilt på fettforbrenning. Siden dette tar litt tid, er det viktig at man følger opplegget og ikke "unner" seg litt godter i helgene.

Søkemotoren på dette forumet er ikke helt enkel, men det er bare å prøve :)

oki. Jeg har boken og alle flotte oppskriftene. Er litt vanskelig å fortså seg på alt. Uvant. Har gått ned to kilo denne uken og er med på ketolyse kurs i tolv uker fra tirsdag av. Så vil nok forstå etterhvert. Medn tusen takk for svar:)

Gracella sa for siden:

Så flott!! :)

Det er bare å lese, lese og lese i boken og jeg skjønner at det kan være litt vanskelig å skjønne - det er jo nesten stikk i strid med alt man har lært før :eek:

Forståelsen kommer etterhvert og det er jo kjempefint at du skal på kurs! Jo mere kunnskap, jo lettere vil du lykkes, så stå på :)

Ivett sa for siden:

Jeg får i pierioder mørkeste fargen selv om jeg drikker minst 4 liter rent vann pr. dag.
Så tror ikke alltid det betyr at man drikke for lite vann.

Kitt sa for siden:

Det er det heller ingen som sier, vi sier KAN bety akkurat av den grunn!;)
Hovedpoenget er likevel at man er i ketose uansett hvilken fargeforandring stiksen har!:D
Og at det at man er i ketose ikke nødvendigvis betyr at man går ned i vekt!:p

Yonah sa for siden:

Den sticksen betyr ikke alt. Jeg får aldri mere enn rosa, selv om jeg bare spiser koteletter og bacon i flere dager( altså kun fett og protein).. Jeg har fått lilla en gang, og da hadde jeg ikke drukket så mye, ellers drikker jeg så mye at urinen blir veldig utvannet.

crystall sa for siden:

Min stix blir heller aldri mer enn lys rosa, men det er nokk fordi jeg drikker 5-6 liter vann til dagen :rolleyes: Blir utvanna av sånt, men jeg kjenner på kroppen om jeg er i ketose eller ikke:)

sofie1811 sa for siden:

Hei, jeg er helt ny på dette her. Har spist lavkarbo i en uke ca. merker ikke noe forskjell? Hvor lite karbohydrater må man spise for å komme i ketose? :)
Tusen takk for svar. :)

Kitt sa for siden:

Du må nok under 30 i hvert fall. De fleste begynner med rundt 15 og prøver seg litt frem om de tåler mer når det har gått noen uker!
Har du testet med stiks? Hva spiser du, da? De fleste som gjør det riktig er i ketose i løpet av 48 timer! Men det er mange nybegynner- feller ut og går!

Siden du er helt ny, bør du lese dette!

Mona_K sa for siden:

sjønne trollet ditt kitt ;)

NÅ! sa for siden:

da jeg startet denne tråden, så var d egentlig ikke fargen på stixen som va poenget, men hvorfor man skal forsøke å komme i ketose (uavhengig av farge) i d hele tatt når d ikke er sikkert at man forbrenner fett :)
Hvorfor sjekke m stix liksom?

Kitt sa for siden:

Fordi at noen ikke merker på kroppen om de er i ketose, andre liker å se det rosa på hvitt.....

Det er ikke bombesikkert at man går ned i vekt selv om stiksen er rosa, men det betyr i hvert fall at man forbrenner fett og danner ketoner. Et sted må man jo begynne....;)

mayasu sa for siden:

ny her..bare teste..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.