xeena82 sa for siden:
skinnyshepherd.blogspot.com/2010/04/lavkarbo-sjokoladepudding.html
mmmm...kjempegodt!
De svarte prikkene i sausen er vanilje fra vaniljestang... :)
xeena82 sa for siden:
skinnyshepherd.blogspot.com/2010/04/lavkarbo-sjokoladepudding.html
mmmm...kjempegodt!
De svarte prikkene i sausen er vanilje fra vaniljestang... :)
lifejack sa for siden:
Ja, det så veldig godt ut! Gleder meg til å prøve den en gang i nærmeste fremtid. Og deilig med en oppskrift som jeg ikke må modifisere så mye for å få melkefri:)
xeena82 sa for siden:
ja, i denne bruker jeg soyamelk (pga karbo-innhold), og kan lett konverteres til vanlig melk for de som vil det...
kjempegodt :)
Tasja sa for siden:
Jeg fikk ikke til denne. Min sjokoladepudding fikk en veldig underlig smak (jeg mistenker gelantinen for det), den ble litt klumpete og sausen ble også litt klumpete. Huff, og jeg som hadde gledet meg til å kose meg med dette i kveld. Kanskje du kunne gi litt veiledning ift fremgangsmåte og mengder og slikt, for dette ble ikke bra!! :p
Tasja sa for siden:
Den ble bedre når den var ordentlig kald og kanskje spesielt dagen etterpå. Men den hadde fortsatt denne underlige bismaken. Klumpene forsvant heldigvis :p
Sjokoholiker sa for siden:
jeg prøvde denne og synes ikke den var god i det hele tatt, hehe... Men konsistensen på puddingen ble bra, men likte ikke smaken særlig, får prøve meg mere frem kanskje.
hvor mye hadde dere i av kakao, søtning, vanilje osv?
lifejack sa for siden:
Hvis du tar utgangspunkt i å lage deg en deilig kopp (kjele) kakao, og tilsetter oppblødte gelatinplater til denne, burde det jo bli en god sjokoladepudding for deg! Det kan vel være at noe av smaken (spesielt søtsmaken) blir litt redusert i puddingform, så lag kakaoen litt søtere/mer smakfull enn vanlig kanskje? Lykke til, og fortell gjerne hvordan det går:)
xeena82 sa for siden:
Ja, smaken er som baken... man må bare smake seg frem til hvordan man selv liker at sjokoladen skal smake med hensyn til kakao og søtning.. :D Lykke til! PS. hvis man vil ha en rundere vaniljesaus kan man tilsette eggeplomme(r). Det gir også god smak..
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.