Dagen har stort sett blitt tilbragt på kjøkkenet. Har fått iset av fryseboksen, noe som virkelig trengtes. En del måtte kastes og jeg har nå isfri frys, med plass.
I frysen fant jeg en del fisk, som passet seg ypperlig til fiskekaker.
Ingredienser
700g Torsk
700g Laks
200g Parmesan
2.5dl fløte
2 egg
2 fedd hvitløk
Krydder
Chili (2 ts)
Curry (2ts)
Pepper (en del)
Cayenne (litt)
Ingefær (litt)
Fisken malte jeg og blandet det godt sammen med det tørre.
[CENTER]
Malt torsk og laks med hvitløk
Krydder og parmesan
Blandes godt
Egg og fløte er lagt til. Skal ikke bli for våt
Stekes i smør
Nam
Lage mange på en gang
Middag
[/CENTER]
Jeg fikk 25 fiskekaker ut av min deig. Siste kunne vært 2, men jeg ville ha en stor. De smaker snadder.
Det blir ca 0.7g karbs pr fiskekake.
D ble suupergodt!! Endret "litt" da, brukte sei og laks og reker. Krydderet ble "5 Pepper", "Chili Explosion", "Thai Red Curry" og ingefær.. Resten var omtrent d samme bare litt forskjellige mengder. Gubben og sønnen på 9 måneder elsket dem :D
Takk for fantastisk oppskrift!
Lagde en mini-posjon i går, og de ble ikke kalde før de forsvant for å si det sånn
Må kjøpe mer fisk, for disse skal lages og fryses!
Siden gubben ikke er hjemme ble det halv posjon: 500 gram hvit fisk, 250 gram laks. Det de hadde på butiken.
Ble kjempegodt! Første gang jeg har laget dette, har nå en posjon i fryseren, men enda masse fisk.
To problemer: Kakene hadde en tendens til å steke fast, fant liksom ikke helt passe temperatur.. Brukte masse smør og litt olje.
Andre er at nå stinker det fisk i hele leiligheten. Urk! Bra det er sommerdager her og kan lufte hele dagen.
Jeg har funnet ut at ei god teflonpanne er en nødvendig invistering på dette kostholdet. Spesielt til mat som må snus, f.eks lapper/frokostpannekaker :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.