< Tilbake til oversikten

Noen som teller kalorier?!

zuzi sa for siden:

Er det noen som teller kalorier eller er det bare karbo det dreier seg om?? I såfall hvor bør en ligge omtrent. (skjønner at det er forskjellig ut i fra vekt)

Har kun hatt fokus på karbo pluss fordeling mellom protein og fett. Men siden jeg ikke går ned i vekt lurer jeg på om jeg rett og slett spiser for mye:confused::confused:

Håper noen gidder å svare meg:D:D veldig takknemlig:D:D

Pearl75 sa for siden:

Nå er ikke jeg en ekspert akkurat, men kalorier er uvesentlig om du går på ketolyse. Du skal ligge på 15 g karbohydrater per dag og spise mye fett. Om du ønsker å lese mer om hva ketolysekuren er så jeg vil anbefale å kjøpe boka slank med ketolysekuren.. Sjekk www. ketolyse.no - der kan du kjøpe boka og vitamintilskudd og få masse tips . Lykke til!

nellie sa for siden:

det er vel ganske mange Ketolysere som må tenke på kaloriene etterhvert om de ikke går ned, så uvesentlig er det ikke:) Men det er ikke noe vits i å starte med å telle kalorier:) Gi det litt tid

Carisma sa for siden:

Den største feilen mange gjør ved omlegging er at de rett og slett spiser for lite. Kan du legge ut eksempel på en dagsmeny?

zuzi sa for siden:

Forslag på dagsmeny her i huset:):):)
Frokost:
1stk nannah knekkebrød med majones og ost. Vann eller farris. Og kaffe.
Lunch:
2 brødskiver (ketolysebrød) med meierismør,majones salami, ost og agurk. Eller 2 egg med 3 skiver bacon. Vann eller te.
Middag:
Kjøtt/fisk/kylling med blomkål/brokkoli/evt.isbergssalat/kinakål og rømme/creme fraice. Vann eller farris
Kveld:
Blandet salat med reke og majones. Evt. middagsrester. Eller 2 egg og 3 skiver bacon. Vann eller farris

Drikker mye vann gjennom dagen, har helt kuttet ut kunstig søtningstoffer.

Ca.2000kacl, 10g karbo, 150g fett og 110 g protein ca noe sånt... Har stått stille på vekta og i cm i ca. 4 uker. Tenkt frem og tilbake kommet fram til at jeg mulig spiser for mye...:confused:

Trener step en gang i uka:D

Hvordan ser dette ut:confused:

nellie sa for siden:

Du kan kanskje prøve å droppe brød og knekkebrød erstatninger i første omgang? Hvertfall holde deg til å innta det èn gang om dagen.
Og spise fett kjøtt så det blir litt mer fett i forhold til proteiner:)

65kgmamma=perfekt sa for siden:

Nå skal ikke jeg si det helt for sikkert, men mener å ha lest at man skal ha i seg rundt 200 gram med fett?!?!:eek: Kan godt hende jeg tar feil altså...
Og du skal nok likke på 15 karber. Ikke mindre tror jeg..:veitikke: Og de fleste skal hovedsaklig komme fra grønnsaker?!

Så er det mange som sier at en kan stoppe opp av disse brød erstatningene...?! Kanskje du skulle prøvd uten dem en stund å sett om det skjer noe da?!

MEN bare for å ha sagt det igjen.. Jeg bare tror, jeg er ingen ekspert..Men håper likevel at jeg er til hjelp da ;) Så får de ekspertene rette opp hvis det er feil :)

Kitt sa for siden:

65kg er inne på noe, ja!:ja:
Man bør ligge opp mot og helst litt over 200g fett og man skal helst ikke ligge under 15 g karber, heller litt over!
Proteiner ca 1g pr kg kroppsvekt om man er normalt aktiv, litt mer om man trener mye.

zuzi sa for siden:

Takk for mange gode svar :D

Har prøvd tidl. å kutte ut brød, men med ingen hell. Prøver igjen:)

Takk for tipset skal øke på med fett :D

zuzi sa for siden:

Og karber:)

Carisma sa for siden:

hihi, det løp etter deg og hoppet inn i munnen? ;)

zuzi sa for siden:

haha :D kuttet ut brød i 1 uke, vekta stod stille, begynte å spise litt igjen.. men etter å ha kuttet ned på inntaket denne uka har jeg faktisk gått ned 0,4 kg HIPP HURRA:D:D:D

Vettel sa for siden:

Fikk bilder i hodet av pepperkakegutten, i brødvariant, hehe! :p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.