< Tilbake til oversikten

Hvorfor bremser det vektnedgang? Den tot karb er jo like lav+ketose?

GulleGulle sa for siden:

Det er det jeg ikke skjønner. Jeg raste ned ca 5 kg. Så har jeg stått stille i to uker, har spist helt riktig.
-Utenom at jeg har spist en god del cavalier sjokolade da. Ikke så mye hver dag, men jeg har spist.

Jeg har regner ut at jeg ligger på 15 -20 netto karber , spiser som sagt slik jeg skal . Eneste er at jeg kanskje burde fått til litt mer fett. Men tror jeg ligge nokså godt an.

Når man ikke skal bli berørt av disse sukkeralkoholene, hvorfor bremser det da vektnedgangen likevel?
Hvis det er derfor ....

arnakristin sa for siden:

Hei,
Kroppen er ikke en maskin og vektnedgangen vil derfor aldri bli lineær, det vil gå i rykk og napp. Du sier du raste ned 5 kg, ikke rart kroppen trenger en aldri så liten ”tenkepause”, det er helt naturlig at det stopper litt opp etter et såpass stort vekttap på kort tid. En annen ting er at ketose ikke er ensbetydende med vektnedgang.
Dersom du ønsker kommentarer på matinntaket så må du legge ut detaljert hva du får i deg hver dag, hva og hvor mye…
Partystoppere som ikke har noe med matinntaket å gjøre er: STRESS, sykdom og medisiner

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.