< Tilbake til oversikten

Allergi og mandler

lijo sa for siden:

Er så mange gode oppskrifter her inne jeg har lyst til å prøve, mange av dem inneholder mandler i en eller annen form. Mandelmel etc. Dessverre er jeg den allergiske typen som ikke tåler alle slags nøtter og da heller ikke mandler. Er det noen som vet hva som kan erstatte mandelmel? Noen som har prøvd male opp paranøtter (jeg vet ikke hvordan de smaker..men) eller finnes det andre gode erstatninger:confused:

Carisma sa for siden:

Det finnes noe som heter kokosmel, kanskje det kan brukes? Fås hos Helios blandt annet.

lijo sa for siden:

Takk Carisma, skal prøve det. :smile:Håper bare det ikke smaker veldig kokos, selv om det sikkert smaker like greit i enkelte oppskrifter.

lijo sa for siden:

Har aldri forsøkt bakepro eller annet proteinpulver, men det skal jeg kjøpe og prøve meg litt fram..Trikse og mikse litt, det finnes da muligheter;)

Carisma sa for siden:

Jeg syns ikke det smaker kokos i det hele tatt

Kitt sa for siden:

Syns heller ikke det smaker kokos i det hele tatt! Bruker det alle steder det står mandelmel (latskap, gidder ikke ha så mange forskjellige greier i skapet). Kanskje litt søtt, men definitivt ikke kokos!:)

lijo sa for siden:

Da blir det kokosmel neste:) så flott å kunne få gode råd:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.