Far har akkurat startet lavkarbo sammen med samboer. Samboer har gått på lavkarbo dietter før men det er nytt for faren min..
Han er så sulten. Før spiste han 2-4 skiver med pålegg + juice til frokost og det holdt i mange timer. Nå er han sulten et par timer etter frokost og lunsj..
Jeg mistenker at det er for lite fett som gjør han sulten (eller jeg er ganske sikke på at det er får lite fett).
Men hva kan man spise som holder litt lengre?
Frem til nå har jeg (vi) laget omeletter, stekt bacon, oopsie pizza rull, div pålegg, lavkarbo pannekake (egg + havrefløte).
Egg + bacon blir litt kjedelig i lengden.
Da får man spise "middag" flere ganger om dagen, da!
En nakkekotelett eller to, kald til lunsj på jobb om man ikke har mikro, med en god salat full av ost, avocado, kjøtt/reker og masse god olje over feks.
Kyllingvinger og aioli er en lunsj- klassiker her i huset.
Jeg spiser middag 5 ganger i døgnet selv så "huset" er jo vant til det, men han er vant til brød :rolleyes:
Skal lage "kylling nuggets" til uken. De er stappfulle av fett og protein, å kjempe gode! (skulle ønske jeg og kunne spise dem... men min mage fordøyer ikke fett så det kan jeg ikke)
*Cooked SCD mayonnaise
1 pound boneless chicken breasts, boiled
Preheat oven to 350 F.
Chop the chicken fine in a food processor
Combine chicken, mayonaise, salt, and pepper to taste.
Form spoonfuls of the chicken mixture into "nugget" shapes.
Bake at 350 degrees for 35 minutes.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.