< Tilbake til oversikten

Atkins carrot and nut muffins

Iset sa for siden:

disse kan spises som frokost eller en snack, kan fryses, men er best nybakte og varme, spesielt om morgenen.
inneholder 6 gr med karbohydrat pr stk.

2.5 dl soyamel
2.5 dl finhakkede mandler
søtstoff tilsvarende 10ss sukker
2 ts kanel
1 ts salt
1 1/2 ts bakepulver
2.5 dl olivenolje/matolje
4 egg, lett pisket
1 mellomstor raspet gulrot
2 ts vaniljeekstrakt/essens

forvarm ovnen til 180 grader
bland først d første 6 ingrediensene, tilsett så resten. bland godt til røren er jevn. fordel i 12 muffinsformer. stekes i 20-25 minutter. kjøles på rist

anbefaler dere å ikke bruke aspartam eller equal i retter som skal varmes/ stekes da de mister søtsmaken når de varmes opp.

Summer sa for siden:

Iset, jeg vet det er lenge siden denne ble postet, men jeg lurer på om du muligens har forsøkt denne med annet mel enn soyamel?

Iset sa for siden:

Nope det har jeg desverre ikke. Men skulle jeg laget den i dag hadde jeg nok valgt soyaprotein i stedet, tipper det er mye bedre og ser ikke hvorfor det skulle bli dårligere resultat. :)

Nannah sa for siden:

kansje bytte ut soya med kokosmel?
Jeg er skeptisk til soya.

Summer sa for siden:

Ja! Det var en god idé. :) Kokosmel, eller risprotein også kanskje.

tineh sa for siden:

Hei hei...
De høres kjempe gode ut.. skal prøve de som dessert i morgen.. Et lite tips jeg oppdaget på leting etter noe godt (jeg er VELDIG glad i ostekake, spess glasuren) : bland naturell smøreost med søtningsmiddel, kanel og noen dråper sitron så har du glasuren... kjempe godt.. spiser det også på frokostpannekaker dersom jeg har lyst på noe søtt og friskt..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.