< Tilbake til oversikten

Partystoppere igjen

Trin sa for siden:

Hvor lenge bør man ha gått på kuren før man begynner å lete etter noe som stanser vektnedgangen? Og hvor lenge bør man ha stått stille?

Kitt sa for siden:

Torkil har jo allerede svart deg på dette.
Det mest vanlige er at man kommer til et platå, ikke at noe annet stopper vektnedgangen.

Dersom du vet at du har gjort ALT riktig og likevel står stille i mer enn 4 uker, kan du senke energiinntaket med 10% og trimme/trene litt mer for å se om det løsner!

Lykke til med å finne "feilen"!;)

Trin sa for siden:

Har stått stille i ca 3 uker.
Synes det hørtes litt rart ut å komme til platå etter bare 2 uker, men det går kanskje mer på antall kilo mistet enn hvor lenge man har holdt på.
Løper etter barn hele dagen og ettermiddagen i tillegg til at jeg nå trener hver dag, så det blir evt å minske energiinntaket... Får vente en uke til og se!

Kitt sa for siden:

Har du målt deg underveis?
Noen går ned ganske mye i cm før det synes på vekta, særlig de som er aktive i hverdagen!

Vekttapet de første ukene er som regel mest vann. Fett- tapet kommer etter som kroppen venner seg til å bruke ketoner som brennstoff. Det kan ta opp til i hvert fall 4 uker, faktisk!

Ellers går vekttap som regel i trinn, hos kvinner som regel sett i forhold til mens- syklus!

zuzi sa for siden:

Enig med deg Trin, rart å stå stille etter bare noen uker....:rolleyes:

Jeg har fulgt kuren siden slutten av februar, ganske frustrerende å stå stille så lenge. Har nesten ikke godt ned i vekt eller i cm siste 4 ukene. Er såpass oppgitt over lite vektgang at jeg lurer på å gi opp hele greia. Utrolig når en har over 30 kg å gå ned at en stopper opp etter 3-4kg, mens andre raser ned.

Har funnet mye innspirasjon til å fortsette her inne, sikkert derfor jeg har klart å holde ut i 8 uker også.:)

Har lenge leter etter disse partystopperne har kuttet ut bla pepsi-max uten resultat.. hmmn hva skal en gjøre...

Ble sikkert litt negativt dette, men, men :mad: mulig en dårlig dag...:cool:

Carisma sa for siden:

Jeg har faktisk gått ned fortere nå i vår når jeg trener mindre enn i høst da jeg trente ganske intenst. Merkelig, men sant. Prøv å la kroppen hvile litt f.eks annenhver dag?

Trin sa for siden:

Carisma; det er i og for seg et godt råd, men benytter muligheten nå som både mannen og jeg er hjemme. Han har pappaperm og jeg får (ufrivillig) ekstra lang permisjon, så da har jeg fri hver formiddag til å gjøre "Trin-ting" :) Hviler i helgene, da... Bare 10 dager til han begynner å jobbe igjen, så vil gjerne komme mest mulig i gang og finne rytmen og motivasjonen mens det er rom for det i hverdagen!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.