< Tilbake til oversikten

Tror dere det gjør noe ... (Fun light)

Elizabeth sa for siden:

å drikke et glass fun light om dagen?
Jeg klarer ikke å bare drikke vann og te.. må ha et glass med noe smak på. Drikker derfor et glass med fun light ice tea om dagen og en halvliter papsi max på lørdagen istedefor saften.
Kjenner når kvelden kommer brekker jeg meg nesten av vann men går bra igjen etter noe med litt smak.
Jeg har ikke gått på ketolyse så mange dagene enda så vet ikke om det har noe å si på vekten..
Jeg håper jo på at jeg skal klare å drikke bare vann etter hvert, men klarer det ikke helt enda. Er ikke vant til å drikke så mye vann..

Monicah sa for siden:

jeg drikker litervis med cola zero og fun light saft hver dag, og går ned i vekt. men der er ikke likt for alle. prøv deg fram så ser du hva som funker for deg:)

crystall sa for siden:

I prinsippet er det lov på ketolyse, men som monicah sier, så kan det være en stopper for noen vektmessig.. Du får prøve deg fram :)

Elizabeth sa for siden:

ja jeg får bare prøve litt.. Lager den uhyre tynn da.. Bare for å få LITT smak på det. Gubben mener det ikke smaker noe men jeg merker at jeg trenger mindre og mindre for hver dag. Kjenner søtsmaken mye betre nå når jeg ikke spiser noe søtt. :D

Kitt sa for siden:

All væske du får i deg er bra! De 2-3 litrene er ikke nødt til å være bare vann! Selv væske i mat teller inn i de litrene, heldigvis!:p

Jeg klarer ikke drikke rent vann i mengder og gjør som deg. Drikker tynntynn Fun light i ukedagene. I helgen får jeg drikke Cola Zero!:heia:

Gracella sa for siden:

hvorfor ikke lage vann med smak selv?
Fyll vann i en mugge, ha oppi appelsin, sitron, lime, ingefær, basilikum, sitronmelisse, mynte, appelsin, pære, eple, agurk, gulrot, mango... whatever you like :)
La det stå en stund til det blir smak på vannet.
Da slipper du det kunstige sukkeret (aspartam) og det er tilnærmet null karbo.

Trin sa for siden:

Jeg har et godt tips til deg: kjøp en pose med frosen skogsbærblanding og ha i fryseren. Ta en neve bær og putt i en kanne/karafel og fyll opp med vann. Sett i kjøleskapet og du har deilig vann med god smak tilgjenglig hele dagen :)
Jeg spiser ikke bærene, drikker bare vannet og kaster bærene til slutt. "Resirkulerer" bærene gjennom hele dagen for å begrense karbene. Fungerer superbra :)
Da unngår du kunstig søtning og!

Cherry sa for siden:

Noen ganger lurer jeg på om jeg er alene i verden om å syns at ett glass iskaldt vann er noe av det beste i verden. Virker som om mange har en eller annen form for problem med vann.

Jeg lurer rett og slett på om det er miljøet som har skapt dette. Jeg har bestandig drukket vann som tørstedrikk og vi har aldri fått noe annet enn vann til f.eks middag i oppveksten og at jeg, siden jeg har vært vant til å drikke vann faktisk liker det. Sånn vann med smak kan holdes langt unna meg:p. Syns vannet smaker litt "dødt" når det får smak.

Derfor så lurer jeg på; Dere som ikke er så glade i vann, er det fordi det er vann rett og slett og at dere aldri har drukket spesielt mye av det? Er det psykologisk? Eller er det fordi dere rett og slett syns vann smaker pyton?

Kitt sa for siden:

Vann er grusomt, jeg har aldri drukket noe særlig vann. Fikk ikke noe annet hjemme, tåler ikke melk og vente meg til å ikke trenge mye væske. Klarer meg helt fint i dagsvis med kun 0.5 til 1.0 liter!
Har vokst opp med en mor som drikker vann og akevitt til julemiddagen, så du er nok ikke alene om å digge vann!

Jeg føler at vann skvulper rundt i magen min og jeg går og gulper emment vann og er småkvalm resten av dagen om jeg prøver å tvinge i meg vann. Det gjelder selv om det er smaksatt etter alle kunstens regler. Da gulper jeg appelsin eller agurk i stede for!

Jeg er 42 år og har slitt i årevis med å få i meg nok væske. Tenker jeg fortsetter å gjøre det på min måte!
Jeg drikker litt vann, mer saft og litt te. I helgen drikker jeg også Cola zero!

Minni1 sa for siden:

Jeg er ikke noe glad i vann men er vant med å drikke vann hjemmefra.
Jeg har prøvd å få ungene til å drikke vann også, men det er kun de to jentene mine som er glad i det. Eldstejenta har alltid drukket vann istedenfor saft eller brus som vi har i helgene. Sønnen min liker ikke vann. Så de er ulike selv om de har vokst opp i samme hjemmet med de samme vanene.
( det var som et lite svar til Cherry)

Jeg drikker både fun light saft og pepsi max og det har ivertfall til å ikke hatt noe innvrkning på vektnedgang.

lifejack sa for siden:

Jeg er også vannelsker:stortsmil:
Men så har jeg aldri likt brus, da, og har fått lite saft i oppveksten, så mulig det er derfor?! Er ihvertfall veldig takknemlig for at jeg ikke sliter med brusavhengighet i tillegg til godteri/kake/isavhengighet (nå sier jeg ikke at alle som drikker brus "sliter" med det, altså. Vet det er mange som koser seg med det med god samvittighet, og det er jo bra:ja:)
Så jeg drikker bare vann + litt urtete... og kanskje et glass rødt eller hvitt dersom jeg skulle dulte borti dét;)

Photobscura sa for siden:

Føyer meg til Cherry og Lifejack, jeg elsker vann! Synes det er det beste i verden å drikke, og jeg kan heller ikke fordra brus. For meg er brus i beste fall blandevann, har aldri skjønt hvordan folk kan bruke det som tørstedrikk, for ikke å snak om saft! Litt sitron i vannet går an, forsåvidt. Men vi er jo forskjellge.

Elizabeth sa for siden:

At jeg sliter med vann kan ha noe med at jeg nesten ikke har drukket rent vann på snart 10 år. Fikk ikke annet enn vann hjemme og da jeg flyttet for meg selv gikk det i brus og saft og siden har det gjort det.
De sier at mann kan venne seg til å drikke mer vann og det er det jeg prøver å gjøre. :jupp:

lifejack sa for siden:

Ja, man kan definitivt venne seg til å drikke vann, og jeg synes det høres ut som du er kjempeflink. Du er bevisst og målrettet, og det er supert! Stå på :heia:

Rin sa for siden:

Jeg var aldri vant med å drikke vann - nå synes jeg det er godt, men liker også litt for godt et glass lettbrus eller iskaffe, feks. Saft er helt utelukket, siden det gir meg halsbrann av en annen verden. :p Som regel er det dog uproblematisk for meg å få i meg minimum to liter vann med eventuell lettbrus/kaffe/te/etc i tillegg til det igjen.

MinMort sa for siden:

VANN VANN VANN! Det er jo helt magisk! hehe.. Nuvel jeg elsker det iallefall og det er det eneste som funker på tørsten. Drikker jeg et glass Pepsi max feks, må jeg nesten ha i meg noen desiliter med vann for å veie opp. Blir rett og slett drittørst av å drikke brus, saft etc... Og kaffe....:eek: Da blir jeg akutt dehydrert, føles det som.
Jeg klarer lett å drikke 3-4 liter vann om dagen.
Rart man er så forskjellig, men jeg har alltid elsket vann og tenker pene tanker om det. :p
Kjæresten min derimot synes vann er vondt og brekker seg nesten ved å drikke det. Det synes jeg er veldig rart. Han drikker sikkert 1,5 liter coca cola om dagen, så at han ikke svimer av synes jo jeg er veldig sprøtt.

blåbær sa for siden:

Jeg liker også best vanlig vann uten smak, med farris med eller uten smak på en god andre plass. Saft og brus blir for søtt, melk har jeg aldri likt (MÅTTE drikke et glass hver dag da jeg var liten, syns det var tortur). Vann med smak går an, bare smaken ikke blir for sterk!

Charlott sa for siden:

Vi har skikkelig godt, kaldt brønnvann så her går det i vann, vann og vann! :D

Elizabeth sa for siden:

Jeg har laget blåbærvann i dag!
Det var utrolig deilig!! Fikk smak av skikkelige bær, men uten at det ble søtt! Og nydelig farge på vannet også. :D

Tusen takk for tips folkens!

Men bør jeg regne noen karber??

Carisma sa for siden:

Der jeg vokste opp hadde vi grusomt vann! Særlig på våren, da lukter og smaker det myr pga smeltevann som renner ned gjennom flere lag med jord og stein (brønnvann). Innimellom er det så ille at man ikke kan lege mat med det engang, selv omd et jo skaø være sunt pga alle mineralene det blir i det. :rolleyes:
Så jeg drakk lite eller ikke noe vann i oppveksten. Syns det var forferdelig, helt til jeg flyttet hjemmefra og fikk smaken på GODT vann! Nå elsker jeg vann, og i motsetning til de fleste, særlig Oslovannet. :D Går fint en 3-5l pr dag når jeg er på jobb, litt mindre i helgene. men har alltid en 0,7l Imsdal eller Olden flaske i nærheten som jeg fyller opp og drikker av. Da tenker jeg ikke på det engang. Vann av glass liker jeg ikke i forhold til av flakse.

Men, som trådstarter sier, innimellom blir man lei og ønsker noe med mer smak. Min favoritt: Taffelvann (fra Rema, Farris kan brukes, men er mye saltere) med frosne bringebær oppi! Blir rødbrus, bare mye bedre på smak :sikle:

Photobscura sa for siden:

Jeg synes Oslovannet er fantastisk godt! Men best på østkanten ;). Vi har jo Maridalsvannet, jo!
På vestkanten (ja, jeg har faktisk bodd deromkring :p) så syntes jeg det smakte kalk, og jeg mener å huske det ble avleiringer på glassene, men dette er jo ti år siden. Mulig ting er bedre nå.
Oslovannet fra Maridalen er uansett gøtt!

arkine sa for siden:

sånn har jeg det også ..vi har godt vann her jeg bor ,, farrisvann,, så kan drikke et glass eller to ,og da smaker det men hiver jeg innpå mer blir jeg rett og slett dårlig,

henki8 sa for siden:

Vann er det beste i verden. Når jeg er ute å reiser eller bare har hatt en slitsom dag drømmer jeg om det iskalde glasset med vann jeg skal ta når jeg kommer hjem :D Tror det har mye å gjøre med hvor du kommer fra og hvor "godt" vann du hadde i oppveksten. Synes ingenting blir bedre enn vannet hjemme i bergen. Drikker ikke brus, juice, eller saft, her går det i vann og kaffe gjennom hele dagen!

Pearl sa for siden:

Jeg har kjøpt meg en liten patron med kullsyre. Det er så mye lettere for meg å drikke "Farris" for jeg blir litt lei av bare vann.

~Rosa Skydått~ sa for siden:

Når jeg ser et glass med vann så ser jeg bare mulighetene det har:
Man kan kanskje ha oppi litt sånn, og sånn? Vann finnes i cola, og så kan man finne vann i solbærsaft og andre gode ting.... Men vann alene? Nei!

Med andre ord er jeg IKKE glad i vann annet enn å bruke det til å svelge piller. Jeg starter dagen med 4 dl te (sånn ca) med Splenda sukker. Det samme igjen til lunsj og så litt pepsi Max til middag og kanskje fun light til kvelden... Men ikke vann alene, jeg liker rett og slett ikke smaken, tro det eller ei!

Hevingen sa for siden:

Jeg er utrolig glad i kaldt vann. Men nyter gjerne lightbrus også. Jeg er ikke så glad i saft. Men som tørstedrikk kommer vann på førsteplass. For det stopper tørsten på en mye bedre måte, for meg i alle fall.

Må vel også nevne at jeg til tider har drukket veldig mye brus. Og er glad jeg nå i hovedsak drikker vann, med eller uten kullsyre.

Benedictee sa for siden:

Er en av dem som drikker mye, M Y E, Pepsi Max. Er vokst opp med vann til middag og ett glass cola i helgene. With that being said, det var også da jeg var tynn :P Så begynteman i jobb og oppdaget penger..oppdaget burgere..oppdaget brus. Og da var det gjort.
Kan glatt si at jeg er avhengig av pepsi max. Drikker aldri saft, synes det er for 'tørr' smak. Og liker ikke kaffe eller te.
Kjøpe iblandt en Imsdal eller Olden og den fylles gjerne opp 3-5 ganger iløpet av en arbeidsdag. Men ellers er det Pepsi Max som gjelder. Prøvde å stoppe for å se om det kunne være partystopper for meg, men holdt ikke ut mer enn ett døgn,så det vet jeg fortsatt ikke..hehe

Konklusjon: enig i at vann slukker tørsten best..det er bare så vanvittig kjedelig.

Carisma sa for siden:

Jeg klarte etter mye om og men å hoppe av pespi max kjøret, og det er verdt det! Jeg føler meg helt anderledes, og det er helt klart en partystopper! :ja:

MinaMarie85 sa for siden:

Jeg for min del blir fysisk kvalm av å drikke rent vann når det blir mengder av det. Men en liter totalt om dagen er godt, når jeg er skikkelig tørst er det det beste i verden. Men når jeg drikker for å fylle en kvote som er så stor som den er på ketolyse kommer det rett og slett opp igjen om det blir for mye. Jeg har alltid drukket en del vann i grunn, og er vel derfor den første literen går fint, men som med alt annet er vi alle skrudd sammen litt forskjellig og har derfor forskjellige preferanser. Kroppen er ganske flink til å si fra hva den trenger og ikke når man først kommer seg ut av sukkeravhengigheten :)

~Hilla~ sa for siden:

Kan drikke på litervis med vann, men blir lei det og da.... Savner juice innimellom jeg, så derfor kjøpte jeg med fanta sin iste som jeg akter å unne meg innimellom :D

Hevingen sa for siden:

Jeg savner også juicen. Pleide alltid drikke det til lunsj på jobben. Så nå spriter jeg opp vannet med sitron eller lime.

Labomba sa for siden:

Jeg drikker massevis av Funsaft og elsker det. Jeg har aldri vært noe spes glad i søtsaker, så det virker ikke sånn at jeg får lyst på mere søtt.:p Serverer Peach-icetea til mine gjester også, så da er det enda hyggeligere å kunne drikke det samma sånn i hverdagen. Bruker det også som blandevann hvis jeg tar en drink. Masse isbiter, vodka, pære/eplesaft og masse mynteblader, kjører alt i blenderen og punter med mynte og limeskive. Finnes ikke en eneste av mine venner som sier "neitakk" til det.;)

Pearl sa for siden:

Jeg lager gele av Fun light når jeg har lyst på noe godt. :spisesnakIkke får jeg søtsug av det og ikke betyr det noe for vektnedgangen.

Tunrida sa for siden:

Hva er taffelvann?

Labomba: Den drinken din må prøves ;)

Gressenka sa for siden:

Vær obs på at det er ikke sikkert du merker "konsekvensene" av brusen før etter noen dager. Jeg trodde jeg kunne drikke pepsi max osv og likevel gå ned fordi jeg gikk ned så mye den første uka. Men Godt inn i andre uka så ser jeg at det ikke går...står bom stille...

Carisma sa for siden:

Grans bryggerier sin farris variant. Fås på Rema 1000.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.