< Tilbake til oversikten

Stagnert

Stam sa for siden:

Har levd på lavkarbo i 3 måneder nå, gikk fort ned 15 kilo men nå har allt stoppet.
Har ikke gått ned noe på over 1 måned, rundt samme tid som jeg begynte å trene med vekter.
Har vanlig vis gått ned melleom 1 kilo og 500 gr i uken og kan ikke tro jeg legger på meg like mye i muskler per uke?
Har merket at jeg spiser mindre, men hvor mye fett anbefaler dere per dag?
Kjøpte meg Ketolysebok og begynt i dag.

andreasoe sa for siden:

Har selv gått ned 10kg på 8 uker ca, og begynner å trene for fullt nå. Kan godt være at kroppen setter bremsen på når man begynner å trene.. på de 8 ukene trente jeg sånn ca 2 ganger :P

Har aldri gidda å telle hvor mye fett/proteiner/karbs jeg har per dag.. men typiskt dagkosthold er 2 egg, 150g bacon, lunsj kylling salat, middag 300g kjøtt med forskjellig grønnsaker samt seterrømme og noe lett til kvelds..

2 kopper kaffe med cocasa og litt ost i ny og ne..

Hva spiser du?

Stam sa for siden:

Spiser som regel egg og bacon til frukost, Kjøtt med masse grønsaker og salat til lunsj og middag.
Nå trener jeg 3-4 ganger i uka der den ene økta er kondis.

Trin sa for siden:

Jeg sliter med det samme... Har bare holdt på 4 uker, da...
Men gikk fort de første to ukene. Nå har det fullstendig stoppet opp på vekta, men tror fortsatt centimentrene forsvinner... Siste uken har jeg trent hver dag (kombinasjon av kondis og vekter), håper det er derfor. Skal ta frem målebåndet på mandag og forholde meg til det i tillegg til vekta.

Georgine sa for siden:

Opplever man vektstagnasjon må man finne frem målebåndet og se om man krymper i centimeter. Gjør man det så minsker man uansett hva vekta påstår.

Stam sa for siden:

Jeg målte meg etter 3 uker, men har en 3 åring i huset som fann boka mi og stakk av med noen sider:) vet i alle fall at jeg ha gått ned noen cm rundt magen.

LenaBeatrice sa for siden:

Helt normalt at vekta går dårlig ned hvis man begynner å trene.
Jeg, og mange andre har opplevd akkurat det samme.
Man legger på seg i muskler :-)
Men fettet kan fortsatt bli borte selv om det ikke synes på vekta, så mål kroppen.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.