Frokost: Fitness med bananer, blåbæryogurt (0,1 % fett, youplaint), mandler, valnøtter og skummet melk. Litt vann og kosttilskudd: vitamineral fra sunkost (for kvinne), 1 c-vitamin, 1 q-10 pille, 1 kromtablett (sunkost sin) og 2 omega3kapsler.
Tur med søster i oppoverbakke og nedoverbakke.
Gulrotbiter og vann, litt caffe latte med lett-melk, litt 70% sjokolade fra freia, en halv hvetebolle.
Hørtes veldig godt ut!
Men...
hvetebolle, gulrot,fitness-kornblanding, bananer og yoghurt og lettmelk er jo ikke lavkarbo?
Jeg spiser aldri bananer for en banan velter hele lavkarbolasset, og lettprodukter har mer karbo og mindre fett, og yoghurt har også karboer i....så jeg tør ikke spise dette jeg! Og med trim tar man jo av uansett, så du vet vel ikke om det er krosten eller trimmen som brenner kalorier?
Jeg er syk og kan ikke trimme særlig, så jeg er helt avhengig av at maten er slankende og at jeg brenner fett istedetfor karber.
Det jeg sliter mest med er å få i meg nok kalorier.Fordi lavkarbomat gir ikke så mye kalorier som karbomat gjør. Bortsett fra rent kjøtt da, som jo gir ganske mye.
Jeg sliter med å spise nok fordi jeg blir så mett på så lave kalorier.
Så jeg må alltid kompensere med en neve nøtter for dagen for å få opp kaloriiintaket litt.
Det er vanskelig dette her for jeg liker best frukt og brød og kaker og ikke saltmat :-( hehe....jeg er lei av egg og fisk og kjøtt til alle måltider. Men noe må man gjøre.
Spiser jeg en halv hvetebolle så er jeg som en alkoholiker; jeg MÅ ha hele posen, hehe...
Den kosten din høres ikke så sunn ut, hehe, for det er bedre å spise et knekkebrød enn en halv hvetebolle. Knekkebrød gir høyere forbrenning enn en hvetebolle, men selv knekkebrød spiser jeg bare 2-3 ganger i uka og kun til frokost.
Gulrot er grønnsaker som vokser under bakken og har nesten like mye karboer som poteter. Tomater er sunnere. Fitness er vel frokostblanding og har enormt med både kalorier og karbo.
Er du i det hele tatt på lavkarbokost?
Grunnen til at jeg spør er fordi dette måltidet ditt består jo av bare karbomat!? :confused:Ble litt forvirra av det jeg, for jeg er helt ny her, hehe....jeg trodde alle her inne gikk på lavkarbodiett. Men kanskje de ikke gjør det likevel?:eek:
Ifølge Fedon har gulrøtter lav GI og skal være bra å spise? Jeg må spise mat jeg liker. Jeg spiser ikke så mye fitness lenger fordi den inneholder 70 g karbo, heller ikke så mye bananer lenger. Jeg har begynt å spise mye makrell i tomat, kjøpt supergrovt brødet fra baker hansen (den skal ikke inneholder for mye karbohydrater), eller så skal jeg holder meg til fedonbrød, rugbrød, pumpernikkelbrød, rugsprø, fiberrikt knekkebrød og fedonmusli. Jeg har litt problemer med å starte dagen med omelett. Liker kald frokost. Skal spise mer salat med kyllig. Woke mer og spise mer fisk. Skummet melk har lav GI og er lov å drikke. Jeg sier ikke at jeg spiser perfekt, men jeg har som mål på lengre sikt å få bedre matvaner. Yogurt 0,1 % fett er også tillatt. Hvis du leser dietten min så består den av en blanding av Fedon og sunt kosthold fra myndighetene. Myndighetene gir ikke råd om å kutte på karbohydratene, men å spise magert. Hvis du får i deg for lite kalorier hvofor ikke unne seg litt mer av det du liker? Da er det jo også lettere å holde dietten over tid. Husk at du skal leve på dette resten av livet hvis du ønser å være slank resten av livet. Kluet er å finne den gyldne middelvei som man kan leve med. Det er jo en livsstilsforandring som skal til, ikke en tidsbegrenset diett.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.