Jag har hatt min første skikkelige treningsøkt (dans) og etter 15 min prikket det noe voldsomt i ansiktet... Det prikker og klør i hele ansiktet mitt.. Det har hendt en gang tidligere og da pumet jeg meg helt og hadde trent 15 min på tredemølle som oppvarming og ca 30 min styrke og 15 min bosu aerobic... nå er jeg jo bare så vidt blitt litt annpusten enda.. Er det normalt?? Håper det er engangstilfelle for jeg skal på ordentlig trening igjen på mandag.
Inntil kroppen har fått skikkelig teken på å bruke ketoner som brennstoff, kan man oppleve å virkelig møte veggen på trening.
Dette kan nok oppleves på forskjellige måter, muligens litt avhengig av hvor trent man er på forhånd.
Ta treningen litt rolig sånn i starten, så går det seg veldig til etterhvert!:D
Det er nok bare et tegn på at du har anstrengt lungene mer enn de er vant til. Jeg opplevde det samme da jeg trente og ikke hadde gjort det på år og dag og hadde skikkelig dårlig kondis. At det prikker kan skyldes økt blodgjennomstrømning og avgiftning. Ikke noe farlig. Det vil bli mindre og mindre etter hvert som kroppen blir vant til anstrengelse.
Ja men eg trener jo to-tre dager på senter og en del hjemme også. Har gjort det siden novmber. Bare at det er første gang jeg trenet ordentlig etter jeg kom i ketose. Var to timer på trening på onsdag, men da var jeg ikke i ketose og det gikk helt fint. Men skal på trening igjen i morgen så da får vise hvordan det går. :D
og ikke glem å balansere ut magnesiumen med kalsium. Dolomitt inneholder begge deler og er rimelig.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.