Jeg har kjøpt det på helsekostbutikk og brukt det i forbindelse med at jeg har lagd "rå" sjokolade. Noen som vet om dette kan benyttes på denne kuren? Det er en sirup som smaker kjempegodt, kommer fra agave-planten.Og i samme slengen kan jeg jo spørre det samme ang kakaomasse og kakaosmør - er det greit også? Er jo bare nyyydelig å lage sin egen sjokolade, og kommer til å savne den :)
Er det også helt fy-fy å spise litt vanilje-kesam en gang i blant på ketolyse...? (regner vel egentlig med det...)
Hilsen nybegynner på ketolyse (men veldig fornøyd så langt!)
Takk! :) Var som jeg trodde, ja...Vel, vel, etter å ha lest flere innlegg her på forumet skjønner jeg at det er mange søtningsalternativer som er akseptable i små mengder, så nå skal jeg heller kjøpe meg litt sukrose eller stevia:D
Hei
Kakaosmør bør jo gå greit. Regner med det er reint fett og ikkje innehelde karbs. Det e litt forskjellig kor masse karbs d e i dei forskjellige kakaopulvera eg har sett. Prøvde å sjå på okosjokolade for å sjå om det står innholdsfortegnelsen, men fant ikkje nåke. Men det står sikkert på pakken. Det er jo mulig å regne ut totalt antall karbs etter man har laga sjokoladen og så finne ut om det er ok. Eg går ikkje på Ketolyse, så eg veit ikkje kor mange karbs som e lovlig. Men d kan jo hende at du finne ut at det e mulig å lage sjokolade som er under karbogrensa. Det er vel ikkje restriksjoner på fett på ketolyse, eller?
Det går jo sikkert fint å lage egen vaniljekesam og, ved å ha i litt vaniljestang (innmaten) og stevia/sukrin for eksempel. Blir sikkert best viss den står litt og godgjer seg :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.