< Tilbake til oversikten

Buffet mat hver dag

persillepernille sa for siden:

har begynt å jobbe på ett hotell. og vi får buffet mat hver dag til lunsj. jeg følger ketolysekuren. og lurer på hva og hvor mye jeg kan spise? sist uke spiste jeg typisk 4 sånne halve kokte egg m majones og reke på. og en laksefillet og noen skiver roastbeef pluss brokkoli.
er jo MYE mat, men ingen karbokilder. og blir god og mett men ikke stappmett. er dette ok ?
hva kan jeg spise senere på dagen da siden jeg spiser en såpass god lunsj? har stekt en kyllingfillet og har litt champingon oppi pannen m meierismør når jeg har kommet hjem fra jobb. høres dette ut som noe jeg kan fortsette med?
Og lurte på sånn reker i majones. kan jeg sppise litt av det da eller? siden d er ikke no karbo i reker og majones er masse fett?:rolleyes:

BlirFjong sa for siden:

Ketolysekuren handler ikke om å spise lite, men å spise seg passe mett og spise når man er sulten. Syns det du spiser høres veldig bra ut!
Det er også viktig at du holder deg rundt 15-20 karber hver dag og ikke har for lite karber heller.

Jeg spiser reker i majones med glede :) Det er litt karber i majones men det er ikke så mye.

Fungirl sa for siden:

Regelen på ketolyse er at du skal spise når du er sulten og stoppe når du er mett. Man teller ikke kcal så lenge man går ned i vekt, og etterhvert så regulerer matfølelsen seg slik at man ikke spiser så mye for man holder seg lengre mett på fett og proteiner enn karbs.
Så lenge du holder deg til 15 - 20 g karbs (lovlige karbs) for dag kan du spise det du ønsker, iallefall om vekta går ned.
Stopper vekta opp og du mener du spiser for mye kan du eventuelt se over kcalinntaket ditt.
Elller se om det er mulige partystoppere i kostholdet ditt. Noen sliter med å gå ned hvis det blir mye meieriprodukter, noen på kunstig søtning osv.

Lykke til :)

persillepernille sa for siden:

ok! takk for svar! nei inntar lite kunstig søtning. Lurer på en anne ting. ser at det er nesten ingen karber i bacongull. spiser dere det innimellom?? og hvor mye kan jeg spise av det??

Har yrke som hudterapeut, og mitt problem er at jeg er redd jeg har dårlig ånde når jeg er oppi ansiktet på folk hele dagen, har noe sånn munnskyllevann stående på jobb, men har ikke rørt en tyggis ennå. har lest jeg ikke kan ha xylitol.

StegforSteg sa for siden:

Har vel lest flere plasser at SB 12 fra apoteket er bra. I tilegg til Fribol fra apoteket :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.