< Tilbake til oversikten

Splenda?

Gange sa for siden:

Såg i butikken på pakken med splenda, var jo masse karbohydrater der samt at utskiftingsforholdet mellom sukker og splenda var jo 1:1

Leste eg feil?

Er pakken feil?

Bruker man mykje mindre eigentleg?

Er det noko form for "sukkeralkohol" som ikkje blir brutt ned i kroppen og dermed går tvers gjennom?

Og også, kva lettbrus, om nokon, kan ein drikka?

Takk for svar :)

Veggpryd sa for siden:

Nei, du så ikke feil. Men så du hvor mye innholdet veide? hehe :p

LCHF4life sa for siden:

Sjekk denne tråden. Nille forklarer det hele ganske greit :)

Forøvrig; Nå er det vel akkurat det sukkeralkoholer gjør. Å gå tvers igjennom mener jeg :p Jeg har nylig lært at "sukkeralkoholer absorberes langsomt og ufullstendig, noe som fører til at vann holdes igjen i tarmen. Konsumering av større mengder sukkeralkoholer kan derfor ha lakserende virkning" Det er nettopp det mange av oss opplever.

Andre søtningstoffer som aspartam, Splenda (Suclarose) og Sukrin (erythritol) skal være trygge sånn sett og gir heller ingen blodsukkerstigning. Iflg splendatruth.com; After you eat SPLENDA® Brand Sweetener, it passes through the body without being broken down for energy so the body does not recognize it as a carbohydrate. Personlig er jeg litt skeptisk og velger å telle splenda som karber uansett.

Best av alt; Unngå søtningsstoffer. Det opprettholder bare søt"behovet" :)

Gracella sa for siden:

Jeg kjøpte en boks splenda i går og den veier 125 gram. Kassadamen reagerte på at den var så lett og måtte åpne den for å se at ikke innholdet var tømt ut, he, he. :)

Lullen sa for siden:

7 up light og PepsiMax skal være ok i moderate mengder :D

nellie sa for siden:

hvis du kan drikke pepsi max og 7 up light så kan du også drikke cola light og cola zero:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.