< Tilbake til oversikten

Forhåndslage middager

caroline72 sa for siden:

Noen som har erfaring med å forhåndslage en del lunsjer og middager for 5-7 dager?
Jeg har en veldig travel hverdag med fulltidstudie, 70% jobb og 3 barn. Jeg innbiller meg at det vil være utrolig mye enklere å lage ferdig og porsjonere ut middager (og eventuelt lunsjer).

Jeg tenkte jeg skulle lage bruchetta i morgen.... Hvor mye karb er det i den oppskriften som ligger ute her på forumet? Noen som vet? :)

Fungirl sa for siden:

Ingen problem å lage opp mat og ha i frysen, bare å ta ut dagen før så er det klart til det skal spises :)

Georgine sa for siden:

Jeg lager mye gryteretter og tilsetter litt grove karbohydrater til ungenes porsjoner. Bruker en søndag og lager og fryser ned i passende middagsporsjoner for meg og ungene.

Gerd sa for siden:

Jeg lager alltid store porsjoner med middag og fryser ned :ja: Både gryter, supper, osv osv.... Bruker en del aluminiumsformer m/lokk, (kjøpt på europris :)) og plastbokser.
Lager store omeletter og fryser i porsjoner
Samme med oopsier,lavkarbolapper (både "plain" og fyllt)
Bacon steker jeg massevis i ovnen og fryser.

Namba sa for siden:

Jeg har ikke vært så flink at jeg har laget opp så mye, men jeg har planlagt slik at jeg har laget rester, kokt blomkål og brokkoli og hatt i kjøleskapet i noen dager som tilbehør, stekt opp ekstra kjøtt/bacon og hatt stående slik at det er bare å plukke og mikse. Da går det mye raskere å lage seg noe å spise. Men jeg er hjemme da, så da er det lettere å gjøre sånt. Hvis jeg skulle på jobb ville jeg sikkert ha levd på restemat som jeg lagde klar i forveien i store porsjoner.

StegforSteg sa for siden:

Jeg er alt for flink til å samle på rester og kaste de :(

lifejack sa for siden:

Kjenner til syndromet:o

Fnutte sa for siden:

Hvordan blir baconet etter frysing? Varmer du det opp før du spiser det da?

Gerd sa for siden:

Steker det lett før jeg spiser det. Blir sprøtt og godt :ja:

Minni1 sa for siden:

Det gjør jeg også desverre :o

nellie sa for siden:

Jeg er så leeeei av å lage mat, så jeg pleier å lage svære middager og spise det samme flere dager på rad:p Kan jo bli litt kjedelig, men.. Mindre kjedelig enn å lage mat hver dag..

I går lagde jeg en svææææææææær porsjon med squashlasagne. Holder til fire luncher til meg og 2 middager til samboern og meg..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.