Noen som har erfaring med å forhåndslage en del lunsjer og middager for 5-7 dager?
Jeg har en veldig travel hverdag med fulltidstudie, 70% jobb og 3 barn. Jeg innbiller meg at det vil være utrolig mye enklere å lage ferdig og porsjonere ut middager (og eventuelt lunsjer).
Jeg tenkte jeg skulle lage bruchetta i morgen.... Hvor mye karb er det i den oppskriften som ligger ute her på forumet? Noen som vet? :)
Jeg lager mye gryteretter og tilsetter litt grove karbohydrater til ungenes porsjoner. Bruker en søndag og lager og fryser ned i passende middagsporsjoner for meg og ungene.
Jeg lager alltid store porsjoner med middag og fryser ned :ja: Både gryter, supper, osv osv.... Bruker en del aluminiumsformer m/lokk, (kjøpt på europris :)) og plastbokser.
Lager store omeletter og fryser i porsjoner
Samme med oopsier,lavkarbolapper (både "plain" og fyllt)
Bacon steker jeg massevis i ovnen og fryser.
Jeg har ikke vært så flink at jeg har laget opp så mye, men jeg har planlagt slik at jeg har laget rester, kokt blomkål og brokkoli og hatt i kjøleskapet i noen dager som tilbehør, stekt opp ekstra kjøtt/bacon og hatt stående slik at det er bare å plukke og mikse. Da går det mye raskere å lage seg noe å spise. Men jeg er hjemme da, så da er det lettere å gjøre sånt. Hvis jeg skulle på jobb ville jeg sikkert ha levd på restemat som jeg lagde klar i forveien i store porsjoner.
Jeg er så leeeei av å lage mat, så jeg pleier å lage svære middager og spise det samme flere dager på rad:p Kan jo bli litt kjedelig, men.. Mindre kjedelig enn å lage mat hver dag..
I går lagde jeg en svææææææææær porsjon med squashlasagne. Holder til fire luncher til meg og 2 middager til samboern og meg..
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.