< Tilbake til oversikten

I dag ble jeg "lurt av næringsbeskrivelsen"

hildabakk sa for siden:

Var på helsekosten og fant meg en Provamel bio soya. Det var jo lite karbo i tenkte jeg.... Men den gang ei.

Det var oppgitt hvor nye næringsinnhold som var pr ml og ikke pr gram. De oppgav at drikken inneholder 5.8 gram karbo pr 100 ml. Er det mye? Jeg går på generell lavkarbo og regner vanligvis gram karbo pr gram mat, ikke milliliter.

Noen som har kjennskap til denne drikken?

Ferskenbeinet sa for siden:

Jeg tror ml og gram er ganske likt om en veier det? Så 5,8g karbo pr 100g da?

4me sa for siden:

Drikke blir målt som cl-ml-dl-liter osv.

magdalena sa for siden:

Jeg mener at det tilsvarer omtrent det samme i gram da. Altså f.eks 1 liter melk veier omtrent 1 kilo.

frkprym sa for siden:

Når det gjelder væske kan man regne at 100 ml = 100 gram sånn ca, litt avhengig av hvor mye annet som er i enn vann.
Det er jo enkelt å finne ut av. Vei en viss mengde...

LCHF4life sa for siden:

Selvom måleverdiene er forskjellige, så er det jo akkurat samme måten å regne på :) Du kan anta at 100 ml=100 gr, men om du vil ha det nøyaktig bør du regne ml. Hvis du regner 250 ml pr. glass (2,5 dl) så vil du få i deg i underkant av 15 gr kh pr glass. Om det er for mye kommer jo an på hvor mye du har tenkt å drikke og hva du tåler av karber :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.