< Tilbake til oversikten

Er det normalt ? (Stor vektnedgang)

Junibrud sa for siden:

å gå ned 2,2 kilo på kun 3 dager på ketolyse ?

Myrull sa for siden:

I starten så er det mye vann som forsvinner så ja det går fint ann. :)

Charlott sa for siden:

Det er jo knallbra!! (leste det litt feil først, virket nesten som om du ikke var fornøyd med 2.2 kilo ;) ) Og jada, det går an, som sagt er det mye vann som forsvinner i starten :)

Junibrud sa for siden:

Ja eg er strålende fornøyd eg altså ;) Men tenkte det var "litt for mye" å gå ned på så kort tid, om eg har gjort noe galt eller no ;)

GKS sa for siden:

Fra i går til i dag har jeg gått ned 1,1 kilo :eek:! Jeg fikk helt hakeslepp da jeg gikk på vekta i dag! Så det går tydeligvis ann...

Iset sa for siden:

Helt normalt (og heller ikke unormalt at man IKKE gjør det). Første gangen jeg havnet i ketose, gikk jeg ned 8 kilo på ca. 2 uker. Men jeg var veldig stor da, jo større man er jo fortere går man som regel ned i begynnelsen.

The Dude sa for siden:

Når du går på lavkarbo så tømmes lager av energi fra karbohydrater i løpet av noen få dager. Energien er lagret i form av glykose, som igjen binder opp flere ganger sin egen vekt med vann. I tillegg forsvinner Kalium som også binder vann.

Dermed mister man gjerne 2-3 kg vekt, men ikke fett. Spiser du karbohydrater igjen spretter like mye på som du mistet de første dagene men det er selvfølgelig heller ikke fett.

lifejack sa for siden:

*glykogen;)

The Dude sa for siden:

Helt korrekt :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.