< Tilbake til oversikten

Ang. det å veie mat ...

hoppetussa sa for siden:

Driver alle å veier maten,i tillegg til å styre unna karbo?
Jeg blir litt forvirra av alt...Holder det ikke om en bare passer på å holde seg unna for mye karb.?
Isåfall,-hva veier dere?:confused:

Yonah sa for siden:

Det lønner seg å veie i starten. Vet du feks hvor mye en 10cm bit med agurk veier? Eller en halv paprika? Hvordan skal du i såfall vite at du holder deg til karbogresa di hvis du ikke har peiling på dette?

Jeg veier en sjelden gang nå, for å kontrollere meg selv.Nå har jeg holdt på i et år og har dette i fingrene. Men ting som nøtter, fløte og bringebær, det veier jeg alltid.

Minni1 sa for siden:

Jeg veide maten til å begynna med da jeg fulgte ketolysedietten. Jeg gjordet det for å klare å se hvor mye karbohydrater det var i de ulike matvarene og bli mere bevisst på mengde. Etter en stund kuttet jeg det ut men tok noen kontrollveieinger.

Nå når jeg er mere over på Fedon så veier jeg maten igjen og regner både fett, kh og protein. Jeg fikk meg noen overakselser i dag . Etterhvert når jeg har satt meg mere inn det og fått mere erfaring så regner jeg med at jeg kutter ut å veie og regne på maten.

The Dude sa for siden:

Har aldri veid noe eller talt noe av hverken karbohydrater eller kalorier. Tanken bak det er å gjøre det lettest mulig og til å leve med. Har heller ikke brukt noen bok.

Folk er forskjellige og liker å dille med forskjellige ting. Jeg tror heller jeg ville bli stukket i øyet med en rusten spiker enn å veid alle måltidene mine.

Minni1 sa for siden:

Det hørtes veldig vondt ut. da vil jeg heller veie maten , er mindre vondt.:p

Yonah sa for siden:

Så om du er kraftig overvektig vil du heller risikere å ikke gå ned i vekt fordi du ikke gidder å legge litt jobb i å lære deg litt om mengder og karber? Man skal leve ja, derfor la jeg ned noen ukers jobb på å veie div. mat som en investering i et nytt kosthold.

The Dude sa for siden:

Du forsøker å presse de runde brikkene gjennom firkantede hull.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.