< Tilbake til oversikten

Hvordan får dere i dere nok fett?

R0SA sa for siden:

Noen som har noen bra tips?

Synes det kan være vanskelig å få i meg nok. For meg er det uaktuelt å shotte olje, da spyr jeg. :rolleyes: Dessuten er jeg mer for å spise litt mer naturlig enn som så.

Charlott sa for siden:

Om du scroller helt nederst på denne siden vil du finne tråder om det samme som inneholder mange gode tips :)

Yonah sa for siden:

Mange tråder nederst på siden her;)

Ellers er det da ikke meningen at du skal drikke ren olje. Bruk feks kryddersmør på kjøttet, lag deg hjemmelaget bearnaise, sleng i en god kladd smør i blomkålmos eller blomkålris.. Det er utrolig hvor lite som skal til for å få i deg fett, bare du er litt bevisst på det. Steker du bacon, så psser du på å få med stekefettet, for sprøstekt bacon er egentlig magert siden det meste av fettet stekes ut.

R0SA sa for siden:

Jeg vet at det ikke er meningen, Imse. ;) Brukte det som eksempel siden jeg ser flere her inne shotter olje, spiser skjeer med cocosa, o.l. Bare for å forklare at det vil ikke jeg.

Dansefeber sa for siden:

Cocosa i kaffe har vært "redningen" min. Den smaker eller lukter ingenting, og selv om det ser ekkelt ut med fettlaget som svømmer på toppen av kaffen, smaker det kaffe, og jeg får ikke noe "fettbelegg" i munnen når jeg drikker..

Bæret sa for siden:

Det prøvde jeg en gang men aldri mer.... :eek: det samlet seg på toppen og ble kjempeekkelt...

Da shotter jeg heller olje altså...

Kitt sa for siden:

Jada, det samler seg på toppen!:D
Rør rundt så det blander seg, og drikk! Slett ikke verre!;)

Cocosa med kokos smak er kjempegodt i fruktteer!
Den uten smak passer jo til alt! Også til steking, smoothies etc.

R0SA sa for siden:

Har bare smakt cocosa med kokossmak og den synes jeg rett og slett var helt for jæ....! Kunne ikke brukes til noenting pga smaken. Jeg elsker kokossmak, men det der ble for mye altså.

Har ikke funnet den uten smak, men har vurdert å kjøpe den. Men vet ikke helt hva jeg skal bruke det til. Smoothies lager jeg jo ikke, siden det er så lite av bær og frukt jeg kan spise hvis jeg vil ned i vekt. Og jeg bruker smør når jeg steker.

Pocahontas sa for siden:

Jeg steker i godt med meierismør, bruker masse ost, tar fløte i kaffen (selv om jeg egentlig drikker den svart), lager en cocosadessert (cocosa + smør + sjokolade + krem + splenda + kokos)....ellers endel nøtter og avokado.
[color=yellowgreen][/color]
Lykke til! :)
[color=yellowgreen][/color]
Pocahontas

viet60 sa for siden:

En god kladd på 100 gram meierismør ved siden av kjøtt eller kylling er bare nyyyydeligt!!!:rolleyes: Jeg liker smør rertt og slett

MinMort sa for siden:

Jeg skjærer meierismør med ostehøvel, legger det på en skive skinke, feks og ruller det sammen, gjerne med et salatblad, paprika eller lignende.
Jeg led tidligere av fettangst, erklærer jeg meg selv for helbredet. :)

R0SA sa for siden:

Jeg har ikke fettangst, men jeg liker ikke kaldt smør (men smeltet er namnam) eller å drikke oljete ting.

Prøver å spise mye avocado, steker i smør og bruker en god del ost, rømme og fløte. Men tenker at kanskje melkefettet ikke er den beste fettkilden.

Bæret sa for siden:

Den gikk ikke å blande altså, ett sekund etter at jeg rørte -var alt på toppen igjen... ugh brekk
Heslich.

Bæret sa for siden:

Ellers så lasser jeg på med smør/cocosa når jeg steker/varmer mat.

Fløte i kaffen og chreme fraise "yoghurt", masse olje på salater.

Egentlig så tror jeg at jeg får i meg for lite fett jeg også, bør vel regne litt på det kanskje...

R0SA sa for siden:

Creme fraiche yoghurt?

Bæret sa for siden:

Blander bittelitt fun light i en dasj CF, bruker Wild berries. Det er godt...

Kitt sa for siden:

Godt vi er forskjellige!;)
Jeg har helt sluttet å bruke lebepomade etter at jeg begynte å drikke te med cocosa titt og ofte!
Glimrende leppesmøring!:p

Bæret sa for siden:

:ja:

Lypsyl trenger jeg ikke forresten... :geip:

Pearl75 sa for siden:

Jeg har i dag begynt å ta 2 spiseskjeer med olivenolje (kaldpresset) før hvert måltid da jeg ikke klarte å få i meg nok fett.. Blir kvalm om det blir for mye fett i maten, har også prøvd cocosa i varm drikke men det var ikke no godt.. Trodde heller ikke jeg skulle klare å ta olje slik men det går forbausende bra.. Drikker bare masse vann rett etterpå så går det helt fint!!! Kjenner den "varmen" i kroppen som jeg kjente i forrige uke så jeg håper det virker!!! :)

Veggpryd sa for siden:

Jeg syntes cocosa i kaffen var høgg for to år siden. Nå har jeg blitt vant til fett, og mye av fettangsten er heldigvis forsvunnet så nå synes jeg det er godt med cocosa. Bruker både fløte og cocosa i kaffen. Huden blir så innmari fin av den cocosaen! :)

StegforSteg sa for siden:

Jeg er nesten blitt avhengig av cocosa i kaffen min jeg :p

tangoto sa for siden:

Rett og slett herlig! Tenkte på nettopp dette med leppesmørning på jobb i dag. Drikker opptil flere tekopper m cocosa;-)

andreasoe sa for siden:

Er egentlig cocasa noe bra hjelpemiddel for å få i seg nok fett? Var hjemme på påskeferie i 14 dager uten cocasa og proteinpulver.. (og ketolysetabletter)... gikk ned nesten 2kg..

frifuggel sa for siden:

Hadde med meg vitaminene da jeg var på tur i tre uker, spiste lite fett, men endel mer karber enn på ketolyse. Gikk ned 3 kilo. Tror bare det bekrefter at det finnes flere "veier til Rom". Var nok mere South Beach jeg spiste ;) Flere retninger innen lavkarbo, og de funker jo for vektreduksjon. Men, jeg tror faktisk at fett er sunt, siden blodprøvene mine viser at f.eks kolesterolet mitt nå er helt perfekt. Det var det IKKE da jeg spiste "sunt" i hverdagen!

MinMort sa for siden:

I dag, en typisk kraftfrokost:cool:: 1 spiseskje cocosa. (brekk) og ett glass eggemelk med 2 egg og 50 gram smør. HERLIG! Nå skal jeg ut i skogen og opp i trærne!

tangoto sa for siden:

Det var jammen litt av en vektnedgang siden februar:D Stemmer det?Uansett, gratulerer!! Hvordan i hovedsak er din kost satt sammen? Var det bare i påsken du spiste lite fett? Jeg har stillstand, så er bare nysgjerrig:o

ada-emilie sa for siden:

I avokado er det jo mye fett. Og med kaldpresset olje over grønnskaker/kjøtt/fisk så får man sikkert i seg nok. DEt er jo ikke meningen ¨å skulle spise mer enn man orker heller. Og siden fett har 9 kalorier, ikke 4 som i proteiner og karbohydrater, skal det mindre til for at prosentandelen av kalorier fra fett blir høyere enn de andre. Noe fett, proteiner pluss karbohydrater fra grønnsaker til hvert måltid så er det ok, fordi da blir man mett og tilfreds og spiser ikke unødig mye eller unødig snop/snacks.

R0SA sa for siden:

Ja, avocado spiser jeg mye av. :)

Carisma sa for siden:

Velg konsekvent de feteste kjøtttypene. Nakkekoteletter, ribbe, entrecotte, salami (sjekk karbene), kylinglår heller enn bryst, laks, makrell osv.

R0SA sa for siden:

Ja, det gjør jeg fra før. :ja: Holder meg unna salami da, siden det er så veldig salt. Jeg lagrer så veldig lett vann. :)

Midnight Choir sa for siden:

Enig med deg, Kitt! Jeg har med meg et lite glass med Cocosa uten smak i veska, kjøper meg en kaffe med litt fløte eller helmelk "to go", altså med lokk, og heler cocosa oppi. For de som sliter med å se fettet på toppen kan det være et triks. Da smaker det bare caffe latte, og det er glimrende for å forebygge tørre lepper. Og det er vel en kjennsgjerning at må man så må man.... fett er helt nødvendig, så det er bare å overskride egne grenser der :) Og alt fettet har gjort huden min SÅ bra! :D

ninasov sa for siden:

derfor jeg fikk finere hud denne gangen på ketolyse i forhold til sist altså... drakk også masse te med cocosa oppi denne gangen, men ikke forrige gang...:D

sylwester sa for siden:

Jeg tar 1ss tran hver morgen.
Jeg spiser 1l med extra vuirgin olivenolje på 4 uker. En posjon med salat er med 4ss olivenolje.
Jeg liker å ha 2ss Cocosa i suppa etter jeg har varmet den opp.

Trj sa for siden:

Melkefett er min absolutte favoritt og nå fråtser jeg i fløte, seterrømme, smør. O joy ! Litt delikatesse når smøret spises kaldt; økologisk Rørossmør. Som barndommens sukkertøy! Fet, fet brie i en liten ekstra matpakke før trening etter jobben.. Normannaost på ovnstekt laks.. Alltid koke ut stekepanna med kremfløte til saus. Flere tips ? :D

langaard sa for siden:

Røre inn kaldt smør i sauser:) MYE smør:D

Bernina sa for siden:

:eek::eek::eek:
Blir litt vettskremt når jeg leser om hvor mye fett dere spiser! Er det virkelig sant at man skal ha så mye?
Er helt fersk på lavkarbo/ketolyse og har vel ikke satt meg godt nok inn i hva man skal spise...
Ser jeg har mye å lære her:forvirret
Skjønner at jeg må ut å kjøpe cocosa, men hvor får dere tak i det da, og hvor mye bør man ta pr. dag?

ada-emilie sa for siden:

Cocosa får du på helsekost. Den ene smaker ikke noe og kan brukes til steking. Den andre smaker kokos og må ikke brukes til steking. MCT-olje er et alternativ. Det finnes på apotek og forbrennes øyeblikkelig. Smaker ikke noe og skal ikke brukes til steking. Det er ingen fasit på hvor mye cocosa du kan ta daglig. Om du ikke er vant til masse fett trenger du ikke plutselig en dag hive innpå masse, men heller øke på etterhvert som du føler du kan takle det.

Lotski sa for siden:

Ble jeg også. Begynte selv for 12 dager siden. Gjorde et forsøk, spiste mat med fett. Og vekta den går ned den ;)

Tirililltove sa for siden:

Blander Cocosa med litt kokosmasse , lager kjeks tykkelse i muffinsformer og fryser ned. Spiser 2 av de pr dag + olje smør til steking fløtesaus, kesam fet, fete oster, alt smaker bedre nå.

ada-emilie sa for siden:

Trodde du ville skrive at du blandet cocosa med egg og søtning( og vanilje-essens kanskje?). Mon tro om det kunne blitt gode kjeks-aktige kaker? Om man lager kjeks kan man sikkert bruke cocosa med kokos-smak også. Bare ikke steke det på så høy temperatur.

Tirililltove sa for siden:

Sikkert godt i mange varianter, men mine frysekjeks er for å få i meg de foreskrevne 2 ss Cocosa pr dag, ble kvalm av å svelge ren olje:)

Lotski du får kjøpt Cocosa på helse kost,
og innvandrer butikk visstnok billige ?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.