På onsdag skal vi til Oslo på Metallica konsert og tenkte da at vi skulle ut å spise.. Men hvor kan vi spise og hva kan jeg bestille?? Noen som har noen ide? Har ikke lysst å sprekke, men har heller ikke lysst at jeg og gubben ikke kan ha en kosekveld ute når vi for en gangs skuld har barnevakt...
Men må mann så må mann.. jeg skal IKKE ut av ketose. Da kjøper jeg heller en vanlig salat selv om jeg synes det er litt kjedelig å kjøpe når vi er på resturant...
Biff eller kylling med masse grønnsaker er jo helt super ketolysemat, som du også kan få på de fleste restauranter. Med en rømmeklatt til har du jo et supert måltid :)
Hvis dere går på mongolsk restaurant, så velger du jo akkurat selv hva du vil spise.
Ellers går det an å be om mer grønnsaker (brokkoli??) i stedet for ris/poteter til en biff eller til fisk på de fleste restauranter.
Libanesisk Meze er jo også bare topp, men da kan du ikke spise brødet.
Ja det går jo.. Har ikke en gang slått meg at det går ann å be om grønsaker istedefor potet/ris.
Men sauser og slik.. kan vi spise det da? Kan fort bli noen karb der.. Om om jeg spiser minimalt mer karb ellers på dagen så bør vel det gå eller? :confused:
Be om grønnsaker i stede for poteter/ris etc og be om å få sausen ved siden av, eventulet smeltet smør!
Da kan du selv bestemme hvor mye saus du skal spise og da er det begrenset hvor mange karber du klarer å få i seg!
Om du for en gangs skyld ligger helt opp mot det du tåler av karber, så spiller ikke det noen rolle!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.