< Tilbake til oversikten

Noen som har prøvd 30 days shred?

Pearl75 sa for siden:

Jeg er inne på et mammaforum der denne videoen av Jillian Michaels (hun fra slankekrigen) går som en farsott.. Det går ut på å trene et ca 20 min program etter musikk på 3 forskjellige nivåer (vanskelighetsgrader) i 10 dager på hvert nivå. Noen som har prøvd dette på ketolyse? Har prøvd en gang og var nokså utslitt med støle muskler i dagesvis etterpå... Treningen er en kombinasjon av cardio med litt hopp og sprett og styrketrening... Lurer på hvordan det vil være å gjennomføre et slikt treningsprogram på ketolyse? Vil jeg ha energi nok? Blir det VERRE enn det var på et "vanlig" kosthold??? Noen som har peiling? Takker for svar :)

Kitt sa for siden:

Støl blir du nok uansett, men det er ingenting i veien for trene på ketolyse, bare ikke tren så hardt de første dagene. Når kroppen først har kommet skikkelig inn i fettforbrennings modus, er det bare å trene i vei!
Svensken Bjørn Ferry tok OL- gull på LCHF, så det er så absolutt mulig!

Her er noen tråder om ketolyse/LCHF og trening. Se spes på de lagt inn av Pål og BitTorres!

nellie sa for siden:

Jeg har prøvd/prøver. men ikke i ketolyse da:) Men er enklere å trene sånt på ketolyse enn på Lindberg. Hvertfall for meg.

tropico sa for siden:

Jeg tror man kan trene det meste på ketolyse, man må bare prøve seg litt frem.
Trener selv thai-boxing to ganger i uka (tøff trening, forbrenner rundt 800 kcal på en time i følge pulsklokka) , og har bestemt meg for å fortsette også nå som jeg er på ketolyse kuren.

Gått fint så langt i allefall, passer på å spise litt fet mat før trening sånn at jeg har litt energi før trening.
;)

Har brukte 30-days shred selv tidligere, og det er jo veldig bra trening! :)

Iset sa for siden:

Jeg måtte jo sjekke ut dette Jillian-greiene og lastet den ned på noen minutter, har sett litt på den nå. Ser grei ut den, tror jeg skal teste den ut i morgen. :)

crystall sa for siden:

Jeg har 3 forskjellige av videoene til Jillian (30 Days Shred, Banish Fat Boost Metabolism og No More Trouble Zones) syns de er helt greie alternativ når jeg ikke gidder å gå ned på treningssenteret :)

Cherry sa for siden:

Lastet ned den der 30 day shred. Jeg så på filmen først og tenkte at det fikser jeg jo lett, jeg er jo godt trent. Styrkedelene gikk helt greit men holdt på å dåne under kondisjonsdelene. Hvem visste at to minutter tok så lang tid :p

Jeg ble søkksvett. Skal prøve i 30 dager og se hva som skjer :)

Iset sa for siden:

Takk for tipset om disse andre, nå har jeg No more trouble zones på nedlasting. :D

crystall sa for siden:

Haha, akkuratt samme erfaring her, måtte ta pause de første gangene!:eek: Viste jeg hadde dårlig kondis altså, men hallooo...:rolleyes:

No problemo Iset, greit å ha noe å variere med;)

Lillemy71 sa for siden:

Hvor fikk du lastet disse ned fra? Send gjerne svar privat dersom du ikke vil legge det ut på forumet. Finner ikke noen plass å laste ned, men så er jeg heller ikke så flink på sånne greier :o

nellie sa for siden:

ligger på piratebay.org:) søk på jillian michaels

Lillemy71 sa for siden:

Fader også, nå er jeg litt sur, får ikke lasta ned 30 day shred. Kommer bare et lite stykke på vei også henger nedlastninga seg. Må vel bare bite i det sure eplet og kjøpe dvd'en. Er jo ikke så dyr, men jeg vil begynne NÅH! og den har jo leveringstid på ca en uke, samt at posten tydeligvis har gå sakte aksjon om dagen. Det som ikke forsvinner av post tar ihvertfall dobbel om ikke trippel så lang tid å få frem.

Jaja får utsette start en uke - gleder meg til jeg får den :D

nellie sa for siden:

er det [url="#"]denne [/url]du laster ned?

Myrull sa for siden:

Har lastet ned den jeg også, blir spenende å prøve. :)

nellie sa for siden:

tenkte meg det ja:p sorry.

Lillemy71 sa for siden:

Brukte den jeg fant på piratebay som var mest anbefalt. Tror det er noe galt med Miro kontra min maskin eller noe, for nedlastning starter fint men så stopper den helt opp etter en liten stund.

Men dette er ikke forumet og diskutere det for da kommer moderatorene og tar oss - tihihihihi :D

Skal rapportere hvordan dette går når jeg får den, for i følge det jeg finner på nettet i ulike fora skal dette være skikkelig bra greier ;)

scartz sa for siden:

Jeg og vil prøve! :) Skal se på den imorgen! :D

Lillemy71 sa for siden:

Nå har jeg sett igjennom Level 1 på dvd'en ble helt sliten bare av det jo, kan godt forstå at det gi effekt dersom man begynner med dette opplegget.

Har tenkt å begynne i morgen, nå er jeg alt for sliten etter en lang økt med hagearbeid.

nellie sa for siden:

det er jo fem ganger mer slitsomt enn det ser ut:p

Kitt sa for siden:

:eek::eek::eek:
Du er jammen flink til å oppmuntre folk!:lol::lol::lol:

nellie sa for siden:

Må jo være ærlig her:p

Mosepjusk sa for siden:

Abonnerer på denna, må sjekke det ut når jeg kommer hjem fra jobb.
Ble gira! Startes det en treningstråd eller? 30 dager fra og med i morra? :rolleyes: :D

Lilje487 sa for siden:

:p Haha, ja det er jeg veldig enig i.
Hadde min første dag i dag, og jeg tenkte bare at hun Jillian er heeelt gal:eek: Jeg titta igjennom videon først og tenkte vel at det ikke skulle være så hardt... men jeg tok jammen feil.. mye hardere det her enn zumba som jeg pleier å trene, ennå den er på 45 min, og 30 day shred er 20-25 min.
Halleluja om jeg klarer og fullføre dette, tviler ikke på at det gir gode resultater:)

nellie sa for siden:

Men det er slitsomt på en god måte. Hvertfall hvis man er vant til å trene litt. Man føler jo at man gjør en mye bedre innsats på de 25 minuttene enn man gjør på flere dager med trening ellers.

crystall sa for siden:

Helt enig! Får virkelig utnyttet tiden godt:D

Karissima sa for siden:

Hvilke type trening er det ? Har alle dere lastet den ned eller har noen kjøpt den og i tilfelle hvor ?

Cherry sa for siden:

Har lasta den ned. Søk på torrentz.com så får du opp alle plasser hvor du kan laste den ned fra.

Det er 20 minutter intens trening. 2 minutter kardio, 3 minutter styrke i 20 minutter (ok litt over der) Ingen pauser.

nellie sa for siden:

Du kan få kjøpt det på play.com også. Koster ca 65 kroner der, inkludert frakt:)

Karissima sa for siden:

Det var jo utrolig billig da :) Er det ingen nettsider som har en videosnutt av den ? Har prøvd å søke litt rundt men finner ingen :(

Cherry sa for siden:

www.youtube.com/watch?v=6WSPkxYX2Xc

Karissima sa for siden:

Takker :) Trener zumba og er jo egentlig fornøyd med den men jeg trenger mer trening for armene enn jeg får der så kanskje det er en ide å kjøpe denne ?

nellie sa for siden:

Armene får gjennomgå litt ja:) Jo tyngre "vekter" du bruker, jo bedre.

30 days shred er 3-2-1 trening. Først er det en liten oppvarming også starter det med 3 minutter med styrketrening. Her kombineres store og små muskelgrupper, sånn at det blir mest mulig effektivt. så er det 2 minutter med kardio og runden avsluttes med 1 minutt med coretrening. Så starter det på nytt med 3 min styrke, 2 min kardio, 1 min mage, 3 min styrke, 2 min kardio, 1 min mage også avsluttes det med en liten stretching.

Grunnen til at det er så effektivt er at forbrenningen og heartraten er på topp hele tiden. Under både styrke, kardio og magetreninga. Det går i ett og det er ingen pauser underveis.

Dessuten er Jillian veldig flink til å motivere underveis (selvom man blir litt lei av å høre det samme 10 dager på rad:p)

Jeg måtte uheldigvis gi meg etter 10 dager, fordi at jeg fikk beinhinnbetennelse. Det ligger latent hos meg, så var ikke noe jeg bare fikk sånn liksom.... Men anbefaler å bruke gode sko både av denne grunnen og fordi at man får stabilisert foten bedre og derfor utført øvelsene mer effektivt enn hvis man er barbeint.

Etter fullført 1. nivå så hadde jeg mistet:
overarm: 1 cm
Bryst: 3 cm
midje: 2.5 cm
hofte: 3 cm
rumpe: 3 cm
lår: 1.5 cm

Anbefaler det virkelig altså!

Karissima sa for siden:

Kjempebra resultat du oppnådde , og det bare på 10 dager ?

Jeg har ikke styrke i armene i det hele tatt og huden er så slapp. Hadde vært kjekt om jeg kunne fått stramme opp litt nå når det snart er tid for ermeløse topper :) Kan ikke akkurat si at det frister slik det ser ut nå :(

nellie sa for siden:

Yes! Bare ti dager. Men det var jo da i samarbeid med kostholdet, selvfølgelig:)
Men det går jo ikke akkurat fort, så:p

Utrolig morsomt hvor mye sterkere man kan bli på bare 10 dager også!

Nei, den kortermetsesongen nærmer seg altfor fort nå..

Mosepjusk sa for siden:

Wow! Høres fantastisk ut!
Jeg skal teste den i dag! Gleder meg litt!

Jeg lasta ned en video i går, og den varer totalt i 1 time og 20 minutter.
Fikk ikke sett hele greia, men så at 1. "treningsøkt" var ferdig etter ca 20 minutter, hva kommer etterpå?
Skal denne 20-minuttern følges i alle 30 dager, eller avanserer man kanskje...
Kankskje jeg bare skal google litt ja :ja: :smile:

nellie sa for siden:

nivå 1 skal du holde på med i 10 dager, så kommer nivå 2 som skal vare i 10 dager også nivå 3 i 10 dager:) blir tyngre for hvert nivå da.

Mosepjusk sa for siden:

Tusen takk! :blomster:
Jeg merker at jeg er skikkelig gira, og dette skal jeg gjennomføre asså!
Skal til og med kjøpe meg noen gode sko etter jobb i dag!

Cherry sa for siden:

Det mange glemmer når de skal gå ned i vekt og begynner å trene er styrketrening. Styrketrening er seriøst undervurdert av særlig oss damer, så vi drar på Elexia og går på step og klatrer på ellipsemaskinen vi, mens gutta stønner og løfter en halv meg med høyrearmen og så igjen med venstrearmen.

Jeg husker ikke riktig hvor jeg leste det, men det var nå en eller annen plass, en som skrev "du kan gå på spinning og step, dans og aerobic så mye du vil, men har du ikke styrketrening som en del av treninga di kommer du til å gå opp i vekt igjen." Det var jo ett ganske bastant påstand, men han har delvis rett, sånn egentlig ;)

nellie sa for siden:

Derfor er 3-2-1 treninga så genial. Man får maks ut av styrkedelen og maks ut av kardiodelen også er det jo over på 1-2-3! Jeg synes styrketrening er så kjeeeedeeeeeeeliiiiig, men når det er 25 intense minutter så er det jo så enkelt og greit.

crystall sa for siden:

Jeg er så enig!
Jeg har alltid elsket styrketrening, er verre å få med meg på noe som heter kondisjonstrening for å si det sånn...(Har skjerpa meg litt i det siste) Føler meg ganske ensom som eneste jente inne i frivekt delen av senteret :p hehe..
Det beste med styrketrening er jo at man får mye finere kropp med det. Ikke at man blir veldig muskuløs, det skal MYE til før en dame blir det, men man blir fastere i fisken, strammere :)
Pluss at mer muskler = høyere forbrenning ;)

Pearl75 sa for siden:

Hehe.. Ser ut som om "shredding" sprer seg her inne på lavkarbo også... Hehe.. Men ja, det ER jo god trening men jeg har enda ikke hatt mot til å prøve meg ettersom jeg bare er i min 3.uke i ketose og tror ikke jeg har energi nok til å gjennomføre programmet.. Men når formen kommer seg litt er jeg i gang jeg også!!!! Lykke til alle sammen som skal begynne - vær forberedt på at det gjør VONDT de første dagene...

HapiLatte sa for siden:

Noen som vet hvor tunge manualene de bruker bør være? Jeg startet i dag og det skal bli spennende å se effekten av dette. Blir antagelig skikkelig støl i morgen. Det er mye tyngre enn det ser ut til. Men dette skal jeg klare.

Dag 1 av "30 day shred".

Mosepjusk sa for siden:

Jeg fant et sted der det stod "3lb are fine, 5 are better if you can hang."
Altså; 1,36 kilo er greit, 2,26 kilo er bedre hvis du kan henge med.
Noe sånt :smile:

timich sa for siden:

Men er dette 30 dagers styrketrening i strekk? Ingen hviledager? Musklene skal vel ha hviledager for å restitueres?:confused:

Guttem@mm@ sa for siden:

Jeg har valgt å trene 30 day shred 3 dager i uka og annen aktivitet de andre dagene. Jeg vil sikkert da bruke lenger tid på "krympingen" men for meg er det viktig å ha dager til restitusjon av muskler samt at kroppen min er totalt utrent så for at jeg skal ha størst mulig sjanse til å gjennomføre vektnedgangen og komme i form denne gangen er det viktig å ikke starte så hardt at jeg "sprekker" men at dette er noe jeg kan holde over laaaaang tid :) Som variasjon går jeg turer i hurtig tempo og i ulikt terren og jeg sykler både inne på ergometersykkelen og ute :)

Det viktigste for meg nå er å komme i gpd for slik at trening blir en del av hverdagen og ikke bare en happening mens motivasjonen er på topp...

Men dere som trenger del 1 i 10 dager for så å bytte til del 2: Sier hun ikke i programmet noe sånt som at når du føler deg klar for det skal du bytte til del 2? Altså at man ikke nødvendigvis må bytte etter 10 dager men at man skal kjenne på kroppen og presse seg slik at økten til enhver tid er krevende og utfordrende og når man da trenger større utfordring gå videre til del 2 og deretter del3?

Opheliia sa for siden:

Drar opp en litt "gammel" tråd:p

Når jeg har lastet ned denne og ønsker å ha den over på tv-en. Holder det med å brenne den over på dvd-r cd? Jeg er helt D-U-M når det kommer til slike ting. Musikk går fint, men filmer o.l ? Der må jeg desverre innrømme at jeg ikke er noe tess:o

Fofa sa for siden:

Det bør gå å brenne den på en dvd plate(ikke cd). Men noe av det man laster ned lar seg ikke brenne..
Jeg koblet pcen til tv-skjermen, men da trenger du en spesiell kabel. Et annet alternativ er å bare se på dataen når du trener. Det gjorde jeg i sommer da jeg var på ferie. Jeg hadde med meg mini-pcn, så det ble litt smått...men det gikk fint!:)

Ferskenbeinet sa for siden:

du er og avhengig av at dvd spilleren din kan spille av det formatet. Det er ikke alle som kna det! Prøv!

Akat sa for siden:

Hvor lastet du ned den? Fikk lyst til å prøve jeg også!!! :)

Akat sa for siden:

hehe...sorry, så at noen hadde svart lengre opp...;) Torrentz it is...

Skippy sa for siden:

Etter å ha bestilt denne fra play.com har jeg nå pest meg igjennom 4gg på level 1. Hjelpogtrøste! Dette må da være effektivt for formen, kjenner allerede at jeg kan ta hardere i. Men jeg har aldri hatt så støle legger før heller. Sambo prøvde ilag med meg i går, han er nå mektig imponert over at jeg klarer dette. Det er forsåvidt en stor bonus for meg, det har aldri vært tvil i huset om at han har vært i best form.
De første to gangene ble jeg kjempetrøtt etterpå og sov mange flere timer i døgnet enn vanlig, tror kroppen fikk sjokk.

Kiro sa for siden:

Jeg trente med 30 days shred i sommer, men det falt litt ut igjen når jeg begynte å jobbe. Men i dag gikk det opp for meg at det er 30 dager til jul. Så om jeg begynner nå, så kan jeg bruke det som en slags juletreningskalender. Håper bare jeg klarer å få det inn i rutinene igjen. :)

Skippy sa for siden:

Så flott, da er vi to som teller ned til jul. Skal vi melde her? Kanskje det hjelper på å holde oppe motivasjonen.
På tirsdag gikk det lett, og i går var det kjempetungt. Var helt uten piff i kroppen. Er spent på hvordan det føles i kveld.

Kiro sa for siden:

Ja det kan vi nok. :)

Da var første økt overstått, og det er deilig å være i gang igjen. Merket at selv om det var tungt, så var det mye lettere denne gangen. Men det kan nok komme av at det er nærmere tyve kilo siden sist. :)

Skippy sa for siden:

I går gikk det mye lettere å trene. Selv om å trene med Jillian på ingen måte kan kalles lett, den dama er rå. Sambo var superstøl i tre dager etter å ha prøvd en gang:D, får mye respekt der. Det er super motivasjon det også. I dag er planen at jeg skal gå tidlig for å rekke og trene før julebordet. Kommer sikkert til å skli ut av ketose i kveld, men pyttsann. I morgen er det atter en dag og da blir det vanlig ketolysemat igjen.

Skippy sa for siden:

Forresten Kiro: ser av tickeren din at du er halvveis. Gratulerer. Er imponert over nedgangen din. Du kommer til å ha ny kropp til jul.

Skippy sa for siden:

Jeg flytter inn i desemberutfordringstråden. Sammen er vi sterke.

ineedthis sa for siden:

Jeg har bestemt meg! Fått lastet ned 30 day shred med Jillian, og i morgen begynner kampen! Gleder meg! Har sett og hørt om så mange flotte resultater!
Plus at jeg begynner å bli lei samme rutinen på treningssenteret hele tiden, også er det ingen der som pusher meg, annet enn meg selv. Men med Jillian i rompa, skal jeg nok gire på! Sett igjen videoen engang nå! Må si jeg gleder/gruer meg!:confused::D

Tallulah sa for siden:

Oi! Hadde nesten glemt denne formen for trening, den er jo helt genial! Fikk tatt 5 treningsdager før jeg røk et eller annet i leggen og ble handikappa for noen uker :D Kanskje prøve igjen :)

Lillemy71 sa for siden:

Har vurdert å kjøre dette opplegget på offshoretur (2-3 uker) og på ferie. Det virker jo som bare det uten at jeg bruker alt for mye tid. Hmmm. må rett og slett huske å få lagt det over på laptoppen her på jobb. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.