< Tilbake til oversikten

Sjekk ut disse utrolige pannekakene?

Iset sa for siden:

www.youtube.com/watch?v=OJLKPD-X1Yw&feature=channel

Han her fyren har maaange gode oppskrifter, jeg holder på å sjekke ut alle videoene hans nå, det er bla. der jeg fant denne 3-minutters sjokoladekaken jeg la ut oppskriften på her tidligere i dag.

Disse pannekakene ser jo helt ut som de ekte jeg lager, altså sånne amerikanske små pannekaker, eller lapper. Jeg MÅ prøve dem! Men jeg har ikke bakemixen, hva er det egentlig i Atkins sin bakemix? Jeg har glutenmel, kan jeg kanskje bruke det i stedet?

Solvory sa for siden:

Hei. Fint om du kunne gitt oss oppskriften på norsk her. Kanskje flere enn meg som er dårlig i engelsk.

Iset sa for siden:

Klart det. Jeg skrev den ned i Notepad mens jeg så videoen:

1 stk 8-ounce-packet kremost mixes glatt (vet ikke hvor mye 8 ounces er)
3 egg
1/4 kopp atkins bakemix
1/4 kopp fløte
3 ts splenda
1/2 ts bakepulver
1/2 ts vaniljeekstrakt (essens går helt fint etter min mening)

Bland alt og stek små pannekaker.

Kitt sa for siden:

I følge omregnings programmet på mobilen min, er en unse snaut 29g, dvs 8 unser er 230g!

Chunky sa for siden:

Takk for tips til videoer. Merk: oppskriftene står i kommentaren under videoene, så du slipper å sitte parat med notepad :)

Han har også beskrevet en "klone" av Atkins bakemiks på side 2 av kommentarene:

"Atkins Diet Baking Mix Clone:
1/2 cup soy flour and 1 cup soy protein isolate
or 1 cup of almond flour
and combine either one with: 1 Tablespoons baking soda, 1 teaspoon salt, 1 packet of Splenda"

Ikke at det gjorde meg så mye klokere. Hvor mye er f.eks. en pakke splenda i denne sammenhengen? En hel boks? Høres litt voldsomt ut å blande 3,5 dl mel med tilsvarende en kilo sukker.. Må være 1 skje eller noe han mener? Eller kanskje de har porsjonspakker med Splenda i USA. Noen som vet?

Når det gjelder konvertering, så er det enkleste å bruke googles egen innebygde kalkulator. Forsøk f.eks å skrive følgende direkte i søkefeltet:

8 ounces in grams
2 cups in dl
4 fl oz in dl
4 dessertspoons in ml
1 jigger in ml
79 fahrenheit in celsius (eller bare 79 f in c)
50 euros in nok
1200/8
osv, osv..

Slik:
[ATTACH]6921[/ATTACH]

lifejack sa for siden:

Ja, de har porsjonspakker i USA, og en pakke med Splenda=1g:)

Iset sa for siden:

Aha, jeg så ikke oppskriftene, takk for tipset. :D

De har porsjonspakker med Splenda her også, jeg har sett det bla. på Kiwi. Stor pakke med mange små porsjonspakker inni. :)

Kajamor sa for siden:

Tusen takk- jeg hadde disse idag og de var kjempe gode. Endelig noen pannekaker som er i nærheten av å smake pannekake.

Jabba sa for siden:

Er ketolyse bakemix så og si det samme som Atkins bakemix?

Kajamor sa for siden:

jeg brukte ketolyse sin. Jeg måtte lage små pannekaker ellers ble de litt vanskelige å snu.

Mocca :) sa for siden:

Dette var nydelige pannekaker. Nammis! :)
Jeg brukte 1pk tine kremost naturell. Litt kokosmel og litt ketolyse bakemix.

Beaglejenta sa for siden:

Jeg skal prøve å lage disse pannekakene i morgen.
Har prøvd en annen oppskrift jeg fant her inne i dag, men den falt ikke i smak.

Litt måleenheter:
1 cup = ca 2,4 dl = 8 ounses
1 oz = 0,3 dl = 28,5 gr
3,5 oz = 100 gr

Jeg har ikke ferdigkjøpt bakemiks selv
Men blander 1/3 soyamel med 2/3 med mandelmel. Synes da at det blir omtrentlig likt.

lucifine sa for siden:

oh kanskje prøve disse i morra??

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.