< Tilbake til oversikten

"Åsså jukser vi litt...."

Jabba sa for siden:

OK - jeg innrømmer at av og til så jukser jeg litt....slik som i dag f. eks da vi hadde kylling til middag. Jeg lagde Toro sin Kylling Bretagne saus og bytta ut melka med fløte......kjempegodt - men kanskje ikke helt stuerent. (Har aldri havnet ut av ketose - spiser aldri mer enn 2-3 ss saus allikevel.)

Er det noen produkter du "jukser" med?

Ferskenbeinet sa for siden:

sauser er vel det jeg og er flinkest å jukse litt med, spiser ikke mye av dem til måltidet uansett, så det går greit!

Gerd sa for siden:

Når jeg lager lapskaus, kjøper jeg gjerne ferdikutta rot-grønnsaker og/eller lapskausblanding :rolleyes:

The Dude sa for siden:

Gåte:
Hvem gjorde uttrykket "åsså jukser vi litt" kjent?

nellie sa for siden:

Huff, så slemme jenter:p

Gracella sa for siden:

"Og nå har me juksa litt" er uttrykket jeg forbinder med I.E. ...som forøvrig demonstrerte slankebukser i en annen tråd her inne :D

Charlott sa for siden:

Kan da ikke være andre enn Tv-kokk-dronningen, selveste Hovig?

The Dude sa for siden:

Ikke Espelid nei. ;)

Charlott sa for siden:

Ikke? Hmmm...da er jeg blank... :confused:

scartz sa for siden:

Jeg lager aldri sauser selv, kun pose! :O Med fløte...

sirimor sa for siden:

Puhh..mange som jukser her altså. Nesten godt å høre... Da skal jeg begynne å lage saus jeg også. Jeg er så lat at jeg bare bruker smelta smør.

crystall sa for siden:

Jeg prøver å la være, men er ikke så lett! Har prøvd meg flere ganger på hjemmelaget bernaise, men syns det smaker dritt!:p Så når jeg skal ha bernaise kjøper jeg fjordland sin ferdige, kun 2,2 karber

Kula sa for siden:

Å ja, mange! Nakkekoteletter f.eks. Jeg kjøper ferdig slaktet svin i butikken.

Yonah sa for siden:

Men altså, synes dere denne pulverblandingen er så god at den er verdt å jukse med? Pulversaus smaker ikke skikkelig mat i det hele tatt...

Når jeg jukser, da skeier jeg helt ut, ellers spiser jeg strikt ren mat, det eneste jeg kjøper av produkter på "glass og pose" er green curry paste som jeg bruker i div. kokossauser mm.

Fjordland sin beanaise smaker blærk i forhold til hjemmelaget, men dog bedre enn posesaus som ikke smaker beanaise i det hele tatt.

Men ellers, jupp, masse juks, ferdig strimla kjøtt, kyllingfilèet og ikke hel kylling, ferdigskåret salat i blandt også, eller frosne grønnsaker( smaker i grunn ikke helt bra..)..

The Dude sa for siden:

Festlig :)

Svaret på gåten var Trond Kirkvaag.

www.youtube.com/watch?v=xwk_r13iRKY

Ingrid Espelid Hovig har selv sagt at hun syntes det var rart at noe av det hun er mest kjent for er et uttrykk som hun selv aldri brukte i noen program.

Charlott sa for siden:

Åff cårse!

scartz sa for siden:

Jeg prøvde å lage lavkarbo bearnaise en gang, syntes det smakte fælt :o Jeg elsker posesauser, og fjordland sine ferdiglagte smaker IVERTFALL fælt, etter min smak.

nonta sa for siden:

utrolig vittig!!Hvem sa at komikere ikke har makt..

Nannah sa for siden:

Enig med Imse...hjemmelaget saus er like lett å lage...smaker mye bedre... og man slipper fex transfett og endel ikke særlig fristende tilsettningsstoffer:)

Tror egentlig ikke jeg jukser med noe...drikker nok bare for mye SpriteZero jeg...

Furine sa for siden:

Det var vel helst "..og så har me juksa litt.." som var sagt, trur eg ;)

Forøvrig så lagar eg som regel sausen sjølv, men eg kan finne på å kjøpe bearnaisesaus ferdig (våt sådan, som ein kan ete kald eller berre varmar opp) fordi den ikkje har så mange karbar, og så er det så sabla praktisk.

Rin sa for siden:

Bearnaise etter Gerds oppskrift er jo så godt!

Jeg spiser noen hermetiske thai-supper fra nærmeste innvandrersjappe, jeg - bestående av kokosmelk og grønnsaker stort sett, og akseptabel mengde karbohydrater. Er nok bedre å lage tom kha fra grunnen av, men hermetikken er innmari hendig iblant...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.