< Tilbake til oversikten

Ukesmenyer?

R0SA sa for siden:

Jeg har lest på dette forumet en stund nå, men klarer ikke å finne enkle, oversiktlige ukemenyer. Er det ingen som har skrevet ned det?

Jeg trenger litt hjelp til å komme skikkelig i gang og hadde hatt stor hjelp i en detaljert ukesmeny.

Jeg har bestemt meg for å komme i ketose nå, så cluet for meg er å skrive en ukesplan som garantert holder meg i ketose.

Er det jeg som ikke finner dette eller er det ingen som har skrevet dette? :confused:

Hadde satt kjempestor pris på hjelp. :)

PS! Ser veldig mange svarer "kjøp ketolyseboka", den har jeg. ;)

Charlott sa for siden:

Om du kikker litt langt ned på denne siden finner du Super-Gerds ukemenyer :)
Masse god mat! :D

(og om du har boka står det masse oppskrifter der du selvsagt kan bruke!)

Supera sa for siden:

Problemet med en ukesmeny er at da er det satt opp at du skal spise så og så mye... Det fungerer jo ikke slik når vi spiser ketogent. Spis når du er sulten og spis deg passelig mett. Så er det egentlig bare å velge og vrake i deilige retter her så lenge du holder deg til den karbohydratgrensen du har satt for deg selv.

R0SA sa for siden:

Man trenger jo ikke henge seg opp i mengder når man henter inspirasjon fra andres ukemenyer.

Skulle bare gjerne likt å se enkle oversikter over hva de som planlegger uke for uke spiser. For å hente inspirasjon.

Synes det er vanskelig å holde meg til ketose da jeg fort synes det blir veldig ensformig og kjedelig. Derfor liker jeg å lese hva andre spiser. :)

Synes det er litt slitsomt å lese i dagbøkene her inne, da det er så utrolig mye annet prat imellom, noe som selvsagt er kjempekoselig for de som skravler, det forstår jeg. :) Selv er jeg aller mest interessert i dette med mat, meny, helsegevinst og vektnedgang. :)

Takk for tips om Gerds ukemenyer, Charlott. :)

Håper andre vil legge inn ukesmenyer, eventuelt linke til noen.

På forhånd tusen takk! :)

Kitt sa for siden:

Om du tåler noe innimellomsnakk:p, finner du noen menyer i journalen min fra side 206 og noen uker fremover. Ikke helt sånn hver dag, selv om alle dagene fom 8. mars tom 25. mars er med der!

Det er mye helsegevinst i skravlingen vår, altså!;) Mentalhygiene er svært viktig!:D

R0SA sa for siden:

Hehe, takk for tips, Kitt, jeg skal absolutt ta meg en titt!

Mener ikke at jeg hater skravling altså. :D Men det er kjedelig å bla seg igjennom hundrevis av sider på leting etter menyer og så finner man ikke noe. ;) Og ofte er det masse sider med bare intetsigende greier som "ha en fin dag" o.l. Det er selvsagt superkoselig for de det gjelder, men ikke interessant for de som ikke har kjennskap til de som har skrevet det. ;)

R0SA sa for siden:

Tok meg en titt nå, Kitt, kjempebra menyer - oversiktlige og fine å lese. Takker og bukker for tips! Supert at du oppga sidenummeret, hadde nok gitt opp leting før jeg hadde kommet til side 206. :lol:

Minni1 sa for siden:

forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=22899

Jeg syns denne journalen inneholder mange tips. Hun har også skrevet hver dag hva hun spiste + litt oppskrifter. Er usikker på hvilken side hun begynte å skrive mat inntak men det er i en av de første sidene.

Løvetann sa for siden:

Rosa: Du finner en ukeplan med frokost, lunsj, middag og kvelds i boken på s 106.

:goodluck:

R0SA sa for siden:

Tusen takk for tips, veldig snilt! Keep'em coming! :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.