Elisabeth sa for siden:
Er den noe god eller? Jeg savner brød så fælt! Det er så godt og lettvint å lage. Synd det var så dyrt!
Elisabeth sa for siden:
Er den noe god eller? Jeg savner brød så fælt! Det er så godt og lettvint å lage. Synd det var så dyrt!
Roy82 sa for siden:
Jeg syntes det ble "eggete" bløtt og smudrete når man tygger det... Men tynne skiver og masse pålegg går jo an :)
Liva sa for siden:
Eg har kjøpt denne, men har ikkje prøvd den endå. Har tenkt litt på om eg skal bruke den som pizzabunn kanskje? Då blir det jo ein tynn bunn med masse kjøttdeig, krydder og ost oppå :)
Helene sa for siden:
Kjøpte en sån pakke i dag. men kan det brukes som vanlig mel eller må man tilsette andre varer som egg for at ting skal henge sammen.. vil bake pizza og tortilla :D
Liva sa for siden:
Det står jo ei brødoppskrift uttapå pakken- då må ein tilsette bakepulver, søtningsmiddel, evt salt, kullsyreholdig vatn, egg og olje.
Eg skal prøve denne i dag.. det blir spennande :) Viss den er etande vil eg prøve den til pizza el l seinare ;)
Daizy sa for siden:
Jeg lagde meg pannekaker av mix'n... ca sånn som det sto på utsia. Ble kjempegode :)
Men pizza deigen jeg lagde ble ikke så vellykket...ble seig og litt rar i smaken. Kanskje det hjelper med krydder?! :)
Liva - hvis det blir vellykket, kan du ikke poste oppskriften? :)
*iselilja* sa for siden:
hm,hvor får man kjøpt denne bakemixen hen?
det er atkins, ikkesant? :confused:
klem fra meg:D
Helene sa for siden:
Jeg kjøpte min på kinsarvik naturkost i bergen.. men det er forskjellige helsekost butikker som har de.. men det er veldig forskjellig fra butikk til butikk.
Liva sa for siden:
No har eg laga brødet. Det blei heilt greit.. litt tørt og ikkje så mykje smak egentlig- men på den eine skiva hadde eg ein del smør og leverpostei på- og den andre smør og kvitost (tenk det er 1/2 år sidan sist eg åt skive)... Så eg syns dei var ok, når eg hadde godt med pålegg på ;)
Oppskrifta som står på bakemixboksen er sånn:
300 g Bake mix
1 ss bakepulver
1/2 ts salt (valgfritt)
1 ts søtningsmiddel (pulver)
300 ml kullsyreholdig vatn (eg brukte farris)
2 store egg
1 ss valnøttolje, linfrøolje el olivenolje (eg brukte salat- og matolje)
Bland dei tørre ingrediensane i ei skål. Pisk sammen egg, olje og vatn, og bland sammen dei øvrige ingrediensane. Bland godt, og pisk i 1 minutt til du får ein fast deig. Hell deigen i ei brødform (1,5 l) som er smurt m olje, og steik på 175 grader i 1 time. Etter steiking tas brødet ut av forma, avkjøles på rist og pakkes i plast. Børdet kan oppbevares i kjøleskap i inntil 5 dager.
eitt brød gir ca 10 skiver
For bruk i andre oppskrifter- 70 g bakemix= 100 g mjøl
Daizy sa for siden:
Suuupert... bra at det smakte "greit"! Så lenge det er brød ;) Jeg skal prøve å bake jeg også nå! :)
Er det noen som har prøvd de brødmixene? (ikke bake mix) (De er vel ikke kommet i butikken her i Norge enda men...)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.