< Tilbake til oversikten

Forvirret ang grønnsaker..

slankogsmekkersnart sa for siden:

skjønner at grønnsaker som vokser under jorden ikke er bra lavkarbo mat, men hva med alt det andre.Agurk,tomat,salat, osv

Jeg elsker også kokt brokkoli og blomkål og blir mett og god av det men er det greit å ete når man vil ned i vekt ?

Hvordan forandrer jeg forresten kostholdsfilosofien min, Har det bedre med litt mere karber, bedre søvn og ikke den rastløsheten hele tiden

Alkazelters sa for siden:

De aller fleste grønnsaker er bra lavkarbomat. Det er nesten opp til deg selv å vurdere hvilke du vil spise. Du bør altså ha en viss peiling på hva næringsinnholdet er i de forskjellige grønnsakene, og regne ut hvor mange karbohydrater du får av de mengdene du spiser. Dette ser du da i sammenheng med det antall karbohydrater du mener du kan spise i løpet av en dag.

Kitt sa for siden:

Dersom du går inn på Kontrollpanek på den grønne linjen, får du opp en del valg helt til venstre. Går du på Edit your details, får du endre på det!:)

Grønnsaker, ja!
Så lenge du holder deg innenfor ditt valgte antall karber, kan du bare spise grønnsaker (over jorden etc) så mye du orker! Veier du litt i begynnelse, finner du fort ut ca hvor mye du kan spise, og det er myyyye!

Har du prøvd blomkålmos?
Eller Hasselback- blomkål og alt det andre gode på den siden?

Takk for svar ! Godt å høre at jeg kan spise grønnsaker iallefall ellers hadde jeg nok falt av lasset temmelig fort. Syns fortsatt det er trist å gå forbi frukten, den er så fargerik og har liksom trodd i alle år at jeg kan fråtse i det. Brød kaker og snop derimot er ikke det store savnet

Light brusen er desverre inni bildet enda. Gje mæ styrke:o

Kitt sa for siden:

Anbefaler at du leser deg opp litt, jeg! Du kan jo begynne med denne!;)

ok takk igjen men hvorfor ikke omega 6 eller hva det var

Kitt sa for siden:

Omega 6 er betennelsesfremmende, så det må liksom balanseres opp mot omega 3, så det ikke blir mer omega 6. Sånn som jeg har skjønt det i hvert fall!:p
Ikke at jeg tenker så mye på akkurat det. Tar ikke noen sånn tilskudd eller sånt!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.