Off.. fjerde dagen min i dag og har ikke sluppet unna vondt i magen en eneste dag. Jeg har kuttet ned på fettet i dag da jeg tenkte det kanskje var løsningen, men neida.. Nå har jeg hatt to runder med kjempekramper i magen i dag. Og dette begynte fra dag en på lavkarbo.
Utover det så føler jeg meg ellers fin, nå og da vondt i hodet og tidvis svimmel.. men energisk og glad, føler jeg har gått ned i vekt og :)
setter kjempe pris på om noen har noen innspill til magen min...
Kanskje skrive litt om hva du spiser nå og hva du spiste før?
Jeg hadde aldri vondt i magen, men jeg var forstoppet de første ukene på lavkarbo. Det gikk 3 dager mellom hver gang jeg bæsjet, og i ettertid regner jeg med at det var fordi jeg plutselig spiste mye mindre fiber. Vi trenger ikke fiber på lavkarbo, men man bør ta nedtrappingen gradvis. Linfrø f.eks. er masse fiber og ingen effektive karbohydrater.
nå:
egg, bacon, salat, fisk, ting med fløte, seterrømme, samme salaten som før...
Så det jeg tror det er er i grunn fløten og melkeproduketene som har så høyt fettinnhold. Derfor jeg basically vurderer å droppe melka.. Men usikker på om ikke dette vil være problematisk for å få i meg nok fett?
Skal nevnes at i nesten alle tilfeller når jeg f.eks drikker helmelk i en kaffe på kafe går dt rett gjennom så det har jeg slutta med.. Men samtidig kan jeg godt spise et stykke bløtekake uten problemer...
Anyhow det kan jo sikkert være melkeproduktene som gjør det. Jeg tåler ikke melk da, og får sånn "må finne en do snarest mulig" etter at melk blir inntatt. Melkeproduktene er ikke like ille, men jeg kjenner det med ekstremt mye inntak av dem at magen reagerer.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.