< Tilbake til oversikten

Aprilskravletråden til 30+

vaskeklut sa for siden:

APRIIIIIL! Starter ny tråd jeg :D

Hur mår ni?

Furine sa for siden:

Oj, det er blitt april, gitt! Likar ikkje heilt 1. april. Likar ikkje å bli lurt. Greit å ha fri denne dagen! Sambu veit betre enn å prøve å lure meg ;)
No vurderer eg å drage med meg nemnde sambu og kamera ut og fotografere litt. Sola skin for øyeblikket, det blæs noko inn i granskauen, så har ein vindtette kle, så er det jo ganske ok.
Har ny rekord i soving i dag. Kolva heilt etter EITT glas vin etter middag igår, og ramla til køys kl 8. Vakna ved midnatt og var våken ein liten halvtime, så sov eg til 9! Det var godt det! :D

grotingeling sa for siden:

Hei og hopp fra en sliten langfarende :D
Har en del å rapportere, men det får vente til jeg har sovet ut - ble ingen søvn på vei over atlanteren, og er nå dø-sliten :p

Kitt sa for siden:

Ble ikke lurt i år og heldigvis for det! Er jo bare litt lettlurt, liksom!:p

Ellers en lat dag. Puslet puslespill (2000 biter) med ungene, sittet på pcen, sett litt på tv, gått en liten runde med hundene mellom regnbygene......
Ingen store sprell, akkurat som det skal være i disse påsketider!
Nå er det natta! Sov godt!:sove:

Popp sa for siden:

Aprilsnarr dagen var ganske deilig falt på en hellig dag, ble bare lurt av mannen min - som ville jeg skulle gå ut for å hente morgenavisene :rolleyes:. Det tok noen minutter før jeg skjønte den....

Nå er det vår her hos oss. Etter å ha kommet hjem fra fjellet var jeg å kikket i blomsterbedene og både krokus og liljer er på vei opp av jorden. Deilig! Klokken ble stilt en time frem og sommeren nærmer seg enda mer. Yuhu....:boat:

Kanskje April blir en fin mnd å trene?

Yonah sa for siden:

April og snart vår her!

Jeg er fullstendig ute og kjøre når det gjelder kostholdet.. Etter en uke på antibiotika og halsbetennelse og lite lyst på mat, så sliter jeg med å komme inn på riktig spor.. Det verste er at jeg blir kjempekvalm av tanken på kjøtt,egg og kylling.. Jeg får det ikke i meg.. Satser på at jeg er i full gang om noen dager. Det verste er jo at antibiotikaen har gitt meg sopp og den hat jeg fora med sukker.. Og apotekene åpner ikke før i morgen og det klør!

Katteeier sa for siden:

OK. Mars ble en merkelig måned der ingenting egentlig syntes å gå så veldig bra. Påsken har heller ikke vært optimal for meg, men fra i dag har jeg klart å samle trådene. Nå er det bare å komme inn i rutinene igjen, og prøve å holde fokus.
Det er på en måte veldig godt med hverdagens rutiner!
Litt ned ble det, men ikke så mye som jeg skulle ha ønsket. Får bare trøste meg med at det ble ned og ikke opp!

April burde bety litt mer uteliv for mitt vedkommende, men den har jammen meg startet vått og kaldt. Vi får bare håpe at våren fester grepet etter hvert! :rolleyes:

Trivselsdamen sa for siden:

Slenger meg på her, jeg.;)
Begynte på en slags lavkarbo før påske. Gikk bra en ukes tid, eller så.
Så kom påsken.... Og jeg skjønte at hjernen min har en meget lengre vei å gå enn speilet....
Men daglige, rolige trimturer har likevel gjort sånn at jeg ikke gikk opp mer enn 1 kg. Så i dag er det på'an igjen. Skal ha rester etter påskelammet med deilig fet saus og raspet, lettstekt blomkål til. Det tror jeg blir bra. Har spist lurt i dag, og er ikke sulten, og har ikke søtsug. Det burde jeg jo bare hegne om og forstå som det jeg virkelig vil oppnå!

Påskeferien over i kveld. Jobb igjen i morgen. Egentlig godt med hverdagene også:rolleyes:.

silvia_ sa for siden:

Enig ,blir godt med hverdagen igjen :)

Lurer* sa for siden:

Heisann!

Da skal jeg igang igjen etter noe vi kan kalle høykarbo påske, men jeg er ved nytt mot og skal forsette nedgangen min. Har ikke veid meg, så jeg vet ikke hvor mye utslag denne påskeferien har gjort utslag, men det er nok noen flere kilo en bare vann:D

Har hatt varierende vær i påsken, men i dag oppdaget jeg en hestehov i hagen!!!! HURRA! Så glad jeg ble!!! Nå er det VÅR!!!

Fumle sa for siden:

Heihei!!! Tenkte jeg skulle slenge med på sammen med dere her inne :)

April har begynt helt ok. Regner en del (noe jeg egentlig hater) men nå blir vi ihvertfall kvitt snøen så kan ikke klage! Våknet i går til fuglene som kvitret på utsiden av vinduet så våren er definitivt i anmarsj!!! :D

Kitt sa for siden:

Påsken har satt sine spor, men i dag er jeg tilbake på ketolyse for fullt!
Tror nok ikke vekta er så ille gal, bare mensen blir overstått og alt vann drar sin kos!:p
Skal i 40- årslag 1. mai og kunne tenke meg å ikke se ut som en overstappet pølse i alt jeg har av klær!:eek:
Så det blir superskjerpings frem til det i hvert fall!
Ellers er jeg med på 5kg ned til 17. mai og klarer nok det, men skulle gjerne ha doblet antall forsvunnede kilo til da!:o
Håper jo en gang å komme inn i bunaden igjen, men det blir ikke dette året i hvert fall!:p

Popp sa for siden:

Velkommen til dere nye! Alltid hyggelig med nye fjes.

DEILIG, DEILIG VÅR! En annen ting med våren som er kommet er de lyse lange dagene. Selv nå kl 20.00 er det bare halvmørkt. Allting blir så lettere.

Kitt: du er ikke langt unna til de 5kg. Det klarer du nok + litt mer tenker jeg ;) Hvor mange str er det igjen til bunaden? og hva slags bunad er det ( nyskjerrig).

Noen som har forslag til et bra hotell i Paris? Jeg planlegger en overraskkelstur for mannen min og meg i mai.

Solange sa for siden:

Popp: har egentlig bare forslag til hvilke hotell du IKKE skal bo på,he,he...

Kitt: Det med bunaden,ja...Jeg er fryktelig spent på om jeg kommer inn i den i år...Har ikke turt å prøve enda. Blir vel til at jeg utsetter prøvinga til 16.mai, og håper dermed på å gå ned 10 kg innen det:rolleyes::rolleyes::rolleyes: Kan vel presse meg inn i den pr.dags dato, men hvor lekkert er det med en overdel med puppene most flate (bandasjere??). Blir vel den kjolen jeg kjøpte i fjor,tenker jeg!

Kitt sa for siden:

Har jo ikke lagt inn påskekiloene, da!:o

Har nok desverre i hvert fall 20 om ikke 25kg igjen til min vakre Indre Sogn- bunad igjen passer som den skal!

Bunaden min ser sån ut, bare at min er grønn nederst og har svart liv med "kinesisk" brokade! (Ikke meg mao:p)

Vannmann sa for siden:

Hei. Har også problemmer med bunaden min, men min er sånn ca 3 størrelser for stor... Kjøpt den mens jeg var stor og nå har jeg gått ned 19 kg av de ca 30 kg jeg hadde tenkt meg ned... Lurer på å selge bunaden min, vet ikke om den vil bli fin å sy inn, så heller se om noen år om jeg har stabilisert meg kilo messig og kjøpe en ny da. Ser ut som jeg har stoppet opp litt nå, har veid ca det samme siden begynnelsen av februar. Men jeg stresser ikke, det løsner vel etterhvert...

Furine sa for siden:

Åh fine sognebunaden, Kitt! Har eit par syskenbarn og ei tante som har denne, kjempefin! Eg har også ein bunad eg har eit totalt ambivalent forhold til. Eg fekk han til konfirmasjonen, og den var då totalt feilsydd, eg hugsar at sølja berre hang og slang ned på brystet mitt ein stad! Og sydama sydde etter mål....:rolleyes: Eg meinar, dama var der og tok mål av meg for å lage forkleet, ho sydde det, og kom tilbake for prøving. Eg tok det på, og det ramla rett av meg og i golvet. Ho sa ho aldri hadde vore borti ein så stor konfirmant før. Utruleg at ho laga meg større enn eg var. De kan tenke dykk kor festleg det var. I fjor vår prøvde eg på meg bunaden igjen. No var den for liten i midja, eg fekk han ikkje igjen. Og han var blitt veldig kort i midja. Men i jula prøvde eg han igjen, og no fekk eg han att! HAHA! Der manglar eit par knappar og hemper, så eg fekk ikkje prøvd han skikkeleg. Men ein dag skal han passe. Det kan hende eg må sy han litt om, for han er framleis totalt feilsydd i brystpartiet på sida, rare greier.

Fumle sa for siden:

Guri den var lekker den bunaden Kitt!!!!! Jeg har en ting for bunader og min Vestfoldsbunad er noe av det kjæreste jeg eier!!

Snakker om det... Enten må jeg sy den inn, eller så kan den henge litt i år og så kan jeg heller sy den inn når jeg er ferdig slanka... Fælt å måtte ta et sånt valg ;)

Solange sa for siden:

Utrolig fin den sognebunaden,ja...Blir litt missunnelig:). Er egentlig ikke helt fornøyd med min vestfold-bunad,jeg da, modellen er for kort i livet, den kler meg egentlig ikke så godt selv når jeg er tynn. Så jeg har lurt litt på å bytte til en annen type vestfoldbunad, som det er en litt annen fasong på. Hvilken modell har du,Fumle?

Kitt sa for siden:

Jeg fikk min til konfirmasjonen, 15 år gammel og passe slank. Min ble sydd etter mål av en sydame i Bergen, mens jeg bodde på Østlandet. Hun gjorde også deil, Furine, men omvendt. Stoffet som skulle være "tilovers" slik at bunaden kunne legges ut, var ikke der!
Så la jeg på meg litt og fikk DE puppene!

Da min bror skulle konfirmeres 5 år senere og mamma skulle få seg bunad, måtte vi bytte liv, hadde ikke sjans til å få puppene mine innenfor det livet, nei! Mammas derimot, hadde god plass!
Ble jo ikke mindre med årene, siste året jeg brukte den uten problemer var jeg 22 år. Så ble den hengt på kottet.

8 år senere skulle jeg være forlover i Holmekollen kapell. Jeg måtte jo bare få på meg bunaden til den jobben.
I løpet av 16uker på GR- kurs gikk jeg ned 20 kg, fikk problemer med enorme gallestein og sprakk som trollet i sola ganske så kort tid etterpå!
Fikk masse skryt juleaften og i bryllupet i februar. Siden har jeg ikke sett bunaden min. Den har gjemmet seg på kottet hos mamma i 13 år!:o

Vel, kommer jeg ikke inn i den om 4 år når snuppa skal konfirmeres, får vi håpe den passer til henne!:D

Yonah sa for siden:

Så flott bunad Kitt!

Å ha en bunad som ikke passer er skikkelig kjipt. Min vakre blå løkendrakt henger i skapet og jeg prøver den ikke før jeg har gått ned 20kg til.. Er jeg heldig klarer jeg de 20kg dette året og kan bruke den 17.mai 2011,, Jeg har bare fått brukt den 3 ganger, så det er jo skikkelig tragisk. Jeg giftet meg i den og vært i 2 bryllup etterpå, 7 år siden jeg brukte den...

Solange sa for siden:

Min bunad er også tragisk lite brukt. Fikk den i morgengave av mannen min da jeg giftet meg, og da hadde jeg jo slanket meg ned i en fin bryllupsvekt da jeg tok mål ! Siden har vekta kun gått oppover, så det var ikke mye jeg rakk å bruke den !

Fumle sa for siden:

Jeg har 1932 modellen som er sort med røde broderier! Tror Vestfoldbunaden i seg selv er litt kort i livet, eller virker ihvertfall sånn på de fleste som har den.. Fin er den nå da uansett :)

borte

Furine sa for siden:

Eg vil så gjerne vere glad i min sunnmørsbunad, for den er jo fin! Men pga alle problema med sydama, og feilsyinga av den så har den blitt hengande mykje i skapet. Systra mi såg litt på den i jula då eg prøvde han, og det ser i det minste ut til at dama ikkje har klipt vekk ekstrastoffet, så det vil vere mogleg å sy den om. Men eg må bli litt meir nøgd med skrotten først :D
Den sydama Kitt skulle hatt seg ein real kilevink, ein kan då ikkje klippe av ekstrastoffet! Men eg har høyrt om andre som har gjort det også, når eg tenker meg om. Utruleg..! :eek:

Nydeleg dag her i Brussel i dag, deilig ver og fin temperatur. Berre synd at dei renoverer eit bygg i nabolaget, og dei held på med eit eller anna som luktar brent eggefis! Så det fristar ikkje så veldig å ha ope vindauget!:(

Fint bilde av ein fin gjeng, Fumle! :)

christine76 sa for siden:

Bunad ja, min blir ikke brukt i år i alle fall.
Fikk Bergensbunad til konfirmasjonen og den ble gradvis trangere for hvert år frem til den ikke kunne brukes mer. Så, for 5 år siden, etter å ha slanket meg en god del så bestemte jeg meg for å sy den ut. For å bli konfirmasjonsvekt igjen kommer aldri til å skje, og er heller ikke ønskelig. Så jeg brukte bunaden det året. Problemet var bare at jeg hadde tatt en for enkel utvei, så stakken ble helt skeiv på livet. Etter 17 mai ble alt sprettet opp igjen så jeg skulle fikse det. Men siden bunaden ikke har nok stoff til å legges ut så mye som hadde vært nødvendig siden så har den lagt der i sine enkelte elementer siden det. Når jeg nå etter hvert får en stabil vekt som jeg kan trives med så skal jeg ta arbeidet med å sy den sammen igjen. Da er problemet bare det at jeg egentlig ikke er så glad i bergensbunaden og heller ville hatt en annen bunad. Men det er nok litt for dyrt til å bytte også.

Hei og hopp alle sammen - da er jeg endelig kommet meg etter USA-ferien. Er slitsomt å snu døgnet tilbake, så først i dag føler jeg at jeg er der jeg skal være.

Gikk veldig greit å holde seg til lavkarbo, men jeg måtte virkelig understreke hva jeg ikke ville ha når jeg bestilte. Dette fungerte stort sett helt fint, og jeg ble etter kort tid veldig flink til å klage når de ikke kom med maten slik jeg ville ha den :p.
Men lei av burgere...... for det ble en del burger-mat langs veien, kjøttet samt baconet er jo ok å spise men det smakte veldig lite - ikke nok krydder..... Kan imidlertid anbefale Applebee's for de som har tenkt seg over, og Waffelhouse samt IHOP lager kjempegode omeletter. Ellers er jo Hard Rock Cafe alltid en vinner, og det er nok av steakhouse å velge blandt.
-2,4 kg var resultatet etter turen :lol:

Av shopping ble det egentlig ganske lite, men fikk jeg kjøpt en del Lewi's bukser og Ecco-sko til langt under halv pris. Kjempefornøyd:D Tjente inn flybillettene på det jeg sparte på disse innkjøpene alene :rolleyes:, og jeg vurderer faktisk å spare opp til en ny tur over dammen enten til jul eller neste vår når jeg forhåpentligvis er ferdig slanket og kan kjøpe masse masse.....

Solange sa for siden:

Jeg har den nyeste modellen,(1956?) uten broderier, med rødt liv og blå stakk. Jeg vet at min modell er ekstra kort i livet, krangla med sydama om det, ba henne om å gjøre livet litt lengre så det passet til min kropp, men hun ga seg ikke ; "for sånn skal den være!" F......ing bunadspoliti!! Så din modell er ikke lengre i livet? Hmm, da hjelper det jo ikke å bytte... Fine er dere, da:).

note=Furine;858954]
Nydeleg dag her i Brussel i dag, deilig ver og fin temperatur. Berre synd at dei renoverer eit bygg i nabolaget, og dei held på med eit eller anna som luktar brent eggefis! Så det fristar ikkje så veldig å ha ope vindauget!:(
[/quote]

Eggefis:eek::eek: Fæl lukt!! Fint vær i dag også, men yr har meldt regn i ettermiddag!! Var ikke en del av planen, vi skulle på sykkeltur!

Utrolig bra at du greide å gå ned på ferieturen, kjempeflink!!!!!!!!!!!!
Jeg har aldri vært i USA, men handlet på veldig mange amerikanske militærbaser. Kan si ut i fra det at amerikanere har litt annen klessmak enn oss...Mye av hva vi på godt norsk kaller "kjærringklær!" Blomstrete, småsøtt....Kommer heller aldri ut fra basen med annet enn Lewis.....

Furine sa for siden:

No har den svidde eggefislukta gitt seg, så no får eg lufta her igjen. Deilig! Det er jo VARMT ute jo, ser det er meldt 19 grader i dag. Slikt er godt!
Solange, du må sjekke ut www.kmi.be Belgisk meterologisk institutt. Ser dei melder gråare ver utover dagen, men dei seier framleis ingenting om nedbør. Med 19 grader i lufta må det jo bli ein fin sykkeltur!

Solange sa for siden:

Ja, jeg har jo egentlig gitt opp yr.no....Fint du kan tipse meg om bedre værmeldinger:) HÆRLIG med litt varme igjen, var temmelig surt i påska, ble litt forkjøla. Nå skal jeg snart komme meg ut i hagen for å klippe litt hekk og busker, skulle vært gjort for lenge sia, men det vokser jo så uvant fort her :p Magnoliatreet i hagen blomstrer, kirsebærtrærne hos naboene likeså, i går var mange ute og klipte plenen....VÅR!!!

Minni1 sa for siden:

hei hei.

Lenge siden jeg har vært her. ( Ikke sikkert dere husker jeg har vært her i det hele tatt).
Ramla helt av lasset men nå har jeg karret meg på igjen. Begynner helt på nytt med fedon som hoved veien min. Så nå leser jeg meg opp og prøver å endre tankegangen fra ketolyse til fedon. Det er ikke helt lett, men jeg tror det passer bedre for meg enn ketolyse.

Bunad ja, min har hengt i skapet nå i over ti år. Hadde håpet å kunne ha den på i konfirmasjonen til sønnen om te uker, men den gang ei. Nå teller jeg på knappene om jeg skal sy den om til lillesnuppa når hun skal stå til konfirmasjon om tre år eller om hun får en ny siden jeg tror jeg kan komme meg ned i vekt.

Fumle sa for siden:

Mamma har den og hun har også klaget over at den er veldig kort, men jeg syns min modell er noe lengre likevel jeg da, men kan hende det er jeg som surrer! hehe... Men hun som sydde min modell har lagt til så jeg kan gjøre livet lengre, og har planer om det når jeg er ferdig slanka ;)

Fumle sa for siden:

Ååå, så morro!!!! Har alltid hatt lyst til å dra til USA! Hvor har du vært hen? Virker som du har hatt en fin tur da :)

Når vi snakker om bunader...
I likhet med bunaden min så har jeg en god del klær pakket vekk som jeg håper at jeg kan begynne å bruke igjen til sommeren. Den er grei, klær som blir for små når man går opp i vekt gjemmer man håpefullt på. Men nå begynner det endelig å vise litt at jeg er på vei ned i vekt, og det begynner å bli på tide å legge bort noen av de klærene jeg kjøpte meg i høst og vinter. Hva gjør dere med klær som blir for store? Pakker dem bort? Det er jo en veldig pessimistisk greie. Eller rett og slett gir dem til Fretex? Lurer på om jeg skal prøve meg litt som hobbysyerske og legge inn noen klær også.

Furine sa for siden:

Eg har lurt på det same Christine. Eg har ikkje lyst å kaste klea heller, men det fins ingenting ala Fretex der eg bur. Eg har sydd inn nokre ting (for hand for symaskina hatar meg :o) men det er ikkje alt som med mine sykunnskapar kan bli sydd inn på eit bra vis.

Grotingeling, ferien høyrest no berre veldig bra ut! Eccosko er dyre der heime ja! (her også, eg kjøper på outlet-greier i staden) Så gøy at du fann ting! Og ikkje dårleg vekttap heller!

Solange sa for siden:

Jeg har svigerinne og søster som jeg har krympet ifra, som jeg prakker de fineste klærne på....Resten hadde jeg tenkt til å legge i en av klescontainerene som er overalt her, regner med at det er noe fretex-greier? (Furine?) Jeg har et par veldig fine kjoler jeg har lyst til å få sydd inn, men spørs om det lønner seg. Syferdighetene mine stanser igrunn ved å legge opp bukser...

Furine sa for siden:

Solange, i følge ein kollega av meg så er det plenty slike containera i Wallonia, men eg har ikkje funne ein einaste ein i Flanderen! Ho har tilbydd seg å ta imot og putte i container for meg, men det blir jo litt pes å drage med seg på jobb.. Må tenke litt på det ;)
Har forhøyrt meg med samme kollega, det er mogleg å få sydd om kle i Brussel. I følge henne er det ikkje dyrt der. Det er ikkje så langt frå togstasjon heller.

Solange sa for siden:

Tusen takk for tipset! Kanskje jeg også skal tipse ei venninne som trodde jeg kunne hjelpe henne med å sy om en kjole, hvorpå jeg antagelig ødela hele kjolen.....Var da jeg fant ut at jeg skulle holde meg til å legge opp bukser:rolleyes: Rart det ikke er klescontainere i Flandern, de har jo ellers alt mere på stell enn i Wallonia, men kan jo være at det går så bra i Flandern at det ikke er trengende der....

Skal en tur til Brussel en av dagene, tenkte jeg skulle leite opp en bio-sjappe, prøve å finne JBKM og kokosmel.

Fumle sa for siden:

Det jeg har gjort er å prøve klær for hver 10 kilo jeg har gått ned og de klærna som har vært for store, ja det var synd... hehe... Har gitt bort 1 søplesekk til svigerinna mi, og resten har jeg gitt til Fretex! Har ikke planer om å gå opp i vekt igjen så da er det jo ingen vits i å ta vare på klær jeg drukner i ;)

Solange sa for siden:

Jeg elsker å rydde vekk for store klær:D:D:D Det liksom et så håndfast bevis på at man har gått ned! Jeg skal heller ikke ta vare på noe før jeg nærmer meg målvekt, skal ta vare på litt for store klær bare....Får sette en grense et sted på en vekt jeg ALDRI skal over igjen!

Elizabethcita sa for siden:

Jeg sparer på de fleste klærne foreløpig, men det er bare for å slippe å bruke så mye penger på mammaklær når jeg forhåpentligvis blir gravid... :) De klærne som uansett ikke passer til graviditeten enten syr jeg inn, gir bort eller sender til Fretex.

For en måneds tid siden hadde jeg en testrunde på alle klær som har vært for små, og det var sannelig en del av dem som begynte å passe igjen også ja... Det var litt motiverende det!! :D (Og det kan vel trenges etter en høykarbopåske med dårlig motivasjon...:o)

RIL sa for siden:

Slenger meg på denne tråden jeg også! Veldig nye her, begynte vel med egenkomponert lavkarbo - men heller mer og mer mot ketolyse (iom at jeg fant ut på en stix på jobb at jeg jo var i ketose...) Så jeg har i dag kjøpt boken, Slank med ketolyse. Men syntes jo de pillene var veldig dyre! Så jeg har avventet med å kjøpe de. Ser i boken at en "kan" la være å bruke de ... men... hva sier dere??? :o)

Og til bunad ja! Har en flink mamma som sydde og broderte bunad til meg da jeg var smekker og fin 15-åring, ca 55 kg og 154 høy! Jeg har vokst i bredden, men ikke høyden. Så nå er jeg 85 og fortsatt 154 høy! Så bunaden har vært sydd litt på, og ikke brukt - til den en dag før 17. mai ble stjålet fra boden vår! sinnsykt lei meg først, men nå fikk jeg jo faktisk forsikringpenger og en ny bunad som mamma nok en gang stilte opp og sydde og broderte i en større størrelse. men jaggu meg, så gikk jeg jo søren ta meg opp ca 15 kg fra den gang! Og fortsatt passer jeg ikke bunaden! Huff og huff... så jeg håper på en rask og flott nedgang til 17. mai (under 6 uker til!!!) slik at den passer! Skulle jo gjerne ha gått ned 15 kg til da, men det tror jeg ikke går. Så hvis jeg håper på 7 og går ned 10 - er jeg fornøyd!!! hahaha... :o)

Solange sa for siden:

Ja, da er vi to som krampehåper på rask nedgang til 17.mai:) Vi får bare være flinke og stå på! Jeg har også 15 kilo ned til der hvor jeg var da bunaden passet, men har et litt urealisktisk håp om at det skal la seg gjøre å presse seg inn i den om 5-6 kg....Den som lever får se!

RIL sa for siden:

Egentlig er jo hovedmålet mitt å ha gått "bra mye" ned til sommeren. Da skal jeg være forlover for bestevenninna min, hun skal gifte seg på Mallorca. så det er jo selvsagt da jeg ahr veldig lyst til å se best ut. Men, skal jo ikke ta med bunaden da... hahaha... DET hadde tatt seg ut!

Nå er det akkurat i underkant av 11 uker til vi drar til Mallorca, og hadde egentlig tenkt med 10-15 kg til da. men om de er vekk til 17. mai, hadde det som sagt vært supert! GUD, så digg det hadde vært å komme seg ned på 60-tallet igjen! puh... jobbejobbe16 kg til jeg begynner på 60-tallet... hmmmm... MÅ jo bare sette igang med ketolyse da, og ikke surre med "bare" lavkarbo... hehe... Skal lese ferdig boken jeg kjøpte idag, så får jeg se om jeg skal kjøpe de pillene imorgen.. Men synes de er veldig dyre da... Dyrt å være tjukk!

Kitt sa for siden:

Om du tenker i forhold til andre tilsvarende piller som du kan kjøpe hver for seg på apotekt feks, så er de ikke så dyre. Det er bare det at man må kjøpe så mye sånn i starten!
De viktigste for meg er magnesium, uten får jeg veldig lett rastløse legger og litt kramper!:eek:

Lykke til med målet ditt! :heia:

USA kan absolutt anbefales! Masse gøy å finne på, spesielt kanskje i Florida. Nevner kjapt; Disney World, Seaworld, Busch garden, Everglades, Key West, Kennedy Space Center, strender og mye mye mer (been there, done all that). Denne gangen startet vi i Orlando (Florida) med en dags shopping på Florida Mall, før vi pakket leiebilen (Cadillac) og kjørte vestover mot Mobil (Alabama). Brukte en dag på USS Alabama som er et krigsskip (Battleship) fra 2. verdenskrig, og som i dag er museum. Her fikk vi også sett stelth-flyet som amerikanerne brukte bl.a. i den første Irak-krigen (samboeren's interesser, men kjekt å få litt live-historie). Deretter kjørte vi videre til Tunica (Mississippi), hvor det finnes et Las Vegas wana-bee Casino-område. Ble litt nedtur, da vi har vært i Vegas tidligere - mye bedre der, mer underholdning og stemningen er helt annerledes. Memphis (Tennessee) neste. Her stod Sun studio, Graceland og Beal street på lista - dette var tredje gang i Memphis. Videre gikk ferden til Norway Ranch som ligger ca 3 1/2 timers kjøring vest/nordvest for Memphis i Arkensas. Her møtte vi til alt overmål Bjøro Håland........ Men her var det kaldt (ca 8-10 grader), så vi ble bare en dag før vi snudde nesen østover mot Charlston (South Carolina) - kjørte da via Nashville og Chattanooga (Tennessee) samt Atlanta (Georgia). Fra Charlston gikk ferden tilbake til Orlando, hvor vi tilbrakte de siste dagene i sol og varme - lekte litt i Busch garden og besøkte en skytebane hvor vi fikk prøvd alt fra revolver (type vesternfilmer) til AG3 og automatgevær. Så du forstår, vi reiser rundt og besøker forskjellige steder, ser masse forskjellige ting når vi er i USA.

RIL sa for siden:

ja, det er vel sånn at det blir mye i begynnelsen.. jeg har jo ikke fått lønn ennå, så... men skal til byen hvert straks, så da går jeg vel innom meny og kjøper de der pillene... hmmm... jaja... som sagt, dyrt å være tjukk! hahaha... :):(:confused:

Popp sa for siden:

Jeg gjør bare sånn:

Da må jeg bare svare;

Minni1 sa for siden:

Da har jeeg veid meg i dag og vekta viser 700 gr. mindre enn på tirdag.

Det er så deilig å se .

Og i dag skal jeg fylle kjøleskapet mitt igjen med salater og diverse annen mat om er bra for skrotten min.

Nok en deilig aprildag. Jeg har bakt solsikkebrød lchf-bloggen.blogspot.com/2010/01/solsikkebrd.html som nå står til kjøling på benken, og snart er det tur med mann og hund. :_online2l

Jeg har begynt å parkere bilen et stykke fra jobb og må da gå 20 min hver vei. Det blir over 3 timer med gåing pr.uke det!
Ikke alltid de store endringene som skal til. Dette er svært overkommelig for meg. Og når det blir turer i helgen, og faktisk et par kveldsturer i uken også, så blir det fort 5-6 timer uken med trim. Moro å tenke på.

Maya77 sa for siden:

Sliter litt med motivasjonen nå. Er vel fordi jeg er syk. Kraftig forkjøla og ille vondt i halsen.
Men selv om jeg sliter nå, så er jeg meget fornøyd med -8kg på 4 uker.
Håper formen blir bedre snart. 3 dager uten å få rørt noe på meg er ikke bra.

Fortsatt god helg til dere alle :)

Minni1 sa for siden:

Så flink du er Trivselsdamen. Det var jo kjempelurt.

Maya77 håper du snart blir bedre og at motivasjonen kommer tilbake for fullt. 8 kiloi minus er jo veldig bra.

Jojodama sa for siden:

Huff.. føler meg som verdens lateste menneske nå da, som har 10 minutter å gå til jobb, men faktisk KJØRER!!!!!!!!!! :o Men det er bare de dagene jeg har helg og kveldsvakter.
På dagvaktene er jeg flink og går til jobb (fordi mannen må ha bil så han får levert i barnehagen...hehe)

Fumle sa for siden:

Kriiiiiiiiiiiiiise!!!! Vekta mi har tatt kvelden på veiedagen! furt

Veide meg 10 ganger og alle 10 gangene så viste vekten alt mellom 1 kilo ned og 3 kilo opp.. Hmmm... Noen som har anbefaling på en litt mer stabil vekt enn den som nå ligger pent plassert i søplebøtta? hehe..

Skikkelig dårlig gjort å ta kvelden på veiedagen da!
Jeg bruker Wii-fit til vekt jeg, for den fører statistikk for meg også og det synes jeg er så kjekt. Ikke like kjekt når jeg blar tilbake i tid og ser tidligere jo-jo slankinger da. Men den tiden er nå forbi. Lover.

Jeg må forresten juble litt nå. Veide meg i går og er nå over halvveis til målet mitt om 80 kg! :heia:
Jeg har bestemt meg for å ligge på det en stund før jeg slanker videre, så jeg kan gradvis føle meg frem når det gjelder hva som er idealvekten min. Selv om jeg nok har noen kilo igjen å gå ned etter det.

vaskeklut sa for siden:

Gratulerer, christine76! :D

Jeg for min del hater platåer :mad:

Maya77 sa for siden:

Sitter å håper på litt energi her. Har vært syk i 1 uke, så nå er jeg møkka lei :( Er inne i mi 5.uke med spis deg slank nå, men sliter med å få i meg maten grunnet null matlyst.
Har ikke veid meg den siste uka pga mensen og sykdom.
MEN til helga kanskje.

Lever i håpet :)

Popp sa for siden:

Litt klaging fra meg også. Kl er snart 23 og jeg sitter forsatt å jobber. Heldagsmøte i morgen - huset ser ut som et lite kaos etter at vi har flyttet hjem igjen. Mensen har kommet og føttene har est ut (skjønner ikke at kroppen trenger å holde på alt det vannet) Jeg går rundt og er små sulten - sikkert pga mensen det også :( Jeg vil har ferie igjen. Eneste lyspunktet er at våren er kommet....

vaskeklut sa for siden:

Maya77 og Popp: :klem: Det blir snart bra :D

Minni1 sa for siden:

en klem fra meg også :klem:

storemyy sa for siden:

Hvordan får man sånn weight loss ticker som signatur. ny hær... Har laget en, men vet ikke hvor jeg legger den inn...

Deilig vær i dag også. Synes vi har hatt en flott april. Ser ikke snurten av askeskyer her helt i sør. Trimmingen går det bra med, og vekten sakte, men sikkert nedover. Jeg lever med mer karboer i helgen, og ukedagene er strammere mtp vektnedgang. Får se hvordan dette tusler og går. Har det veldig fint med denne rytmen.
God søndag til alle.

Fumle sa for siden:

Jeg har begynt å trene!!!!!

Fumle sa for siden:

Jeg har begynt å trene!!!!!!!!!! :visemuskl
Er så imponert over meg selv at jeg nesten sprekker her! hehe... Så NÅ kan kampen mot de siste kiloene offisielt begynne :boxing:

vaskeklut sa for siden:

Respekt! :eek:

Jeg skulle ønske jeg hadde motivasjonen til det. Altså, jeg HAR jo på en måte motivasjon i alle kiloene som skal av, men det er den der ¤&/(%¤@@#"¤ dørstokkmila da.. Sukk. Noen som føler for å dytte meg i ræva til å gå en tur i det minste, noen ganger i uka? :p

Maya77 sa for siden:

Vaskeklut: Kan godt gå tur sammen deg jeg :)

Så flott!
Begynte selv å trene for et par måneder siden, og har fått så mye mer overskudd etter at jeg begynte med det.

Fumle sa for siden:

Nei det som er greia er at motivasjonen min ligger i armreduksjonen jeg skal ta 21 Juni, og jo mer jeg klarer å gå ned til den tid, jo mer fett tar de av armen så da var det ikke vanskelig gitt!!! Forrige uke var jeg der 6 dager og det har jeg planer om denne uken også!!

Er jo så GØY!!!! :D

vaskeklut sa for siden:

Det høres jo supert ut!

Kanskje det er noen andre her i tråden som bor i Trondheim og som kunne tenkt seg å være med på noen gåturer innimellom?

Jeg gikk faktisk en tur i dag da:D en drøy halvtime bare, men det er mer enn ingenting :D :visemuskl

Trondheim.......... :love:
Må si jeg savner Bymarka, Estenstadmarka/Strindamarka, Tillermarka og stiene rundt Lade - her har jeg tasset og syklet myyyyyye (ja også litt skigåing faktisk :p)
Bare å kunne ta trikken til Lian og gå til Skistua og tilbake er en kjempefin tur - ca 7 km tur/retur. Eller ta bussen til Byåsen butikksenter, gå inn via Teisendammen og Sommersæter og inn til Elgseterhytta (en del motbakker der) med retur samme vei. Åååå hvor jeg merker at jeg savner turmulighetene i Trondheim:nedfor: - ja savner vel egentlig Trondheim i sin helhet....

vaskeklut sa for siden:

BRØØØØØØØØD!!! BRØØØØØD!!!! hoppe rundt i ekstase :w00t::sikle:

Jeg hadde helt gitt opp brødprosjektet mitt. Altså, lavkarbobrød. Av alle de jeg har lagd så har de smakt guff, og de jeg ikke har prøvd ar jeg ikke prøvd fordi de skulle ha så mye ...dilldall som koster masse penger. I kveld prøvde jeg Dreamy sine grove tekaker! Var like før jeg løp rundt huset (men bare nesten!!) av lykke. De smaker brød! De har til og med tilnærmet konsistens :D Namnamnam!! hoppe opp og ned :D

Link til oppskrifta

Grotingeling: Ja, det er superfint her :D Jeg elsker byen min for alt den er verdt! Det er så digg å slå seg ned på marinen eller festningen med en is eller kald øl. Hvilket får meg til å tenke.. Hva skal en slå seg ned med nå når man ikke kan kjøpe is på butikken og sånn? :eek:

Marinen ja, og festningen..... har mange gode minner fra begge steder - og Munkholmen - ikke glem Munkholmen (du skjønner at jeg er trønder eller????)

Hva med jordbær og fløte, og evt. en god tørr hvitvin som erstatning for is og øl?

Bakklandet, Lykkens portal, Samfundet - nei nå må jeg snart ta meg en tur oppover kjenner jeg

Maya77 sa for siden:

Jippi :) Endelig er motivasjonen og energien tilbake. Ikke nok med det. Jeg er nå 10kg lettere på 5 1/2 uke :) :) :) Har trent vær dag denne uka HERLIG :)

Ha en topper kveld ;)

Så flott Maya - og gratulere med fantastisk resultat :heia:

Fumle sa for siden:

WOW!!!!! Gratulerer med et kjemperesultat!!!!!!!!!! Hva har du trent for noe?

vaskeklut sa for siden:

Nå gir jeg meg ende over og gir snart opp her. Jeg har spist lite karber og mye fett og går endatill OPP i vekt for tida :confused: :mad:

Veide meg i morges, og totalt siden utskeiinga i mars har jeg gått opp 4,5 kg!!:nei: Uææh. Blir litt redd av dette kjenner jeg, jeg vil jo ikke OPPOVER!! :eek::eek::eek:

Jeg som skulle ned tre kilo til 17. mai..

Lurer* sa for siden:

Heisann!

Lenge siden jeg har vært innom dere. Jeg holder fremdeled på med lavkarbo, men merker at jg har lettere for å skli ut nå enn for noen mnd siden:( Skal stamme meg opp og skjerpe meg, jeg vet at dette fungerer for meg! Og jeg vil forsette å gå ned i vekt.

Det er så deilig at snøen er nesten helt borte, er mye ute i hagen og det er så godt at det er lyst ute!

Vaskeklut STOR klem til deg, har dessverre ikke noen svar å komme med. Men jeg forstår frustrasjonen din!! klem

Popp sa for siden:

Vi skal bli servert et brød fra hun på klinikken neste gang det er kursdag - skal legge ut oppskrift på den om det er god! Jeg kan ikke spise brød helt enda, men da skal jeg prøve tekakene. Lurer på om jeg kommer til å løpe rundt i huset :D

Fumle sa for siden:

Kjenner til den frustrasjonen... Snikveide meg her i går og var opp 400 gram... Håper for universets skyld at det kun er pga treningen!!!

vaskeklut sa for siden:

Sukk, enig med du. Jeg kan jo lure meg selv til å tro at det er vann i kroppen fordi jeg har gått tur og sånn, menneh :rolleyes: Vi hadde gjester her i går, jeg tryna legendarisk i browniesen og isen gitt. Og selvfølgelig som alltid, sukkerinntak skaper sukkersug. Så det gikk skeis i dag og. Hm. Jeg tror jeg skal glemme denne helga og prøve på nytt igjen i morra jeg :o

Popp sa for siden:

Ny uke - nye muligheter! For nå har jeg bestemt meg for at denne uken er uken jeg skal begynne å trene. Etter å ha prøvd å komme meg på SATS siden februar, så kjente jeg at jeg bare ble deprimert når jeg innså at jeg ikke har klart det hverken i febr, mars eller nå i april. Ikke noe SATS enda, men gåturer eller hoppe på trampolinenen med barna. Planen er alt fra 10 min til 20 min 4-5 gr i uken. Det skal jeg klare! :visemuskl

Popp sa for siden:

Det syns jeg også du skal gjøre! :cool: Ikke noe morro å tenke på det nå i ettertid hvor du ikke får gjort noe med det. Du får heller svette deg av brownisen og holde deg til lavkarbo. Håper sukkermonsteret holder seg unna deg.

Kitt sa for siden:

Gooood plan!:D
Jeg har glemt de siste 10 dagene og har spist svært så ketolyse- vennelig frokost! Måtte motivasjonen være med oss!:heia::heia::heia:

Jannicke sa for siden:

Hei jenter.....

Jeg var en del på forum her før jul, men siden jul har det meste gått til helvete,unnskyld språket.

Jeg er tyngre enn noen gang, og starter hver dag med ketolyse frokost, og tenker at "i dag....i dag skal jeg ikke sprekke........."

Nåvel, langtidssykemelding og en særdeles smertefull plantar facitt-betendelsestilstand i senefestet til hælkappa i foten bla bla bla, har gjort meg ute av stand til å være spesielt fysisk aktiv.

Og ergometersykkelen i boden, jo den står jo godt der den.....:o
Huff.

Jeg skal i høst få en gbp operasjon, dersom alle videre undersøkelser gir "grønt lys".

Men jeg vil no ned i forkant, det er bra sies det!!

Jaja, måtte motivasjonen stå oss alle bi denne dagen og uken som kommer.

vaskeklut sa for siden:

brøle og hoppe opp og ned

Sukkersug, gå din vei!! :realmad: :krangle:

..Jeg gir meg ikke så lett altså :o

RIL sa for siden:

[quote=

Nåvel, langtidssykemelding og en særdeles smertefull plantar facitt-betendelsestilstand i senefestet til hælkappa i foten bla bla bla, har gjort meg ute av stand til å være spesielt fysisk aktiv.

quote]

hei hei!

jeg sliter med det samme! Fyttirakkern, det er noe dritt! har slitt med det siden juli 09, og humper fortsatt frem og tilbake med den dumme foten.. Så jeg har nå begynt med ketolyse for å gå ned i vekt for at jeg tilslutt skal kunne bli bra av det! FØØØØLER med deg har du vært plagd lenge med det?

Jeg har begynt med spinning, (har holdt på med det før), og det funker greit med en vond fot altså.. Så jeg var både i går og idag, jeg stolt :o

Så du får kanskje prøve den ergometersykkelen i kjelleren! sender MaSsE mOtIvAsJoN Har selv sprukket noen ganger siden oppstart (ehe....), men når man først har klart en held igjen, så er det som en snøball som ruller! Så du får stålsette deg, og motviere deg utover dagen! sender mAsSe GoDe TaNkEr

vaskeklut sa for siden:

Sukkersug borte! :D:D

Edit: Venninne inviterte akkurat på sjokoladeboller og jeg takka nei! stolt :D

Popp sa for siden:

Dyktig jente!

Fumle sa for siden:

KJEMPEBRA!!!!!!!!! Stolt av deg

Fumle sa for siden:

Jeg har en pitteliten mistanke om at det kanskje slipper taket nå vektmessig sett, etter 3 uker med treningen..... Tør ikke å ha noen forhåpninger i det hele tatt før jeg står på vekta på mandag!

sistegang sa for siden:

Jeg er ny her inne, og har brukt mye tid på å surfe rundt. Som dere ser av "tickeren" har jeg litt av en jobb foran meg, men er veldig optimistisk nå. Det er defor deprimerende å se andres "tickere". Veldig mange har en start BMI som er lavere enn den jeg håper å komme ned på. Derfor er det godt og ha 30+ for oss sjøl.
Lykke til alle sammen med jobben vi skal gjøre.

vaskeklut sa for siden:

Velkommen hit, sistegang! :D Vi skal ta godt vare på deg vi!

Jeg sitter her og irriterer meg grønn :p Jeg sitter og nileser til eksamen, og merker det straffer seg å bo rett ved en videregående skole fra 30. april til 17. mai... :o Jaja, godt jeg har hørselvern og ørepropper :D

Sukkerfri sa for siden:

Hei dere..

Har ikke akkuratt vært frempå her i tråden men har lest alle innlegg..

Nå sliter jeg med et meget irriterende platå og jeg blir GAL.. Jeg bare lurer, siden jeg på en måte har funnet ut med meste her selv.. Hva i alle dager skal jeg gjøre for å kome igang igjen? Leser om Han/hun som har gått ned 10kg på 5 1/2 uke.. Jatakk sier nå bare jeg.. Jeg vil og!!!
Har ikke fått til så mye trening men i min matplan - utarbeidet av en ernæringsspesialist i sverige.. www.soberkonsult.se
Hun økte fett-mengden ganske betraktelig og økte noe på protein, og la inn et eget treningsmåltid for dager med trening..

Jeg blir så frustrert!!! Hva skal jeg gjøre for å komme igang igjen? Hva spiser dere eksakt for å gå ned masse på ketose? Lurer på hvor store forskjeller det er i forhold til min matplan..

vaskeklut sa for siden:

Alle går ned forskjellig. Jeg har brukt nesten syv måneder på å gå ned 15 kg. Noen går ned så mye bare på et par måneder, noen bruker like lang eller lengre tid. Et råd er å se om du spiser noe som inneholder sukker eller andre søtstoffer, det ødelegger hos mange. Søtstoffer (gjerne kunstige) har tendensen til å gjøre at ting stagnerer helt for noen. Evt kan du se om du kan bytte ut noen av matvarene dine, det kan hende det er "feil" type karber. Eeeeeller, så kanskje du rett og slett spiser for mange karber?

Trening er alltid et pluss, selv om jeg ikke skal være den som roper høyest akkurat der :o

Maya77 sa for siden:

I dag skriver vi 2.mai gitt. Her ute er det blitt hvitt i løpet av natten :( Men jeg skal Ikke klage. Har holdt på med spis deg slank i 8 uker nå. Vekta viser minus 11.7kg. Har nettopp gitt bort 2 svartsekker med for store klær :) Har til dags dato ikke skeiet ut, og er rimelig stolt av meg selv. Trener styrke og kondisjon 4-5 ganger i uka. Er et helt nytt menneske nå.

Ønsker alle en riktig fin søndag :)

PS: Har bursdag i dag, men har ingen planer om å spise kake :)

Popp sa for siden:

Gratulerer med dagen :heia:
Og jeg synes du har vært kjempeflink - ca 12 kg er utrolig bra!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.