Disse ble veldig gode, og tok ikke noe tid å lage...
Ble ca 45 stk ut av hele røra, og hver enkelt inneholder ca 0,7 g karbohydrat...jeg eeeeeeeeeeeeeelsker godis, g tru meg...2 holdt i massevis faktisk...
2 egg
50 g smør smelta
ca. 12 ss splenda...(eller etter smak da....)
200 g kokosmasse(landlord sin inneholdt lite karber)
pisk egg til eggedosis, rør inn alle ingrediensene.
Form runde små topper på bakepapirkledd plate.
Stek i ca 10 min på 180 grader..eller til de da begynner å bli brune...
Bare huggelig...tok søthungeren min ihvertfall:)
De blei kjempegode:) Nesten som kokosmakroner, bare med litt annen ettersmak...:)
Var usikker på søtningsmiddelet, men hadde bare splenda....noen som veit om noe med enda mindre karber???? For det er jo det som drar opp innholdet i de...
Vanlige kokosmakroner er jo så klart ikke lov...og så lenge du ikke spiser hele røra, så er det ikke mer enn 0,7 g krb i en topp...så om det daglige krbinnholdet du skal ha ikke overskrides så kan du så klart så klart spise en eller to av disse..?
Landlord sin kokosmasse inneholder ca 10 g. karber, mens ICA har en type (Ica sitt eget merke) som kun inneholder 6,5 g. Ikke særlig dyr heller, 7 kroner for 200 g.
:mad: De smakte helt merkelig. Sukkeret fra spisdegslank var ikke bra. Det virker som den har klumpet seg istedet for å blande seg med eggedosisen. Må nok prøve igjen i morra med natren, men hadde lissom alt i hus nå... Jaja, nye lodd, nye gevinster. ;)
Jeg spiser dem lell jeg :D
Har ikke peiling på sukker fra spisdegslank, men selv smakte jeg det til med sukrin, og hadde oppi én ss splenda i tillegg (for å få den "riktige" søtsmaken), og det fungerte kjempefint :)
Går helt fint å lage disse uten sukker el splenda også. De blir kanskje litt mindre faste, men men. Jeg lager dem større, så får kasnkje en 15 - 20 ifra røra.
Jeg tok kakao i noen av dem, bare for å smake lissom og det var godt... Altså så godt det kan bli med "litt rare sukkerklumper";). Men okkesom så er det tydelig at de må være gode iom disse var spiselige for meg. Men men.. Alt går i grisen :hungry: Sånn er det bare.
Hihi! Jeg prøvde å lage dem som kjeks på en måte, bare legge det flatt utover og rute opp med pizzahjul - utrolig digg med jordbærsyltetøy og rømme på! :D
Hehe, jepp. Er utrolig hvor mye man egentlig kan variere på denne kuren! Nå er jeg riktignok en av de heldigere, for søtningsstoffer, melkeprodukter, lettbrus og slike vanlige partystoppere ser ikke ut til å ha noen særlig effekt for min del, og da kan man jo unne seg litt mer innimellom.. Men herlig, herlig! :rolleyes:
Å jebaluba! Jeg elsker kokos og disse var bare himmelsk og farlig gode!:spisesnak
Sikkert deilig med smeltet 70-86 % sjokkis oppå, men nå måtte jeg gi meg før brettet var tomt... kremt
Forresten, holdt med 8 ss splenda her også - og gjerne mindre enn det!
Jeg stekte dem nok litt lenger enn 10 min, for de ble ikke litt brune før det. Smakte på en og den var veldig god. Men kunne nok kanskje laget dem mindre, for det var mektig og nok å tygge på :)
Tenkte jeg skulle prøve ut denne oppskrifta...men om derer kun får 18 stk av oppskrifra, så blir det jo betydelig mere karber pr stk enn det som står i første innlegg.... Kanskje ikke så lurt å spise så mange da..ihvertfall om man er i ketose..hmm
Jeg har et brett stående i ovnen nå...veldig spent!!!! jeg fikk 17 av denne oppskrifta..så det er jo ikke så stor forskjell.
Det som er "farlig" er at jeg er alene, og kan fort finne på å spise opp alle sammen selv...vel og merke over noen dager, vil jeg tro:) hehe, så jeg har gardert meg med min bror som skal stikke innom å hente halvparten!!
Har den store teste-oppskrifte-dagen i dag..så når disse er ferdigstekte, så skal jeg lage foccacciaen:cool:
WOW!! Skikkelig gode!!!! Har spist 2 stk allerede...kunne sikkert spist en til..men jeg skal jo lage foccaccaien og i dag, så jeg må nok gi meg etter disse 2..
Jeg har prøvd å regne litt karber nå her.
Jeg har brukt kokosmasse fra Ica, inneholder 6,5 gr pr 100 gr, altså blir jo det 13 gram. Smør er vel ingenting? Egg er ca 0,6 ganget med 2 egg, er la oss runde opp til 2(for å ta litt i)
Det blir jo totalt 15 gram.
Jeg har dessverre ikke digital vekt,så jeg aner ikke hvor mye en ss Splenda veier..noen som vet?? Jeg brukte 8 ss nå..
Så, da er det 15 gram pluss Splenda...stemmer ikke det?? :confused:
Disse var verdt å lage ja de var gode men jeg klarer ikke spise mange av dem.!:)De ble søte ,hvis jeg lager dem igjen tror jeg nok at jeg tar mindre søtning i:)
Nå har jeg bakt forskjellig lavkarbo ting til jul. Så tenkte jeg jeg skulle prøve denne, siden det såg kjapt gjort. Er egentlig ikke veldig glad i kokkosmakroner.
MEN disse var av de aller beste jeg har baket. :) Det at det var litt smør i gjorde de saftige og ikke tørre. Veldig bra. Skal lage en posjon til i dag, så jeg får fylt boksen.
Forskjellen jeg gjorde fra originalen var at jeg hadde 7 ss sukrinmelis og en 1/2 ts vaniljepulver. Det ble søtt nok.
Nå har jeg nettopp laget en porsjon til jul. I likhet med flere andre så fikk jeg mindre antall kokostopper enn angitt i oppskriften. Jeg fikk 30 stk i en ok størrelse. :)
Veldig greit å ha litt fornuftige fristelser på lur i julen. Syns i alle fall de smakte veldig likt "vanlige" kokostopper. :p
Bakte disse igår og de blei kjempe gode! Brukte bare sukrin og den ga nok litt kald ettersmak. Så neste gang blir det litt blanding av sukrin med noe annet.
mixmaster går varm her uten at jeg får eggedosis. er det fordi jeg bruker nustevia som søtning?
kan jeg putte i de andre ingrediensene og få kokostopper selv om jeg ikke får til eggedosis?
hmm- ble en slags ganske tynn eggedosis etterhvert, men den falt helt sammen da jeg rørte inn kokosmasse og smør. jeg lagde da topper og putta de i ovnen, så får det bli det det blir. prøve på nytt en annen dag med tagatesse som søtning :)
Laget en dobbelporsjon av disse idag. Enkel og grei oppskrift! Jeg liker veldig godt at hele egget brukes :) og ikke bare eggehvite. Jeg bruker foresten sukrin og tagatose som søtning
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.