< Tilbake til oversikten

Kokostopper, superraske

julianne sa for siden:

Disse ble veldig gode, og tok ikke noe tid å lage...
Ble ca 45 stk ut av hele røra, og hver enkelt inneholder ca 0,7 g karbohydrat...jeg eeeeeeeeeeeeeelsker godis, g tru meg...2 holdt i massevis faktisk...

2 egg
50 g smør smelta
ca. 12 ss splenda...(eller etter smak da....)
200 g kokosmasse(landlord sin inneholdt lite karber)

pisk egg til eggedosis, rør inn alle ingrediensene.

Form runde små topper på bakepapirkledd plate.

Stek i ca 10 min på 180 grader..eller til de da begynner å bli brune...

Vel bekomme...det døyver verste søthungeren...:)

sirimor sa for siden:

Uææææ.....fristelser i fleng her i dag. Takk for oppskrift:)

Kitt sa for siden:

Disse skal lages i helgen!:sikle:

crystall sa for siden:

Må jo ikke legge ut godis oppskrifter med ingredienser jeg faktisk har!:eek::p Blir jo farlig det... knis
Får lage til helgen, får besøk da:)

StegforSteg sa for siden:

Dette blir til helgen ja :jummy:

Dortemor sa for siden:

Elsker kokos også er det snart helg:D Dette må prøves..

Georgine sa for siden:

Lurer på om det går an å bruke stevia i stedenfor splenda? :)

De høres utrolig gode ut!

lifejack sa for siden:

Tror sikkert både stevia og sukrin (evt en herlig kombo) funker bra i disse for oss au naturel'ere;)

julianne sa for siden:

Bare huggelig...tok søthungeren min ihvertfall:)
De blei kjempegode:) Nesten som kokosmakroner, bare med litt annen ettersmak...:)
Var usikker på søtningsmiddelet, men hadde bare splenda....noen som veit om noe med enda mindre karber???? For det er jo det som drar opp innholdet i de...

Georgine sa for siden:

Det fungerte glimrende med stevia, ble nesten for søte :D

crystall sa for siden:

Står i ovnen NUH! :D

Kitt sa for siden:

De smaker om mulig enda bedre med litt smeltet mørk sjokolade over!:D:sikle:

Må seriøst skjerpe meg for å ikke spise opp hele boksen!:o

sunnereliv sa for siden:

Er det lov å spise kokostopper?

julianne sa for siden:

Vanlige kokosmakroner er jo så klart ikke lov...og så lenge du ikke spiser hele røra, så er det ikke mer enn 0,7 g krb i en topp...så om det daglige krbinnholdet du skal ha ikke overskrides så kan du så klart så klart spise en eller to av disse..?

julianne sa for siden:

Nå skal ikke jeg sin det for sikkert i ditt tilfelle da...for Lindberg har jeg veldig lite peiling på egentlig....:)

ada-emilie sa for siden:

Noen som har forsøkt med olje istedenfor smør? Hva med vaniljeessens i?:)

Karla sa for siden:

OMG! Jeg har spist mange av disse i dag!
Fulgte oppskriften, men tilsatte litt (1/3 plate) 70% sjokolade og bittelitt mer smør, det var nydelig!! :)

Barna likte dem også. Tok 9 ss sukrin i stedet for 12, jeg syns de faktisk var litt for søte. Så neste gang blir det 7-8 ss.

StegforSteg sa for siden:

Da er disse ute av ovnen :D

Jeg tok også 8 ss splenda og synes det var mer enn nok ;)

MAR sa for siden:

Landlord sin kokosmasse inneholder ca 10 g. karber, mens ICA har en type (Ica sitt eget merke) som kun inneholder 6,5 g. Ikke særlig dyr heller, 7 kroner for 200 g.

:)

Vettel sa for siden:

Hvorfor inneholder ulik kokosmasse ulik kh? Er ikke kokos kokos da...?

MAR sa for siden:

Er jo sånn med massevis av varer, at de har ulikt innehold av karber.. Best å sjekke uansett tenker jeg :)

Labomba sa for siden:

Er det noen av dere som har prøvd spisdegslank.no sukker? Det er ingen karber, men vet ikke om jeg kan bake med det??

Kitt sa for siden:

Mener det var spisdegslank sukker Mona hadde brukt i sjokoladekaken hun hadde med hit i går!

Labomba sa for siden:

Åh så bra!!! :D Da må jeg prøve dem. Første mål i morgen tidlig. Takk.

Labomba sa for siden:

:mad: De smakte helt merkelig. Sukkeret fra spisdegslank var ikke bra. Det virker som den har klumpet seg istedet for å blande seg med eggedosisen. Må nok prøve igjen i morra med natren, men hadde lissom alt i hus nå... Jaja, nye lodd, nye gevinster. ;)
Jeg spiser dem lell jeg :D

MAR sa for siden:

Har ikke peiling på sukker fra spisdegslank, men selv smakte jeg det til med sukrin, og hadde oppi én ss splenda i tillegg (for å få den "riktige" søtsmaken), og det fungerte kjempefint :)

barfor sa for siden:

Går helt fint å lage disse uten sukker el splenda også. De blir kanskje litt mindre faste, men men. Jeg lager dem større, så får kasnkje en 15 - 20 ifra røra.

Labomba sa for siden:

Jeg tok kakao i noen av dem, bare for å smake lissom og det var godt... Altså så godt det kan bli med "litt rare sukkerklumper";). Men okkesom så er det tydelig at de må være gode iom disse var spiselige for meg. Men men.. Alt går i grisen :hungry: Sånn er det bare.

MAR sa for siden:

Hihi! Jeg prøvde å lage dem som kjeks på en måte, bare legge det flatt utover og rute opp med pizzahjul - utrolig digg med jordbærsyltetøy og rømme på! :D

Labomba sa for siden:

Åh, der sa du noe ;) Deilig med noe søtt altså. Tar dem med som kos på kveldsvakta. Godt å ha noe moms etter tørre knekkebrød :)

MAR sa for siden:

Hehe, jepp. Er utrolig hvor mye man egentlig kan variere på denne kuren! Nå er jeg riktignok en av de heldigere, for søtningsstoffer, melkeprodukter, lettbrus og slike vanlige partystoppere ser ikke ut til å ha noen særlig effekt for min del, og da kan man jo unne seg litt mer innimellom.. Men herlig, herlig! :rolleyes:

Timiane sa for siden:

Så sodt! Hadde litt sjokolade på toppen etter at de var stekte. Min favoritt:)

Zuma sa for siden:

Å jebaluba! Jeg elsker kokos og disse var bare himmelsk og farlig gode!:spisesnak
Sikkert deilig med smeltet 70-86 % sjokkis oppå, men nå måtte jeg gi meg før brettet var tomt... kremt
Forresten, holdt med 8 ss splenda her også - og gjerne mindre enn det!

Takk for en diggers oppskrift!

LilleMill sa for siden:

Lager dere dem veeeeldig små? Jeg fikk bare 18 stk ut av røra jeg. Ca en toppet ss pr stk.

Zuma sa for siden:

Jeg gjorde som deg og fikk også 18 stk. Passe store! :) Og så stekte jeg de kun i 6-7 minutter.

LilleMill sa for siden:

Jeg stekte dem nok litt lenger enn 10 min, for de ble ikke litt brune før det. Smakte på en og den var veldig god. Men kunne nok kanskje laget dem mindre, for det var mektig og nok å tygge på :)

Fofa sa for siden:

Tenkte jeg skulle prøve ut denne oppskrifta...men om derer kun får 18 stk av oppskrifra, så blir det jo betydelig mere karber pr stk enn det som står i første innlegg.... Kanskje ikke så lurt å spise så mange da..ihvertfall om man er i ketose..hmm

Kitt sa for siden:

Man orker uansett ikke mye av dette. Utrolig godt, men veeeldig mettende!:D

Fofa sa for siden:

Ok:)
Men da må jeg kanskje prøve meg på dem i helga!!

Zuma sa for siden:

Med 18 stk blir innholdet 1,75 g KH pr stykk. Og som flere andre omtaler kokostoppene; man klarer ikke mange før magen er mettet. ;)

Fofa sa for siden:

Jeg har et brett stående i ovnen nå...veldig spent!!!! jeg fikk 17 av denne oppskrifta..så det er jo ikke så stor forskjell.
Det som er "farlig" er at jeg er alene, og kan fort finne på å spise opp alle sammen selv...vel og merke over noen dager, vil jeg tro:) hehe, så jeg har gardert meg med min bror som skal stikke innom å hente halvparten!!

Har den store teste-oppskrifte-dagen i dag..så når disse er ferdigstekte, så skal jeg lage foccacciaen:cool:

Fofa sa for siden:

WOW!! Skikkelig gode!!!! Har spist 2 stk allerede...kunne sikkert spist en til..men jeg skal jo lage foccaccaien og i dag, så jeg må nok gi meg etter disse 2..

Jeg har prøvd å regne litt karber nå her.
Jeg har brukt kokosmasse fra Ica, inneholder 6,5 gr pr 100 gr, altså blir jo det 13 gram. Smør er vel ingenting? Egg er ca 0,6 ganget med 2 egg, er la oss runde opp til 2(for å ta litt i)
Det blir jo totalt 15 gram.
Jeg har dessverre ikke digital vekt,så jeg aner ikke hvor mye en ss Splenda veier..noen som vet?? Jeg brukte 8 ss nå..
Så, da er det 15 gram pluss Splenda...stemmer ikke det?? :confused:

sæterjenta sa for siden:

Børster støv av denne...

De står i ovnen nå, så nå sitter vi alle og venter i spenning. Jeg brukte 4 ss sukrin og 4 ss splenda. Fikk 20 ganske store topper av røren.

Bøtt sa for siden:

Har akkurat satt første brett i ovnen nå:)
Er jo greit å lage til jul da slik at jeg har noen kaker i boksen jeg kan spise :D
Takker for oppskrift:)

Bøtt sa for siden:

Disse var verdt å lage ja de var gode men jeg klarer ikke spise mange av dem.!:)De ble søte ,hvis jeg lager dem igjen tror jeg nok at jeg tar mindre søtning i:)

otika sa for siden:

Hvordan oppbevarer jeg disse fram til jul da ? Hvis de blir så gamle :rolleyes:

Kitt sa for siden:

I en tett plastboks!:)

Jeg glemte noen igjen i en boks i skapet og de var like gode, om enn litt tørre, etter flere måneder!:p

otika sa for siden:

Tusen takk :) da skal jeg lage disse til jul

Tiki sa for siden:

Nå har jeg bakt forskjellig lavkarbo ting til jul. Så tenkte jeg jeg skulle prøve denne, siden det såg kjapt gjort. Er egentlig ikke veldig glad i kokkosmakroner.
MEN disse var av de aller beste jeg har baket. :) Det at det var litt smør i gjorde de saftige og ikke tørre. Veldig bra. Skal lage en posjon til i dag, så jeg får fylt boksen.

Forskjellen jeg gjorde fra originalen var at jeg hadde 7 ss sukrinmelis og en 1/2 ts vaniljepulver. Det ble søtt nok.

mam sa for siden:

Noen som har bakt disse med kokosmel? Jeg har ikke kokosmasse, og gidder ikke ut og handle. (Jeg er forkjøla og sturer)

Jeg tenker meg at kokosmel er så tørt og suger så mye væske, at det må mye, mye mindre oppi? Og det er bare 4 kh pr 100 g av det jeg har.

IceBabe sa for siden:

Nå har jeg nettopp laget en porsjon til jul. I likhet med flere andre så fikk jeg mindre antall kokostopper enn angitt i oppskriften. Jeg fikk 30 stk i en ok størrelse. :)

Veldig greit å ha litt fornuftige fristelser på lur i julen. Syns i alle fall de smakte veldig likt "vanlige" kokostopper. :p

Kitt sa for siden:

Er (nesten) helt sikker på at det ikke lar seg gjøre!
Poenget med kokostopper er jo nettopp kokosmassen!

Men kanskje du kan lage andre kaker med kokos- mel. Det ligger oppskrift på muffins her i hvert fall. Fant den!;)

Tiki sa for siden:

Prøver disse igjen, etter å ha fått en misslykka med kun eggehvit og for mye kokosmasse.

Synes de ble så saftige i fjor, sikkert smøret.
Har ikke brukt splenda nå da, men 2 små ss tagatose og litt stevia, samt litt vaniljepulver.

Stekte de på 150 grad midt i ovnen ca. 12 min.

Har nå smakt, og disse er nydelige. Litt fyldigerer en hvis en blander kokosmasse med bare eggehvite.

marjusen sa for siden:

Kanskje bruke litt cocosa i stede for smøret?

Moogie sa for siden:

Bakte disse igår og de blei kjempe gode! Brukte bare sukrin og den ga nok litt kald ettersmak. Så neste gang blir det litt blanding av sukrin med noe annet.

Fiibii sa for siden:

Her har vi lørdagskosen, tenker jeg. Kanskje med tuppen dyppet i litt sukkerfri mørk sjokolade?

Orkide sa for siden:

Det blir sikker super godt.

halkatlala sa for siden:

mixmaster går varm her uten at jeg får eggedosis. er det fordi jeg bruker nustevia som søtning?
kan jeg putte i de andre ingrediensene og få kokostopper selv om jeg ikke får til eggedosis?

halkatlala sa for siden:

hmm- ble en slags ganske tynn eggedosis etterhvert, men den falt helt sammen da jeg rørte inn kokosmasse og smør. jeg lagde da topper og putta de i ovnen, så får det bli det det blir. prøve på nytt en annen dag med tagatesse som søtning :)

Moogie sa for siden:

Laget en dobbelporsjon av disse idag. Enkel og grei oppskrift! Jeg liker veldig godt at hele egget brukes :) og ikke bare eggehvite. Jeg bruker foresten sukrin og tagatose som søtning

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.