< Tilbake til oversikten

Cachet sjokolade

gullahar sa for siden:

Noen som vet om en nettbutikk som selger Cachet-sjokoladen? Jeg tenker på disse små barene som har "no sugar added".

Torkil sa for siden:

Hei
Jeg kjenner ikke denne sjokolade, googlet litt uten held.
MEN når det står "NO SUGAR ADDED", lyser alle advarsellamper røtt hos meg. Utingen er også kommet for fullt i Norge med "Uten tilsatt sukker" men produktene er ofte tilsatt druekonsentrat eller fruktsukkerholdige ingredienser, slik at man kan si at det ikke er tilsatt "strøsukker" , men allikevel er produktet søtet med glukose eller fruktose. Dette gjelder f.eks juicer og syltetøy og youghurt " uten tilsatt sukker", sikkert også noen sjokolader.
Honning kan antakelig selges som "Uten tilsatt sukker"
Så pass opp og sjekk innholdsfortegnelsen grunndig. Sukkeralkoholer er også vidt forskjellige og noen opptas 50% men andre ikke i det hele tatt.

Som jeg har sagt før, anbefaler jeg man benytter ketolysekuren til å bli vant til å spise god mat laget av ferske og naturlige råvarer og benytte dietten til å bli kvitt suggeravhengighet og hang til godteri og kaker.

God mat laget på gode råvarer uten for mye dill-dall smaker jo veldig godt.

God Påske
Torkil:)

karikins sa for siden:

Enig med Torkil! :)
Prøv å klare deg uten sjokolade, når det verste suget er over, kommer du ikke til å savne sjokolade engang! ;)

gullahar sa for siden:

Joda, jeg klarer meg helt fint uten sjokolade. Men når jeg en sjelden gang skal unne meg en (ca 1 gang i mnd....), så vil jeg gjerne ha en som smaker skikkelig godt!

Har funnet denne sjokoladen på innvandrerbutikker i Oslo, og de har den med flere forskjellige smaker. Sjekka sjølsagt innholdsfortegnelsen grundig. Etter å ha trukket fra sukkeralkoholene var det ca 6gr pr. 100gr., og barene er på 40 gram. Så da går det jo an, på en måte...

Men absolutt enig: skikkelig mat er det beste!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.