< Tilbake til oversikten

Hud!!

viet60 sa for siden:

Nå som jeg har gått ned såpass mange kg,blir det mye hud.
Magen henger, og på lårene er det store valker!!
Jeg renger med å måtte ta bukplastikk,men hvordan er det med resten av kroppen, vil det meste trekke seg sammen, eller vil det fortsette å blafre i vinden?

Iset sa for siden:

Det blafrer endel hos meg, og jeg kunne nok fått dekket lår og ende og underarmer (grevinneheng), samt brystløft, men jeg orker bare ikke. Narkose er et sant mareritt og jeg fikk skrekken etter bukplastikken. Jeg er kjempefornøyd altså, jeg måtte bare sy så mye i musklene at jeg hadde en lang og vond rekonvalesenstid. Men jeg vurderer å ta brystene, har ganske mye komplekser, siden de for det meste består av krepp-papiraktig hud i folder. :yøkk:

Så svaret mitt blir vel at det spørs hvor mye hud det er snakk om, om du røyker, alder osv. Jeg er nettopp fylt 30 og røyker ikke, tar masse vitaminer osv, og det kunne helt klart vært mye verre (har sett eksempler på andre), men ja, du slipper nok ikke helt unna. Men det er en forsåvidt liten pris å betale for å slippe all den hersens overvekten, synes jeg. Nå kan jeg skjule alt under klærne, jeg ser ganske tynn ut i klær, spesielt lår og sånt, men jeg blafrer så det holder når jeg går i undertøy eller badetøy. Men jeg har lært meg å drite i det.

Iset sa for siden:

Forresten, gratulerer med knallflott resultat!! :klem:

viet60 sa for siden:

Ja, narkose gjør meg svett også! Sist gang jeg hadde det, var det første jeg fikk hør da jeg våknet: "Vi holdt på å miste deg gitt". De ga meg en narkose jeg ikke tålte, og de måtte fly sykehuset rundt for å finne motgift,eller hva det var.
Med det samme jeg har dere her, holdt jeg på å si.......Jeg har blitt brun på legger og føtter,skjolder! Legen sa det var pga overvekten, og dertil åreknuter, noen andre som har hatt samme prob?

Veggpryd sa for siden:

Jeg aner ikke - men, vil bare gratulere deg Viet60 med nedgang! :klem:

vimsen85 sa for siden:

Hei
Tanta mi jobber med en maskin kalt Elixia. Den var opprinnelig laget for å behandle forskjellige typer sykdomer. Og så oppdaget de at den hadde positive bieffekter som at den strammet opp hud og knuste fettceller (den brukes til punkyslanking). Behandlingen er litt dyr og man må til flere behandlinger for å få optimalt resultat, men jeg har sett at den funker. Mitt problem er at fettknusingsgreiene er kjempevonde når man e tjukk. For bindevev med mye fettceller er visstnok veldig mye vondere enn bindevev med lite. Jeg har ikke prøvd hudoppstramminga, men har sett at en annen tante har fått fin mage uten overflødig hud etter fødselen. Jeg høres litt ut som jeg jobber for de, men det gjør jeg ikke..
Det er et alternativ dersom man vil gjøre noe uten en faktisk operasjon. Ganske dyrt da. Tror kanskje man ikke får det dekt heller..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.