Hei hei alle flinke sjeler! Jeg har satt opp en ukesmeny som jeg kunne trengt tilbakemeldinger på. Jeg er helt ny i gamet så trenger alle råd jeg kan ta i mot!:)
MENY
Mandag
Frokost: Omelett m/baconost+revet ost. 2 glass vann(0,5l per glass)
Lunsj: Rester fra omelett i salat + skinketerninger 3 flasker vann (0,5 l flaske)
Middag: Stekt torsk med salat. 3 glass vann (0,5l)
=3,5 liter vann
Tirsdag
Frokost: Eggerøre med skinke, 2 glass vann.
Lunsj:Salat med kyllingfile, 3 flasker vann
Middag: Kylling med salat, 3 glass vann
=3,5l vann
Onsdag
Frokost: Kokt egg fylt med kaviar, 2 glass vann.
Lunsj:Eggsalat, 3 flasker vann
Middag:Kjøttdeig med salat, 3 glass vann
=3,5 l vann
Torsdag
Frokost:Omelett med revet ost og bacon, 2 glass vann
Lunsj:Salat med stekt løvstek, 3 flasker vann
MiddaG:Koteletter på grønnsaksseng, 3 flasker vann
=3,5l vann
Fredag
Frokost:Kokt egg med reker i majones, 2 glass vann
Lunsj:1/2 kylling, 3 flasker vann
Middag:Kylling i bretagneform, form med løk, bacon og sopp, 3 flasker vann
=3,5 l vann
Lørdag
Samme som fredag (restemat)
Snacks: Oppskårede agurk, gulrot m/dipp
Søndag
Frokost:Åse's omelett. (revet ost, creme fraice, sopp, bacon, smøreost) 2 glass vann
Lunsj:Rester fra frokost med litt salat, 3 flasker vann
Middag:Gyroskjøtt med salat, 3 flasker vann
=3,5 liter vann
Jeg følger ketolyse, men da jeg registrerte meg satt jeg opp feil diett. hehe. Min salat består av: isbergssalat, agurk, tomat, fetaost,løk og paprika. :)
Nei, jeg tenker ikke på det hun har oppi salaten, men selve salaten. Å bytte ut den med grønnsaker innimellom er mer mettenede og du får i deg meg næringsstoffer.
Tusen takk for svar:) jeg kan bytte ut salaten med blomkål, kokt eller rå? Ja, jeg steker alt i margarin, slutt på stekeolje:) noen som har forslag til hvor jeg kan legge inn mer fett og hva?
Seriøst, margarin er IKKE smør!
På ketolyse er plastsubstituttet margarin IKKE et alternativ!!!
KUN SMØR ER SMØR!!!
Du skal ha i deg mellom 150 og 200g fett i døgnet! Ut i fra listen din ser det ikke ut som om du får mer enn toppen 50g!
Om du ser i journalen min fra 8. mars til 25. mars ser du litt av det jeg spiser. Godtkjent av Torkil!:D Om du er mindre/lettere enn meg(1.67, 96kg) , kan du senke energimengden tilsvarende!
Mulig dette er ett dumt spørsmål, men hvorfor skal du ikke bruke margarin:confused::confused::confused: vil vekten stagnere:confused::confused::confused:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.