Jeg er ute etter det ultimate brødet. Det beste hadde vært å ungå brød, men det er utrolig praktisk i den jobben jeg er i. Derfor lurer jeg på hvilket brød som er sunnest tankte på å ikke gå opp i vekt = brødet med minst karbrohydranter. Har begynt å spise hver 3 time, noe jeg merker funker utrolig bra!
Åssen brød er det som kommer nærmest disse kravene, hva heter brødet og hvor selges dette (som feks Kiwi, rimi osv, ikke helsekost butikk....)
NB: Hvis noen har et annet utrolig enkelt, sundt, billig og godt tips som man kan slenge med seg i veska, kom med det.
bak grove tekaker selv! De skal settes på skje på plata og tar deg under en halvtime å lage inkludert stekingen.
Skjær dem nesten i to, slik som pitabrød, og ha smør inni. Putt i en pose sammen med ostebiter. Putt kokte (hele) egg og tykke agurkskiver i en annen pose. Lukk igjen posene og sleng i veska.
Dette har vært min lunsj hver dag denne uka.
Jeg bytter ut en del av kruskaklien med solsikkefrø og linfrø. Hvis deigen får stå litt (10-15 min), så blir den tykkere, og tekakene blir også tykkere som ferdigstekt.
Hei Trulte, takk for tipset! Leste litt om denne oppskriften nå og den virker jo lovende. Et godt alternativ til vanlig brød. Skal gjøre et tappert forsøk i morgen, så får vi se hva det blir av disse :)
Idag bakte jeg mitt første brød/lapper eller hva vi kaller det. Den oppskriften funka rimelig bra, selv om jeg slet litt med å finne ingrediensene i butikken da mye er ting jeg ikke har hørt om før:P Men de ble nå helt greie. Jeg doblet hele oppskriften slik at jeg har litt. Gleder meg til å innta dette som fast føde =D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.