< Tilbake til oversikten

Vil noen som kan ketolyse fikse på min dagsmeny?

MissyMiss sa for siden:

Hei, kan noen av dere som har mye peiling på ketolyse kuren se på dagsmenyen min????

Lunsj:
Salat(issalat,agurk+litt purreløk)kylling biter, ost, litt cottage chese og majones+omlett

Middag:
Kylling eller laks, som jeg ovnsteker med litt fløte og creme fraice/setterømme og ost på noen ganger, spiser dette med brokkoli og bromkål og litt salat. Noen ganger omlett.
Drikker: farris iblant, mye vann og 1-2 kopp kaffe og noen ganger 1 kopp te med litt fløte.
Ser dette bra ut???

En spørsmål til: bestiller ANYONE produkter fra nette: netrition.com (wraps) eller walden farms, har lyst til å bestille syltetøy fra waldenfarms, det sier det er null karbs:eek:
Her linken dere kan skjekke innholdsfortegnelsen: (ligger nederst på siden)
www6.netrition.com/waldenfarms_fruit_spreads_page.html

Jeg er skeptisk og forvirret?:confused:
Gode meninger eller forslag??

Gerd sa for siden:

Maten ser vel grei ut.
Pass på å spise deg mett og spis når du er sulten. :ja:
Nok fett, nok karber (hvor mesteparten skal komme fra grønnsaker som vokser over jorda) nok vann.

Alle disse lavkarbo-produkta med 0 karber(syltetøy, osv osv) har jeg aldri prøvd. For er det 0 karber i produkter hvor råvarene i utgangspunktet inneholder karber, så er det nok ikke skikkelige råvarer i de. Men heller "ett eller annet- tilsatt smak"

:)

Torkil sa for siden:

Hei
Fint råd fra Gerd. Jeg vil understreke at man på ketolysekuren bør ha varierte grønnsaker/ blandet salat hver dag, slik at kroppen har mulighet for å skaffe seg alle de vitaminer, sporstoffer og hjelpestoffer som skal til for at energiomsetningens over 500 forskjellige enzymer fungerer optimalt og dermed gir maksimal forbrenning.

Tar man 1/2 LITER VANN, BLANDER MED RØD FARGE OG KUNSTIG SØTNINGSMIDDEL OG TILSETTER STIVELSE (GELATIN) SAMT KANSKJE AVFALLET FRA BRINGEBÆRSAFT-PRODKSJON, KAN MAN FÅ SYLTETØY UTEN kh OG NESTEN UTEN ENERGI. :rolleyes:
Vennlig Hilsen
Torkil:)

MissyMiss sa for siden:

Takk for svaret, men jeg har lyst på syltetøy, finnes det noe syltetøy eller en oppskrift sånn at jeg selv kan lage det?

Kitt sa for siden:

Det enkleste, sunneste og beste, er rett og slett å ta noen bær, litt søtstoff og kjøre en runde med stavmikseren. Du trenger ikke søtstoff en gang, faktisk, mange bær er jo ganske søt i seg selv!

Ellers er ikke syltetøy akkurat ketolyse- mat og det var det du i utgangspunktet spurte om!;)

MissyMiss sa for siden:

Thanks, da får jeg prøve med litt jordbær da:)

MissyMiss sa for siden:

Kjapp spørsmål igjen:)
Tacokrydder, hva slags tacokrydder kan jeg kjøpe?eller må man lage det selv.

Kitt sa for siden:

Ferdig taco- krydder inneholde rmasse sukker og enda flere karber.
Ligger oppskrift på sukkerfri variant her inne et sted!
Blant annet denne! Se litt nede i tråden!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.