< Tilbake til oversikten

Lavkarbosjokolade?

vav sa for siden:

www.sukkerfritt.com/index.html
går d virkelig ann å spise denne sjøkoladen:eek:, eller er d bare lureri?!
er jo påske nå,så hadde jo vert litt kos me litt sjokolade.. :/ :)

Heksa sa for siden:

Nei, sjokoladen derfra (iallefall den jeg har i hus) har 59 gram kh per 100 g. Da kan man vel like gjerne spise fruktosesjokolade fra Frankonia f.eks som ligger på 41 gram og oppover. Det er iallefall naturlig fruktsukker i motsetning til Sukkerfritt som har søtstoff i seg.

Myrull sa for siden:

Må huske å trekke i fra sukkeralkoholene i sukkerfritt sine, da blir det ikke så mye :)

vav sa for siden:

blir så innvikla alt dette ! :)
har snakt med ei som har gått på denne kuren før.. og hun sier at jeg kan spise den..
hun sier at: men en skal trekke fra sukkerakoholene som er ganske høye.
[size=2][/size]
vet ikke hva d vil si en gang :-) :o

Myrull sa for siden:

Ja, man skal trekke i fra de :)

Heksa sa for siden:

Ah, det visste jeg ikke. Sukkeralkohol gir ingen blodsukkerstigning? Ser på min sjokolade at det står 9 g sukkerarter, og 50 g sukkeralkoholer. Gjelder det samme cavaliersjokoladen?

vav sa for siden:

sååå gøy, kan jo faktiskt kose seg litt en kveld i påsken da:)

Charlott sa for siden:

Sukkeralkoholer skal trekkes fra uansett produkt :)

Lullen sa for siden:

Jeg syns cloetta sin som du får på Rema 1000 og Meny er bedre enn Sukkerfri sin sjokolade :)

Ferskenbeinet sa for siden:

jeg liker og den mørke fra cloetta, (har den på kiwi og mega også) Den har vel ca 10g karbo pr 100g om jeg ikke tar helt feil. Ellers er Cavalier kjempegod! Den kan kjøpes på helsekost. mmm Jeg syns ikke lyse sukkerfrie sjokolader er noe særlig, føler de smaker kunstig relativt fort. Men mørke er bra...

Janevel sa for siden:

Er det noen som har smakt de dropsene de selger på sukkerfritt.no?

Supera sa for siden:

Ikke alle som er "sukkerfrie" for oss. Les denne tråden.

Dette er ett eksempel fra sukkerfritt (Sukkerfrie Cremi jordbærdrops):
Ingredienser: Søtstoff (isomalt, maltitolsirup), fløte, smør, surhetsregulerende middel (laktat), aroma, salt, søtstoff (acesulfam K), fargestoff (E-171, E-129), emulgator (soyalecitin).

Søtstoff står først, og søtstoffene er isomalt og maltitolsirup. Disse har IKKE 0 GI! Så denne vil de fleste av oss her inne holde oss unna! I alle fall ikke noe man spise når på ketogen diett!

Nope. ;) Det er forskjell på sukkeralkoholer...

ada-emilie sa for siden:

Aeryth sa: Nope. Det er forskjell på sukkeralkoholer...
Vil du gi av din kunnskap om det, please?

Kitt sa for siden:

Sånn som at xylitol og sorbitol oppfører seg som sukker i kroppen og derfor ikke kan trekkes fra. De er "forbudt" på ketolyse av den grunn"

Charlott sa for siden:

Regnes de som sukkeralkoholer? Ikke helt fått med meg det jeg... :o

Kitt sa for siden:

Har sett dem på liste over sukkeralkoholer og lest at de ikke er det et annet sted.
De er i hvert fall ikke "lov" fordi de oppfører seg alt annet enn sukkerfritt i kroppen!

Charlott sa for siden:

Er sååå greit når man til stadig finner motstridende/villedende informasjon....
Vet i allefall at dem man skal styre unna, kommer langt da ;)

vav sa for siden:

er ganske forvirrende alt dette her.. men jeg har nå kjøpt sjokolade fra internett nå.. :) men d er jo ikke noe jeg skal spise hver dag:)

Supera sa for siden:

Dette har du jo lest før. ;) Men jeg kan gjerne linke til tråden igjen.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.