< Tilbake til oversikten

Nannahs knekkebrødkjeks

Nannah sa for siden:

ca 20 stk.

100 g sesamfrø
25g linfrø(Ev bare sesamfrø)
50 g mandelmel
1 stor ss fiberhusk
2,5 dl vann
1/4 ts salt..liten skvett flytende natren

Rør sammen alt og smør utover bakepapirkledt plate...
Rut opp deigen med pizzahjul.
Stek på 160g varmluft i 45-50 min.

Veldig godt til ost:ja:

Kitt sa for siden:

Nok en flott oppskrift fra Nannah! Må prøves!:D

gunnkarbo sa for siden:

Jeg er nybegynner på lavkarbo og veldig interessert i nye oppskrifter. I flere oppskrifter står det fiberhusk - hva er det og hvor får man kjøpt det?

Kitt sa for siden:

Hjalp det?;)

leo sa for siden:

Disse er helt nydelige:)

Friida sa for siden:

Hvis disse er like gode som knekkebrødene så gleder jeg meg ;)

aslaug sa for siden:

Hei Nannah!
En ny fulltreffer fra din side,like gode som knekkebrødene!
Da blir det litt variasjon i kosten:D:D

Tiki sa for siden:

Disse er fantastisk gode. Må begrense meg....

otika sa for siden:

Kan jeg steke disse like lenge som knekkebrødene og få de sprøe ? lagde dine knekkebrød i går og byttet ut litt solsikkekjerner med mandelmel,stekte de 1 time og 10 minutter,og vi storkoser oss :D

Tiki sa for siden:

Disse blir deilige å sprøe ved steking i 45- 50 min. Men skulle de fremdeles være litt myke da, så er det bare å steke de litt lengre.

otika sa for siden:

Hadde du vært her Hannah så skulle du fått et kyss på truten :lol:

Har en mamma som er syk og prøver ut lavkarbo,hun syns knekkebrødet ditt var godt men litt for hardt (har dessverre dårlige tenner) Så i kveld lagde jeg etter denne oppskriften (så enkelt a :D) men lot de bare stå inne i 30 minutter og nåååå snakker vi mykt brød,med samme gode smaken som knekkebrødene :D Ikke var de tørre heller, noe som overrasket meg...Nå er brødmaten til meg,gubben og mamma reddet :hungry:

manne sa for siden:

Noen som vet ca karboinnholdet i disse?

thesa sa for siden:

Kan disse stekes uten varmluft? :)

thesa sa for siden:

Hele oppskriften inneholder 8,5 g. kbh. Dersom du lager 20 stk av oppskriften, blir karboinnholdet ca. 0,4 pr stk.

Ser det er lenge siden du spurte, men siden jeg uansett har regnet det ut, var det enkelt å skrive det inn!

Yonah sa for siden:

Disse skal jeg lage i morgen, jeg er nemlig invitert på vinkveld og fått høre at det går på kjeks og ost. Så da får jeg vel bake disse og ta med så alle får smake.

Bravo sa for siden:

Må prøves, og herved abonnert på:-)

Lindemor sa for siden:

Disse må jeg prøve også! :blomster:

Dietta sa for siden:

Jeg også :)

Tiki sa for siden:

Skal også slenge over en plate med disse i dag, skal også på ost og vin i kveld, og disse er definitivt de beste kjeksene jeg har baker på lavkarbo......og før det bakte jeg jo aldri kjeks :p

Zincite sa for siden:

Da står de i ovnen for første gang her :) jeg er spent jeg :ja:

Yonah sa for siden:

Og etter å ha lest ene oppskriftsboka til Sofie Hexeberg ser jeg at hennes knekkebrød oppskrift er klin lik. Har du gitt henne oppskrifta Nannah, eller ha hun tatt den?

Nannah sa for siden:

Har ikke gitt henne den nei! Heter de Nannahs knekkebrød da?
Det er foresten ikke copyright på oppskrifter, så det er lite å få gjort noe med...

Yonah sa for siden:

Nei, de heter knekkebrød og den eneste forskjellen er at du har i søtning, ellers likt på grammet.

Nannah sa for siden:

Jeg har gitt henne" hansel og gretel bloggadressen" min en gang vet jeg...så da har hun vel rappet den da!

Yonah sa for siden:

Copyright eller ikke, jeg synes det er frekt.

Elinf sa for siden:

yum - veeldig gode!
Litt sjokk at røra ble så bløt med en gang, men fiberhusken trakk alt til seg, og det ble bra :-) Endelig kjeks med gorgonzola og te til kvelds - helt lovlig :-)

Victory sa for siden:

Da ser det ut som en meeeget forstyrrende ostekveld MIDT i min fase 1 er reddet da... ;)

Takk for denne, blir spennende og prøve!

krokodillen sa for siden:

Jeg steker de uten varmluft. Steker de litt lenger, og lar de tørke på benken over natta i tillegg til tørkingen i ovn.

Jeg fant også oppskriften i Hexebergs oppskriftsbok. Lager dem uten søtning, og noen ganger med hasselnøtter.

Visste ikke at det var Nanna oppskriften egentlig kom fra. Sånt er ikke bra selv om det ikke er forbudt.

Uansett, de er virkelig kjempegode! Lager dem ofte. Toåringen liker dem også, med et lass skikkelig smør på!

De er myyyyyyyyyyye bedre enn fiberrik og fiberplus som ellers anbefales på Lindberg-kosthold, så det gidder jeg aldri kjøpe mer.

Yonah sa for siden:

Nå skal jeg bake dobbel porsjon av disse, skal være en uke på et kompetansesenter for syndromet til minstejenta, så da trenger jeg et alternativ:D Disse er fantastiske med feks ost på.

Jeg synes forresten disse er mye lettere å smøre utover plata enn knekkebrødene til Nannah, sikkert pga det ikke er så store frø i de. Også er de jo helt glutenfrie da:D

Rebeldama sa for siden:

Lagde disse for første gang ikveld..
Og det er virkelig de beste knekkebrødene jeg noengang har smakt!!
Og SÅÅÅ lett og enkelt!!??! :D
NamNamNamNam...
TUSEN TAKK NANNAH :blomster:

Når unga får teften på de imorgen så er det nok bare å sette igang en ny runde med èn gang hehe..

Distrea sa for siden:

Dytter på disse, bare fordi de fortjener å stå øverst. De er helt nydelige :hungry:

takk Nannah (burde sagt det for lenge siden ) :o

Bønna200 sa for siden:

Denne oppskriften fant jeg først nå, etter å ha lest anbefaling i en annen tråd. Men disse skal jeg helt klart lage i morgen! :D

Yonah sa for siden:

Oj, da har du gått glipp av noe. Disse er kjempegode!

Sivensvans sa for siden:

Lagde disse i flere omganger i helgen, NAM! De ble så sprøe, lette og fine! Takk, Nannah!;)

Nupsida sa for siden:

Hmmm.. Lurer på om disse blir gode med sesammel? Tror jeg må prøve :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.